Extern skärm 15-16" med hög upplösning som workstation.

Permalänk

Extern skärm 15-16" med hög upplösning som workstation.

Hej!

Jag har aldrig funkat bra med större skärmar, blir tröttare mycket fortare, blir yr och får mycket mindre gjort. Förstår inte hur folk kan sitta precis framför 24" - det är helt gaalet för mig.

Att använda en Macbook 15" som en workstation är inte heller någon toppenlösning då det knappast är ergonomiskt att ha skärmen så lågt neråt. Att ha Macbooken på ett stativ funkade inte riktigt heller.

Vad skulle ni rekommendera för lösning med retina kvalité på skärmen?
Finns det andra skärmar med hög upplösning som inte dyker upp på prisjakt?

Har tittat lite på portabla skärmar på 16" som jag tänkt montera på stativ men vet inte om de är alldeles för dåliga att använda som primär skärm.

Bästa vore om det hade gått att rycka isär Macbookens skärm och montera den i ögonhöjd på ett stativ.

Tack för tips!

Permalänk
Medlem

Köp skärm efter preferens och koppla på en arm med vesastöd. Då kan du sätta den på valfri höjd, med valfri storlek på skärmen. Tror asus har nån 14-16" oled 4k skärm 60hz.

Permalänk

Jag la en tunn bok på baksidan av macbook air:en, det hjälpte en del för att höja skärmen.

Sen hittade jag en portabel skärm på 16" som jag beställt, får se om den är tillräckligt bra så kan jag köra med externt tangentbord + mus + extern skärm i ögonhöjd.

Tacksam för alla tips!