Sony ericsson Z710i / w710i tråden

Permalänk

Hallåj.

Min mobil håller på att rasa samman. Spanat på denna då den verkar riktigt prisvärd. Men undrar vad som skiljer de 2 modellerna emellan?
Och har båda samma programvara och media spelare?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

kanske är jobbigt att leta i denhär tråden men alla svar finns faktiskt..
Kan säga att det inte är samma spelare eftersom att w710i är en walkman, men när jag jämförde ljud var det ingen skillnad iaf:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
kanske är jobbigt att leta i denhär tråden men alla svar finns faktiskt..
Kan säga att det inte är samma spelare eftersom att w710i är en walkman, men när jag jämförde ljud var det ingen skillnad iaf:)

Japp, så sant. Riktigt jobbigt att leta

Men har sett att hörlurarna skiljer sej åt på Katshing´s hemsida. Sen minniskort och lite andra småfunkltioner. Så det får nog bli en w710i. För dem lurarna tycker jag är riktigt bekväma

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Hejsan har funderingar på att köpa en W710, jag har dock två frågor jag inte tycks ha förståt riktigt. Autofokus och lampa/blixt saknas helt på denna telefon om jag förståt det rätt? Men bilderna blir såpass bra änddå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaren
Jag uppdaterade min z710i nyligen, men ibland när jag går in i menyn så blir det totalt svart. Ljusets stängs av, med en knapp tryckning sätts det igång igen men det är störande. Någon mer som har upplevt samma problem? uppdaterade min med edge kontakt och det gick väldigt fort

Japp upplever samma fel på min z710 efter uppdateringen. Vilken fart det var med edge

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

Tja! Nån som vet vad det där programmet som man kan göra egna teman till SE telefoner heter och var det finns att ladda ner?

Visa signatur

Får du inte upp den? använd lite ejtejp och en blompinne. .:P

Permalänk
Medlem

Theme Creator heter det och du kan bland annat hitta det här:
http://www.softpedia.com/get/Mobile-Phone-Tools/Sony-Ericsson...

EDIT:
BTW är det någon som har möjligheten att ladda ner ifrån topsony? och om det finns någon som har, skulle den persononen vara snäll o ladda ner en fil till mig?

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad uppdateringen gjorde? Har kört den nu och ser att mitt egengjorda tema blivit lite off.. inte för att det stör mig.
Men, har den här uppdateringen gjort någons liv bättre? Kan fortfarande inte ta kort med locket stängt vilket jag tycker är jävligt synd.

Permalänk
Medlem

Det var visst ett tag någon skrev här i tråden, bäst att ta upp den igen då;) Kollade där på fjärrstyrning och bleb ju lite intresserad, är det så att man kan använda mobilen som fjärrkontroll till datorn?? det hade varit väldigt skojigt:= Sen måste jag fråga hur ni uppdaterade er mobiler:) Skulle oxå vilja göra det:> hehe

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Det var visst ett tag någon skrev här i tråden, bäst att ta upp den igen då;) Kollade där på fjärrstyrning och bleb ju lite intresserad, är det så att man kan använda mobilen som fjärrkontroll till datorn?? det hade varit väldigt skojigt:= Sen måste jag fråga hur ni uppdaterade er mobiler:) Skulle oxå vilja göra det:> hehe

Ja det är fullt möjligt att använda din mobil som fjärrkontroll... om du har bluetooth på datorn villsäga det finns ett program som heter "Bluetooth Remote Control" som du nog kan leta upp själv
Programet består av en del i datorn och en Java del på mobilen som då kommunicerar med varandra. du kan då styra de vanligaste programen så som Winamp, WMP, VLC och diverse andra program...

Angående Uppdatering av mobilen så gör du det via SEUS (Sony Ericsson Update Service) bara att gå in på deras hemsida så hittar du nog ganska lätt...

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

schysst:) tackar för svaren, tyvär så har min mobil börjat cpa uppsej riktigt ordentligt:/ Idag När jag skulle höja ljudet i mobilen med knapparna på sidan så gick allting åt helvete:/ Det roliga nu är att jag startar mediaspelaren med höjningsknappen och att jag nu kan byta till FÖREGÅENDE låt, kan inte se batteristatus eller varken höja eller sänka ljudet haha, knas kan det bli, ringde iaf support och han tyckte att jag skulle skicka in mobilen så att dem fick se efte vad det kunde vara... Klantigt nog kan jag inte hitta mitt kvitto på skiten... Nån med samma knas som jag?

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
schysst:) tackar för svaren, tyvär så har min mobil börjat cpa uppsej riktigt ordentligt:/ Idag När jag skulle höja ljudet i mobilen med knapparna på sidan så gick allting åt helvete:/ Det roliga nu är att jag startar mediaspelaren med höjningsknappen och att jag nu kan byta till FÖREGÅENDE låt, kan inte se batteristatus eller varken höja eller sänka ljudet haha, knas kan det bli, ringde iaf support och han tyckte att jag skulle skicka in mobilen så att dem fick se efte vad det kunde vara... Klantigt nog kan jag inte hitta mitt kvitto på skiten... Nån med samma knas som jag?

det låter verkligen knas ja... mysko!

jag kan byta låt om jag håller inne höj/sänkningsknappen men inte bara om jag trycker...

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

nopp kunde jag oxå förut haha:) ska lämna in den, hopas på att få en sprillans ny istället, det vore fint hehe:D

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka minnemängder man kan stoppa i ?
Funkar 2 GB eller 4GB ? och någon som vet om USB kabel ingår ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Någon som vet vilka minnemängder man kan stoppa i ?
Funkar 2 GB eller 4GB ? och någon som vet om USB kabel ingår ?

4 GB ska fungera. Ja det ingår USB-kabel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
4 GB ska fungera. Ja det ingår USB-kabel.

Är du helt säker på detta? Med z710i går det inte att ha över 1gb? w710i Vet jag inte säkert, men jag tror inte man kan ha mkt mer. Du bör ju kolla upp det iallafall på sonyericsson.se

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
4 GB ska fungera. Ja det ingår USB-kabel.

har kollat på SE hemsida men hittar ingen exakt info om detta, någon användare som kan bekräfta att 4GB fungerar?

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Jag vet inte med 4 GB... men jag vet att 2 GB ska funka fint !

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Tjena alla

En fråga är det någon mera än jag som har haft bekymmer med att just Sony W710i gummit runt släpper från telefonen.

För har man lysnat på musik och blädrat runt några gånger så började gummit släppa.

Har någon mera än jag samma problem så skriv gärna det, jag har haft denna mobil just lite över ett år så garantin har slutat fungera.

Så jag tänkte kolla om det är värt att bråka med Sony och fabrikations fel

mvh Pilan

Visa signatur

Behandla andra som du själv vill bli behandlad ;)