Internet fungerar via routern men inte dosan i väggen?

Permalänk
Medlem

Internet fungerar via routern men inte dosan i väggen?

Tjena!

har precis bytat från bahnhof till bredband2 och har fått lite smått problem där jag inte får någon uppkoppling via dosan i väggen utan bara när jag har inkopplat till routern (kör med en Cat6a kabel och jag har precis köpt nya kablar också och det var inte problemet).

Jag får bara en uppkoppling via routern upp till 300mbps uppladdning och nedladdning, men jag ska ha 1000mbps nedd/uppladdning, routern jag har ska kunna orkar med att nå upp till 1000mbps men dem på bredband2's kundtjänst ville att jag skulle testa fiberdosan i väggen från datorn men jag får ingen uppkoppling. dem tror att det har med att jag inte har aktiverat något i nätverkskortet så att den kan plocka upp en anslutning från dosan i väggen? Blir lite smått klurig på detta och undrar om någon har en lösning på det.

Jag har en ASUS RT-AC85P router

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Uppkopplingen är tillfälligt låst till den MAC-adress som tillhör din router.

Koppla ur allt från tjänstefördelaren (fiberdosan), anslut ENDAST datorn och ring sedan upp din operatör och be dom släppa MAC-låset.

Du glömde berätta vilken router du har.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Uppkopplingen är tillfälligt låst till den MAC-adress som tillhör din router.

Koppla ur allt från tjänstefördelaren (fiberdosan), anslut ENDAST datorn och ring sedan upp din operatör och be dom släppa MAC-låset.

Du glömde berätta vilken router du har.

Jag berättade för dem vilken router jag har men han nämnde inget om att mac-adressen är låst. kanske borde kika på det då.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Nemifest:

Jag berättade för dem vilken router jag har men han nämnde inget om att mac-adressen är låst. kanske borde kika på det då.

Tror nu1mlock menade att du glömde berätta för oss vad du har för router

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tror nu1mlock menade att du glömde berätta för oss vad du har för router

Ah! My bad!

Jag har en ASUS RT-AC85P router