Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av Evolved:

Webhallen är ett jävla skitföretag, Tack!

Jag vet.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Jag har jullov men klev ändå upp klockan 5 i morse för att jobba...
Men visst, får ju betalt för det.

Passa på å extrajobba så länge du kan, gjorde jag å nu e man fast på samma ställe

Skrivet av Toivo83:

En annan var 25 när man tog kortet
Var aldrig i behov, men nu när man har det så fattar man inte hur man klarade sig utan.

Grattis btw!

OnT:
Jävla skit helvete, mitt visa kort har lagt av, och nytt kommer inte föräns om någon vecka pga jul m.m
suck!

Kul och behöva snylta på frugans och behöva sätta över cash på hennes hela tiden....

Skulle jag väntat till 25 skulle de på jobbet tjata ihjäl mig

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Fått min tredje sponsring bekräftad till uppkommande projekt Är glad som tusan!

Permalänk
Medlem

Känner mej låg har gjort det i typ 4 dagar vet dock inte varför.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Passa på å extrajobba så länge du kan, gjorde jag å nu e man fast på samma ställe

Jo, försöker jobba så mycket jag kan innan terminalen stänger ner den 27 januari. Jobbar i stort sett alla kvällar på veckan, även extra den här veckan i och med företagsjulklappar. Nu när jag har lov så ska jag försöka få så många dagar som möjligt också

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Webhallen är ett jävla skitföretag, Tack!

Tycker dom har ganska schyssta priser och dom i affären brukar vara trevliga, vad är det som får dig att tycka att dom är skit?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Mår bra, trött och seg. Men annars är det fint, sitter och avnjuter en god öl samtidigt som jag donar med paketinslagning och packning inför resan hem till familj och släkt imorgon.

Om ändå tomten hade kunnat komma hit och fixa min disk. Nåja, den lär vara kvar efter julhelgen. Varför göra det idag av det man kan göra imorgon, eller vad är det dom säger?

Skrivet av Finlandssvensken:

I morgon börjar egentligen mitt jullov, men i alla fall. Tänkte sparka igång speldatorn i dag efter en tids krångel. Voïla! Jag lyckas få igång den efter lite påtande med RAM-minnena.... osv

Surt som fan. Nackdelen med dessa download-spel. Synd med grafikkortet. Du har ingen vän eller bekant som nyligen uppgraderat gfx-kortet och har något begagnat och dugligt du kan få använda så länge?

Skrivet av Toivo83:

En annan var 25 när man tog kortet
Var aldrig i behov, men nu när man har det så fattar man inte hur man klarade sig utan.

Grattis btw!

OnT:
Jävla skit helvete, mitt visa kort har lagt av, och nytt kommer inte föräns om någon vecka pga jul m.m
suck!

Kul och behöva snylta på frugans och behöva sätta över cash på hennes hela tiden....

Jag tog mitt körkort när jag var 18. Hade väl bil i ett fåtal år. Är idag 26 och har inte haft bil sen jag var 20, och det är ytterst sällan jag känner att jag behöver en. Då bor jag också en mil utanför stan där jag jobbar. Väldigt skönt att slippa bilstrul vid fel tillfällen och alla extrakostnader som en bil innebär (och så klart de oplanerade extrakostnaderna).

Behovet tror jag att jag kommer känna av mer när jag börjar bilda familj. Tills dess trivs jag med att driva mig fram av egen maskin, eller kommunalt vid för dåligt väder.

Gällande kortet så: Been there, done that. Nu har jag två kort, ett även med kreditutrymme. Just främst för sådana tillfällen. Ganska praktiskt. Ungefär som att ha både pass och id-kort/körkort. Backup!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Mår bra, trött och seg. Men annars är det fint, sitter och avnjuter en god öl samtidigt som jag donar med paketinslagning och packning inför resan hem till familj och släkt imorgon.

Om ändå tomten hade kunnat komma hit och fixa min disk. Nåja, den lär vara kvar efter julhelgen. Varför göra det idag av det man kan göra imorgon, eller vad är det dom säger?

Surt som fan. Nackdelen med dessa download-spel. Synd med grafikkortet. Du har ingen vän eller bekant som nyligen uppgraderat gfx-kortet och har något begagnat och dugligt du kan få använda så länge?

Jag tog mitt körkort när jag var 18. Hade väl bil i ett fåtal år. Är idag 26 och har inte haft bil sen jag var 20, och det är ytterst sällan jag känner att jag behöver en. Då bor jag också en mil utanför stan där jag jobbar. Väldigt skönt att slippa bilstrul vid fel tillfällen och alla extrakostnader som en bil innebär (och så klart de oplanerade extrakostnaderna).

Behovet tror jag att jag kommer känna av mer när jag börjar bilda familj. Tills dess trivs jag med att driva mig fram av egen maskin, eller kommunalt vid för dåligt väder.

Gällande kortet så: Been there, done that. Nu har jag två kort, ett även med kreditutrymme. Just främst för sådana tillfällen. Ganska praktiskt. Ungefär som att ha både pass och id-kort/körkort. Backup!

Mjo,har ett mastercard i reserv om det skulle gå så illa.
Pengarna är inget bekymmer, det är de att chippet fungerade inte, och magnetremsan var tvärdöd.

Och t.ex MAX kunde inte manuellt regga kortet heller. Och uttags automaterna spottade bara ur fanskapet.
Lagom trevlig nu till julmoch Allt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Jag tog mitt körkort när jag var 18. Hade väl bil i ett fåtal år. Är idag 26 och har inte haft bil sen jag var 20, och det är ytterst sällan jag känner att jag behöver en. Då bor jag också en mil utanför stan där jag jobbar. Väldigt skönt att slippa bilstrul vid fel tillfällen och alla extrakostnader som en bil innebär (och så klart de oplanerade extrakostnaderna).

Behovet tror jag att jag kommer känna av mer när jag börjar bilda familj. Tills dess trivs jag med att driva mig fram av egen maskin, eller kommunalt vid för dåligt väder.

Håller med dig på samtliga punkter, jag bor rätt centralt i Stockholm så behovet och platsen för en bil finns inte då jag kör 120dagars-kort, blir mest extrautgifter och svårighet att parkera. Däremot ser det riktigt bra ut på CV't och det är en liten merit som är skön att ha avklarad inför senare i livet (: Vi har en skruttbil nu som vi köpte för övningskörning med mig och lillsyrran (18), men den säljer vi nog hon också tar kortet. Blir nog nån roadtrip nu när jag har möjligheten men cyklar/tar tunnelbanan till jobbet så kommer inte köra regelbundet. Fyllde precis 20, är rätt sent ute statistikmässigt i Sverige men långt före statistiken i stockholm, läste att stockholmare brukar ta körkort runt 25-30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Mår bra, trött och seg. Men annars är det fint, sitter och avnjuter en god öl samtidigt som jag donar med paketinslagning och packning inför resan hem till familj och släkt imorgon.

Om ändå tomten hade kunnat komma hit och fixa min disk. Nåja, den lär vara kvar efter julhelgen. Varför göra det idag av det man kan göra imorgon, eller vad är det dom säger?

Surt som fan. Nackdelen med dessa download-spel. Synd med grafikkortet. Du har ingen vän eller bekant som nyligen uppgraderat gfx-kortet och har något begagnat och dugligt du kan få använda så länge?

Jag tog mitt körkort när jag var 18. Hade väl bil i ett fåtal år. Är idag 26 och har inte haft bil sen jag var 20, och det är ytterst sällan jag känner att jag behöver en. Då bor jag också en mil utanför stan där jag jobbar. Väldigt skönt att slippa bilstrul vid fel tillfällen och alla extrakostnader som en bil innebär (och så klart de oplanerade extrakostnaderna).

Behovet tror jag att jag kommer känna av mer när jag börjar bilda familj. Tills dess trivs jag med att driva mig fram av egen maskin, eller kommunalt vid för dåligt väder.

Usch kollektivtrafiken(ellerboskapstransporterna) är sån skit. Skitigt överallt. Överfullt med människor som står på varandra. Varje dag jag kom hem och åkte kollektivtrafik så var jag förbannad. Jag slutade då med och började köra bil. Trots att man blir förbannad på folk ibland så känner jag mig lugnare när jag kommer hem och har åkt bil istället för kollektivtrafik. Visst är det segt med bilstrul. Strular bilen så finns det ju dock kollektivtrafik som man fortfarande kan använda som sista utväg. För min del är det värt extrakostnaden. Blir också svårt att vara utan bilen i mitt arbete nuförtiden också så det är väl mer eller mindre ett krav nu. Gnäller jag inte för. ^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Mjo,har ett mastercard i reserv om det skulle gå så illa.
Pengarna är inget bekymmer, det är de att chippet fungerade inte, och magnetremsan var tvärdöd.

Och t.ex MAX kunde inte manuellt regga kortet heller. Och uttags automaterna spottade bara ur fanskapet.
Lagom trevlig nu till julmoch Allt

Ah, fy vad surt. Det känns som att det behövs lite produktutveckling på just själva korten. Har haft ett flertal nya kort som snabbt börjat strula (både bank/konto-kort och olika medlemskort etc). Eller någon helt ny teknik. NFC-grejen till mobilen känns mer och mer aktuellt, ur den synvinkeln. Blir jobbigt dock när mobilen strular... rfid-chip i handleden kanske? Fast det kanske ger upphov till liknande kriminalitet som i filmen "In time"?

Skrivet av Zaptoit:

Håller med dig på samtliga punkter, jag bor rätt centralt i Stockholm så behovet och platsen för en bil finns inte då jag kör 120dagars-kort, blir mest extrautgifter och svårighet att parkera. Däremot ser det riktigt bra ut på CV't och det är en liten merit som är skön att ha avklarad inför senare i livet (: Vi har en skruttbil nu som vi köpte för övningskörning med mig och lillsyrran (18), men den säljer vi nog hon också tar kortet. Blir nog nån roadtrip nu när jag har möjligheten men cyklar/tar tunnelbanan till jobbet så kommer inte köra regelbundet. Fyllde precis 20, är rätt sent ute statistikmässigt i Sverige men långt före statistiken i stockholm, läste att stockholmare brukar ta körkort runt 25-30

Du lyckades skriva fel användare i citatet. Texten var min, men svennebring stod som "författare".

När man är invand vid kommunaltrafik alternativ gång/cykling så är det inga problem alls, kanske kräver lite mer planering ibland, eller iaf tidsutrymme. Men annars tycker jag att det finns otroligt många fördelar. Mina erfarenheter av stockholms kommunaltrafik är att den funkat finfint och är praktisk. De gånger jag varit där ska jag väl säga. Har hört från andra att det inte alltid är så. Själv har jag bott och levt i Västerås/Alfta-Bollnäs/Oslo/Gävle och klarat mig fint utan bil.

Skrivet av jonazz:

Usch kollektivtrafiken(ellerboskapstransporterna) är sån skit. Skitigt överallt. Överfullt med människor som står på varandra. Varje dag jag kom hem och åkte kollektivtrafik så var jag förbannad. Jag slutade då med och började köra bil. Trots att man blir förbannad på folk ibland så känner jag mig lugnare när jag kommer hem och har åkt bil istället för kollektivtrafik. Visst är det segt med bilstrul. Strular bilen så finns det ju dock kollektivtrafik som man fortfarande kan använda som sista utväg. För min del är det värt extrakostnaden. Blir också svårt att vara utan bilen i mitt arbete nuförtiden också så det är väl mer eller mindre ett krav nu. Gnäller jag inte för. ^^

Jag förstår helt vad du menar. Däremot så är det sällan jag störs av att åka buss/tåg. Ett par lurar, en smartphone alternativ bok och en sjysst resekudde(uppblåsbar sådan) så är du nästan fri från omgivningsbekymren du nämner. Åker jag längre sträckor, med tåg, så kör jag ibland laptop+gamepad och kan sitta och game'a felfritt. I sin helhet går det mycket smärtfritt när man väl är van och förberedd. Åker man tåg t.ex. så är det inte alls mitt fel om jag skulle komma för sent fram t.ex. om det inte är ett mycket viktigt möte då, då kan man ju ta ett tåg en timme tidigare. Sinnesstämningen är väl att man kommer fram när man gör, inget man kan göra åt och därför inte behöva stressa upp sig. Samtidigt förespråkar företaget jag jobbar på; säkerheten först - ta gärna tåget. Annars har jag tillgång till jourbil alternativt hyrbil när det behövs via jobbet.

Det är nog svårt dock att gå från att ha en bil tillgänglig till att börja förlita sig på kommunaltrafik alternativ cykel och dåligt väder, det krävs lite invänjning. Vissa områden är också sämre än andra, om jag ska tro på vad folk säger.

Det är främst vid ösregn och nu vid vintern som jag åkt buss till/från jobbet. Annars har jag cyklat. Det är väldigt smidigt, men kräver lite förberedelser, bra kläder och utrustning samt tidsplanering. Jag låter det dock gärna ta totalt 60 minuter med cykel (inkl. klädesombytning och ev. dusch på jobbet på morgonen) än 40 minuter med bil och sedan träna en timme på kvällen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:
Skrivet av Nightcrawl:

Hmm nu virrade ni in mig i det här

Skönt me Julledigt ett par tre dagar nu

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Var tvungen avliva min katt idag, han hade antagligen fått hjärtsvikt och var extremt hängig/trött och andades tungt. Han hade hängt med sen början av 1994. Valde att inte göra något medicinskt eftersom han också hade dåliga njurvärden upptäckt efter en inflammation förra året. Trist som fan, fast bäst för Pantera (ja, namn efter bandet).

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Buio:

Var tvungen avliva min katt idag, han hade antagligen fått hjärtsvikt och var extremt hängig/trött och andades tungt. Han hade hängt med sen början av 1994. Valde att inte göra något medicinskt eftersom han också hade dåliga njurvärden upptäckt efter en inflammation förra året. Trist som fan, fast bäst för Pantera (ja, namn efter bandet).

Tråkigt och höra:( Hoppas han iaf har det bättre på andra sidan.
Själv heter "min" katt Hoffa (jo döpt efter Jimmy)

Lite pissed när man märker att man glömt massa och krånglat till det:p

Permalänk
Medlem

Precis fixat till revbensspjällen inför morgondagen. Plötsligt blev jag grymt hungrig - doften av vitlök hänger tung och god i luften.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Var tvungen avliva min katt idag, han hade antagligen fått hjärtsvikt och var extremt hängig/trött och andades tungt. Han hade hängt med sen början av 1994. Valde att inte göra något medicinskt eftersom han också hade dåliga njurvärden upptäckt efter en inflammation förra året. Trist som fan, fast bäst för Pantera (ja, namn efter bandet).

Jobbigt som fan sånt där.
Man får ändå ta hänsyn till djurets bästa.

Kissen har nog det bättre nu ska du se =(
Beklagar verkligen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Precis fixat till revbensspjällen inför morgondagen. Plötsligt blev jag grymt hungrig - doften av vitlök hänger tung och god i luften.

Typ samma här fast inte bara revbenspjäll:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Var tvungen avliva min katt idag, han hade antagligen fått hjärtsvikt och var extremt hängig/trött och andades tungt. Han hade hängt med sen början av 1994. Valde att inte göra något medicinskt eftersom han också hade dåliga njurvärden upptäckt efter en inflammation förra året. Trist som fan, fast bäst för Pantera (ja, namn efter bandet).

Lider med dig! Vår hund 10 år gamla familjehund skulle avlivas igår också men dog minutrarna innan vetrinären skulle påbörja processen. Även han hade fått hjärtsvikt, kollapsade hemma och det var så illa att han inte kunde stå så vi fick ta honom snabbt till närmaste djursjukhus 20 minuter bort. Han höll in i det sista och gick bort minuten efter att lillebrorsan kom för att säga farväl, han väntade nog in alla tills han beslutade att det fick räcka

Permalänk

Jobbigt när husdjur går bort. Våran hund blev 14½ år om jag inte minns fel. rätt mycket för en Labrador Bakbenen slutade fungera. blev in och avliva henne

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jobbigt när husdjur går bort. Våran hund blev 14½ år om jag inte minns fel. rätt mycket för en Labrador Bakbenen slutade fungera. blev in och avliva henne

Det är ju det som är den mörka sidan utav det hela att ha ett husdjur. Att för eller senare så går dom bort. Dom lever ju inte för alltid, tyvärr. Morsan och farsan hade ju en hund, en blandras mellan papillon och dvärgpudel. Hon blev ändå 16 år. Men då var hon blind på bägge ögonen och hade någon form utav cancer. Något som hon gick bort utav. Eller gick bort och bort. Man fick helt enkelt avliva henne.

Så visst är det trist när ett älskat husdjur går bort. Det är ju ändå en familjemedlem.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fler än jag som tyckte att årets julstämning inte var mycket att ha?

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Fler än jag som tyckte att årets julstämning inte var mycket att ha?

ingen snö! Kunde ju inte varit en bättre jul!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

rätt värdelös må jag säga..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Värmen å den lilla snö som finns gav inte mycket till stäming men var en riktigt bra julafton iaf

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft svårt att somna så jag sov över istället och gick nyss upp :/

Permalänk
Medlem

Skit lack då jag åkte till mediamarkt och skulle köpa en vattenkokare på annons. Men till min fasa så var den slut. Vilka jävla nötter köper vattenkokare precis när jag behöver en!!!

Permalänk
Medlem

Nu är man man rätt så less på allt vad skinka,köttbullar,sylta,janssons frestelse och sill heter.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det är därför man tar en pizza idag

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flash01:

Det är därför man tar en pizza idag

Ja, det gjorde man alltid förut. Man lär ju variera kosten lite så här under jul.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Känner mig lite besviken på datorn. Trodde definitivt RAM minnena skulle hålla längre är ett halvår...

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue