Datorbutiken.com - Ny design

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Är det bara jag som ser datorbutiken som just en datorbutik?
Vad har utseendet för betydelse, sidan fungerar ju, plus att det fortfarande är samma butik, dvs samma typ av varor..
På en del här låter det nästan som om ni är med och betalar räkningen till webdesignfirman som tråcklat ihop sidan.
Man får väl ta för givet att flera här är välbetalda websajtdesigners då, eller?
Jag kommer fortsätta handla på DB emellanåt, och det tack vare att jag har bra erfarenheter av den butiken. (Liksom ett antal andra också för den delen.)
Hur dom utformar sin websajt är tämligen ointressant så länge sidan fungerar och att man lätt kan hitta det man söker.

*Edit*
Varför ligger denna tråd förresten under "Konsumenträtt"?
Rätten att som konsument klaga på DB's webdesign?

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag enbart handlar från webbsidor som har en hyffsad seriös design... hade jag sett datorbutiken idag för första gången så skulle jag aldrig handlat där utan letat efter en annan butik, men det är jag det :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

lol, gick in på sidan nu då jag varit på semester.. glor igenom diverse trådar på swe..

hahaha året är 2006 och dom gör om sin hemsida så den ser ut att vara från 1998 och ser helt oseriös ut med banners och massa plotter överallt.

är webmastern, hakkerman?

Permalänk
Medlem

Kanske nått att ta till sig här:
http://capdesign.idg.se/ArticlePages/200606/21/20060621140950...

Punkt 10 och 6...

Permalänk
Medlem

Ja jäklars vad ugly. Såna här sajter får en att vilja hoppa in i webb-branschen igen.

Var inne och kollade efter info om Resurs-avbetalning utan att hitta det, och mailade dem. Fick svar att de inte heller kunde hitta det och att det försvann i omdesignandet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sämre än förr...

Tycker att den är ful och har blivit sämre. Man kan ju inte spara kundvagnar längre, varför?? Datorkonfiguratorna har tagit ett par steg tillbaka också, Hur väljer man antal i den??? Tex man vill ha två minnen, man kan ju inte välja det i konfiguratorn. Sen när man har lagt till datorn i kundvagnen så kan man ju inte göra några ändringar som man kunde innan, vill man ändra något så får man radera hela systemet och börja om från början

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Överlag gillar jag den mycket mer.

Fräsch design, överskådlig och stilren. Känner att jag har onda ögon i nacken på mig när jag skriver det dock.

Minuset ska väl vara att jag inte kunde spara kundvagn. Det är en viktig funktion. Sen verkade jag inte heller få någon orderbekräftelse via mail. Vadan detta?

Edit: Jag fick visst orderbekräftelse. Det jag däremot saknar är att när man loggar in på sitt konto och kollar över sina ordrar så är inte produkterna länkade.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Helt ok sida, men lite synd att dom verkar lägga alla pistoler på att få sidan fin istället för att hjälpa sina kunder. Jag har returnerade min dator för över 5 veckor sedan, och får ingen som hellst information om när den kan tänkas bli klar.

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem

hur kollar man leveransstaus nuförtiden?? När man loggar in så ser man ju bara vad man har beställt, inte det som är på lager...

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk

Har de av någon dum anledning tagit bort "spara kundvagn" funktionen, eller är det bara jag som inte hittar igen den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fresh Prince
Har de av någon dum anledning tagit bort "spara kundvagn" funktionen, eller är det bara jag som inte hittar igen den?

Letat jag med och inte hittat. Antar att den är borta :S

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Deras support känns körd i botten... Vad håller de på med? Ingen ordning på ekonomin mellan dem och kunderna i alla fall.

Har visserligen inget med hemsidan att göra i sig, men jag vill uppmärksamma detta.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Deras support känns körd i botten... Vad håller de på med? Ingen ordning på ekonomin mellan dem och kunderna i alla fall.

Har visserligen inget med hemsidan att göra i sig, men jag vill uppmärksamma detta.

Det var väl knappast något nytt?

Datorbutikens support har varit under all kritik i åratal. Själv väljer jag att köpa min komponenter från seriösa företag.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt