Permalänk
Mattecoach

Youtube app är seg

Hej!

Hemma har jag 100/10 uppkoppling. Brukar inte vara några problem, t.ex. kollar Netflix på flera enheter samtidigt. Det enda programmet jag har problem med är Youtube. Däremot bara appen till Android, inga problem t.ex. i webläsaren. Testat på Samsung S23 Ultra och Samsung S8 surfplatta.
Jag kan ha problem att kolla på en video i 720p, stannar och buffrar flera gånger. Väljer jag att ladda ner videon går det på 5-10 sek.

Någon som vet hur man blir av med problemet?

Permalänk
Medlem

Vad säger Speedtest vad du har för hastigheter på enheterna?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Sarato:

Vad säger Speedtest vad du har för hastigheter på enheterna?

Riktigt dåligt av mig att svara så långsamt i min egen tråd!

Anledningen är helt enkelt att jag har haft varierat resultat... Har bara upplevt att det är långsamt en gång sedan jag startade tråden, då hade jag ca 10-20 Mbps (annars har jag 100). Detta leder ju till två frågeställningar:

  1. Varför är uppkopplingen seg ibland? Det troligaste i mina ögon är att det är wifi som spökar, bor i lägenhet så kan vara signaler från grannar som stör?

  2. Varför räcker inte 10-20 Mbps till 1080p? Är som sagt inga problem att ladda ner snabbt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Riktigt dåligt av mig att svara så långsamt i min egen tråd!

Anledningen är helt enkelt att jag har haft varierat resultat... Har bara upplevt att det är långsamt en gång sedan jag startade tråden, då hade jag ca 10-20 Mbps (annars har jag 100). Detta leder ju till två frågeställningar:

  1. Varför är uppkopplingen seg ibland? Det troligaste i mina ögon är att det är wifi som spökar, bor i lägenhet så kan vara signaler från grannar som stör?

  2. Varför räcker inte 10-20 Mbps till 1080p? Är som sagt inga problem att ladda ner snabbt...

Vad för router har du? Låter som att det är något där som spökar i det här fallet. För jag antar att Youtube-appen fungerar bra om du kör på 4G eller 5G?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Sarato:

Vad för router har du? Låter som att det är något där som spökar i det här fallet. För jag antar att Youtube-appen fungerar bra om du kör på 4G eller 5G?

Jag har en D-Link DIR-878. Har några år på nacken men tror inte att jag haft några problem med den.
Precis, märker inga problem annars. Kollar dock mest hemma.

Permalänk
Medlem

Är det officiella Youtube appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Jag har en D-Link DIR-878. Har några år på nacken men tror inte att jag haft några problem med den.
Precis, märker inga problem annars. Kollar dock mest hemma.

Prova att installera om appen. Det kanske kan lösa något.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.