Permalänk
Medlem

Går det scrolla i chattfönstret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tittade på länken och visst var det bra!

Så bra att jag lägger in den i Tips & Trix tråden som är en skön tråd med många tips!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Kan någon förklara för mig varför om jag och en polare joinar en squad med några andra spelare i så kan vi aldrig spawna på varandra. Om vi går in i en egen squad så kan vi spawna på varandra. Detta gäller även servrar där "only spawn on squadleader" är avaktiverat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Hur fungerar Below Radar? Är det någon passiv grej som man inte kan välja att equipa så att säga? Jag hittar ingenstans att utrusta mitt flyg med den. Låste upp den nyligen alltså men verkar inte kunna aktivera.

Har googlat och upptäckt att jag inte är ensam med den funderingen. Vissa påstår att det är en passiv sak, andra inte, andra hänvisar till att det bara fungerar på höjder av 50 meter och lägre över vattenytan - alltså inte 50m över eventuella berg.

Själv har jag inte kunnat verifiera någon av dom, förutom att det verkar fungera för helikoptrar när de slickar vattenytan.

Om det är någon som har kunnat avgöra detta, för Jets, själv, vore det kul att höra.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att sikta utan att hålla högra musknappen om man spelar som Recon?

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Är det möjligt att sikta utan att hålla högra musknappen om man spelar som Recon?

Du kan i inställningarna välja om du ska klicka eller hålla in din ads knapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt ligga i prone med ett vapen som man har bipod på och sikta utan att använda bipoden? Om man kör recon t.ex. och vill kunna sikta högre än vad man kan göra när man har bipoden uppsatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Kan man på något sätt ligga i prone med ett vapen som man har bipod på och sikta utan att använda bipoden? Om man kör recon t.ex. och vill kunna sikta högre än vad man kan göra när man har bipoden uppsatt?

Ja, om du rör på dig medan du har bipod nere. då fälls det upp. Alltså ligger du som recon och siktar med bipod. Tryck A/S/D eller W, då fälls bipod upp och du kan skjuta/sikta som om du inte hade bipod på.

Använder du ett boltactiongevär kommer du behöva upprepa det efter varje reload dock, eftersom bipod fälls ut när du siktar (normalt).

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Någon som vet om en riktigt bra jet och heli fly tutorial , för jag är helt värdelös och flyga och det är verkligen aspekt som jag saknar att inte kunna göra i spelet.

finns en hel del på youtube men jag vet inte vilken jag ska förlita mig på!

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

Någon som vet om en riktigt bra jet och heli fly tutorial , för jag är helt värdelös och flyga och det är verkligen aspekt som jag saknar att inte kunna göra i spelet.

finns en hel del på youtube men jag vet inte vilken jag ska förlita mig på!

Kolla denna tråden och du kommer att bli en master, om du tränar!! Flygtimmar o träning är det som gäller

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Kolla denna tråden och du kommer att bli en master, om du tränar!! Flygtimmar o träning är det som gäller

bockar och bugar åt dig herrn ! tackar

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Är pingen i spelet från spelare till spelare eller från spelare till server?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Är pingen i spelet från spelare till spelare eller från spelare till server?

spelare till spelare om jag inte blivit felinformerad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men om det är spelare till spelare måste man inte ha portar öppna då för att "pingen" ska gå i genom brandväggen?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Hur får man ihjäl någon på ca 50 avstånd? Har suttit på huk och burstat iväg 3-4 kulor i stöten mot diverse fienden men även fast jag upptäckt dom och skjutit först har dom haft ihjäl mig, om man siktar mot huvudet, ska det räcka med ca 15 kulor för att ta död på någon då? För mig behövs ALLTID ett helt magasin (31 skott). Jag brukar ha en svans med supports efter mig när jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenlars:

Hur får man ihjäl någon på ca 50 avstånd? Har suttit på huk och burstat iväg 3-4 kulor i stöten mot diverse fienden men även fast jag upptäckt dom och skjutit först har dom haft ihjäl mig, om man siktar mot huvudet, ska det räcka med ca 15 kulor för att ta död på någon då? För mig behövs ALLTID ett helt magasin (31 skott). Jag brukar ha en svans med supports efter mig när jag spelar

Check this out. Spridning utav kulor från olika vapen. Bra stats för vapen mm.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av AfrooDite:

Kan någon förklara för mig varför om jag och en polare joinar en squad med några andra spelare i så kan vi aldrig spawna på varandra. Om vi går in i en egen squad så kan vi spawna på varandra. Detta gäller även servrar där "only spawn on squadleader" är avaktiverat.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en server funktion som gör att man bara kan spawna på squad leadern. Detta kan vara väldigt drygt i fall då squad leadern sitter i fullt fordon, mortar eller är afk. Men iallafall så är det olika från server till server!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Skrivet av Engman78:

Check this out. Spridning utav kulor från olika vapen. Bra stats för vapen mm.

Grym! tack!

Permalänk
Skrivet av kaptenlars:

Hur får man ihjäl någon på ca 50 avstånd? Har suttit på huk och burstat iväg 3-4 kulor i stöten mot diverse fienden men även fast jag upptäckt dom och skjutit först har dom haft ihjäl mig, om man siktar mot huvudet, ska det räcka med ca 15 kulor för att ta död på någon då? För mig behövs ALLTID ett helt magasin (31 skott). Jag brukar ha en svans med supports efter mig när jag spelar

Sedan måste du tänka lite framförhållning om de rör på sig. Väldigt tydligt om man skjuter prickskyttegevär på långa håll. Kula tar lite tid på sig och under tiden hinner "målet" förflytta sig. Detta gäller ÄVEN på 50m. Siktar du på huvudet har du också mindre träffyta. BF3 funkar lite som i "verkliga" livet. Alla vill ha HS, men i verkligheten riktar man mot den största målytan om man verkligen vill träffa.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Visst ja en fråga till, skadar man fiende-tanksen överhuvudtaget med machinegun om man sitter som andreman i en annan tank?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenlars:

Visst ja en fråga till, skadar man fiende-tanksen överhuvudtaget med machinegun om man sitter som andreman i en annan tank?

Nej. Du kan se om du skadar något, för fordon eller spelare så kommer det upp en "hitmarker" om det du skjuter på tar skada.

Permalänk
Medlem

Bästa Bold Action snipern i spelet och bästa attachment till den?
Nyligen låst upp SV98 och har 12x ballistic.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Bästa Bold Action snipern i spelet och bästa attachment till den?
Nyligen låst upp SV98 och har 12x ballistic.

Jag personligen älskar M40A5, rakrepeter (snabbare repetering) och m145 siktet (3,4ggr förstoring om jag inte minns fel.)..
Med den utrustningen så går det kalas att köra en lite mer aggresivare stil.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolifan:

Jag personligen älskar M40A5, rakrepeter (snabbare repetering) och m145 siktet (3,4ggr förstoring om jag inte minns fel.)..
Med den utrustningen så går det kalas att köra en lite mer aggresivare stil.

Har märkt att många använder den så den måste vara bra
Får ta mig upp till den

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Har märkt att många använder den så den måste vara bra
Får ta mig upp till den

L96 har samma omladdningsid som M40A5 om jag inte har fel. Den kan man ju få tag i genom assignments.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Bästa Bold Action snipern i spelet och bästa attachment till den?
Nyligen låst upp SV98 och har 12x ballistic.

Jag föredrar M98B med straight pull bolt, Kobra(RDS)/PK-A 3.4X och suppressor och köra en lite aggressivare stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

L96 har samma omladdningsid som M40A5 om jag inte har fel. Den kan man ju få tag i genom assignments.

Jo det har den, tror t.o.m att L96 är lite snabbare.. Men annars så är SV98, M40A5 och L96 egentligen samma lika, är bara utseendet på M40:n som tilltalar mig.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Har googlat och upptäckt att jag inte är ensam med den funderingen. Vissa påstår att det är en passiv sak, andra inte, andra hänvisar till att det bara fungerar på höjder av 50 meter och lägre över vattenytan - alltså inte 50m över eventuella berg.

Själv har jag inte kunnat verifiera någon av dom, förutom att det verkar fungera för helikoptrar när de slickar vattenytan.

Om det är någon som har kunnat avgöra detta, för Jets, själv, vore det kul att höra.

Såhär är det. Below radar en passiv bonus. När man väl fått den så har man den. Kan vara så att man måste ta en ny heli/jet för att den ska funka när man precis har låst upp den, det vet jag inte.

Såhär är det i helikoptrar, det funkar som så att när man befinner sig 25 fot (förmodar jag) ovanför marknivå (inte över havsnivå) så kommer man inte att kunna vara låsbar av andra luftfarkoster som siktar med heat-seekers eller med laser painter. Man är däremot precis lika utsatt emot SOFLAM och Stinger/IGLA som förut.
Den mätaren i helikoptrar som gäller är den rutan till höger som säger "66" i denna bild:
http://i.imgur.com/i0kwd.jpg
När den är 25 eller under blir den rutan röd och indikerar att du är below radar. Den rutan talar om din höjd ovan mark. Ett allmänt tips är att lära sig vad de olika elementen i HUD:en betyder, de är väldigt användbara när man flyger. Speciellt om man flyger obscent nära marken i hög hastighet så är Vertical Velocity-baren väldigt bra att ha

Vad höjden är för jets vet jag inte, antagligen densamma. Åk nära marken bara så kan inte andra plan/helis låsa på dig. Men tänk på att fientliga marktrupper fortfarande kan låsa på dig. Below radar är inte en auto-win pryl.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Nu kommer säkert SweC noobigaste inlägg, jag har försökt och försökt och försökt men jag får inga kills däremot en hel del poäng för assist kills. Hur ska man kunna öva upp sina skills och man blir KIA direkt? Liksom nu senaste rundan fick jag ca 3000p men inga kills

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Nu kommer säkert SweC noobigaste inlägg, jag har försökt och försökt och försökt men jag får inga kills däremot en hel del poäng för assist kills. Hur ska man kunna öva upp sina skills och man blir KIA direkt? Liksom nu senaste rundan fick jag ca 3000p men inga kills

Enda som gäller är nog träning. Både rörelsemönster, reaktionstid och aim bättras på.
Jag vet att många av mina deaths beror på att jag är vårdslös och rusar in i situationer. Men jag har kul iaf, så det stör mig inte så mycket.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360