3 flatrate för 359:-/ mån

Permalänk
Medlem

Får välla dra förbi en tre butik och höra.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Får välla dra förbi en tre butik och höra.

Min erfarenhet av att gå till butikerna är pest. Dom kan inte anpassa priserna på samma sätt som en säljare hos Tre's kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Då har man fått förlängnings erbjudande igen från 3.
Fast det erbjudandet vill jag inte ha.

Är det nån som nyss har fått Flaterate för 359:-

Edit:

Har försökt med ett samtal nu och hon sa att dom bara har 20% rabatt på 599:-

Blir till att ligga på lite till senare idag.

Permalänk
Medlem

20% vid 6månaders bindning, 40% vid 9månaders bindning fick jag välja mellan. Valde 40% på deras 199kr/mån abonnemang så betalar 119kr. men kunde även välja flatrate för 359kr som jag förstod det. Var dock ~2v sedan.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
20% vid 6månaders bindning, 40% vid 9månaders bindning fick jag välja mellan. Valde 40% på deras 199kr/mån abonnemang så betalar 119kr. men kunde även välja flatrate för 359kr som jag förstod det. Var dock ~2v sedan.

Var det vid endast abbonemangstecknande? Ringde du in då?

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micaels
Var det vid endast abbonemangstecknande? Ringde du in då?

japp via telefon, de kallar det typ "tillfälligt abonnemang för trogna kunder" eller nåt i den stilen. Får teckna upp ett abonnemang med tillhörande telefon vid tillfälle även inom denna bindningstid verkar det som.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Jag ska ringa in och testa i morgon igen.

EDIT :

Nu har jag ringt igen och NOT.

Inte på flatrate kunde man få 40% endast på 199 abonemanget.
Och i går hade dom inte ens 40 % sa den tjejen jag pratade med igår.

Fy vad sne jag börjar bli.

Jag tänker ringa senare idag igen.

EDIT IGEN.

Efter yttligare ett samtal så gick det efter att hon gick och pratade med en ansvarig på kundtjänst.

359 :- för flatrate jippi

Det lönar sig tydligen att tjata rejält

Permalänk
Medlem

Ringde precis till 3 och sa att jag ville säga upp mitt abbonemang (som jag skulle gjort endå).

Jag sa att jag ofta ringde korta samtal (vilket stämmer) och att det gjorde att min mobilräkning steg rätt rejält.

Han sa att det va ju synd, men om vi vänder på det så har jag ett abbonemang som vi har till trogna kunder som skulle passa dig perfekt!

Då sa han att jag skulle kunna få en 40% rabatt på flatrate abbonemanget så att jag bara behövde betala 359 :- /mån med 9 mån bindningstid!

Jag nappade och är nöjd!

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

3 snabba frågor.

1. hur mycket får man ringa, sma, mms'a med flatrate abb?
2. 359:- ink moms förståss?
3. måste man ha varit kund en längre tid för att få flatrate?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

retret/ Har du läst tråden alls?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
retret/ Har du läst tråden alls?

Absolut, fick höra min flickväns arbetskamrat andra uppgifter än de som står i tråden därför så frågade jag för att få klarhet.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retret
3 snabba frågor.

1. hur mycket får man ringa, sma, mms'a med flatrate abb?
2. 359:- ink moms förståss?
3. måste man ha varit kund en längre tid för att få flatrate?

1. Rimligtvis hur mycket som helst för flatrate betyder ju att man får göra det hur mycket som helst enligt bl.a susning.nu och Wikipedia som skriver "Flat rate är en engelsk beteckning för tele- och internetabonnemang utan trafikavgift. Detta innebär inte att det är gratis, abonnemanget kostar men man kan sedan ringa eller använda internet (beroende på abonnemang) under obegränsad tid." men som vanligt så åker marknadsförare snålskjuts på vedertagna begrepp och förvrider dom så det passar deras agenda :(.

2. Ingen aning.
3. Se svar till fråga 2.

Och ja jag kommer fortsätta reta mig på marknadsförare som förvrider begrepp så det passar deras marknadsföring för jag anser det vara vilseledande marknadsföring att kalla något för någonting som inte har förankring i verkligheten.

Over and out ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retret
Absolut, fick höra min flickväns arbetskamrat andra uppgifter än de som står i tråden därför så frågade jag för att få klarhet.

Ok, kopierar från första inlägget för svar på fråga 1:

Citat:

Ursprungligen skrivet av mig i topic
Prata i 3000 min, 3000 sms eller mms/ mån, ingen uppkopplingsavgift. Ordinarie pris 599:-/ mån, men med kontakt med kundtjänst 359:/mån.

Om din flickväns arbetskamrat har hört annat så beror det säkert på att den personen inte fått "rätt" kontaktperson på kundtjänst.

2:
359:-/mån inkl moms, det är ett abbonemang för privatpersoner och då är exkl moms tämligen ointressant.

3:
Om du läser tråden igen handlar det om "trogen kund-rabatt", alltså bör man vara kund hos 3 en tid för att bli erbjuden rabatten.

[Edit] Samtliga villkor för abbonemangen hittas på Tre:s hemsida, dock utan rabatten.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

August Tackar för infon och klargörandet!

olirc tycker ändå att 3 verkar ha de schysstaste abben för oss vanliga konsumenter.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk

Har Flatrate och dom ringde för några veckor sen när det var dax att förnya mitt 18månaders abonnemang

Fick till en deal att jag skulle ha en ny N95 8GB telefon, mitt flatrate för 299kr/mån och telefonen för 59kr/mån.

Förr hade jag kombo talk och telefon (K800i) och fick en slutsumma varje månad på strax över 1100:-

Så från 1100:- till 358:- är en rätt bra säkning, dock en bindningstid på 24månader men så som 3 funkat för mej så ser jag inget negativt i det

Dock skickade 3 fel telefon en gång och jag fick vänta två veckor på en returlapp men annars är jag nöjd

//Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbullen
Har Flatrate och dom ringde för några veckor sen när det var dax att förnya mitt 18månaders abonnemang

Fick till en deal att jag skulle ha en ny N95 8GB telefon, mitt flatrate för 299kr/mån och telefonen för 59kr/mån.

Förr hade jag kombo talk och telefon (K800i) och fick en slutsumma varje månad på strax över 1100:-

Så från 1100:- till 358:- är en rätt bra säkning, dock en bindningstid på 24månader men så som 3 funkat för mej så ser jag inget negativt i det

Dock skickade 3 fel telefon en gång och jag fick vänta två veckor på en returlapp men annars är jag nöjd

//Peter

Sweet!

Då vet jag vart ribban ligger nästa gång jag ska förnya!

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk

Det är bara att ligga på och vara snabb i munnen och smart så går det
Telefoner och abonnemang har funkar tipp topp men det adminstrativa har dom jävlats med länge, så de är bra att en hållhake vilket jag tjänade på en hel del

//Peter

Permalänk

Hur står det till numera, får man fortfarande lika bra erbjudande?
Snart dags för mig att förlänga nämligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twisted_cain
Hur står det till numera, får man fortfarande lika bra erbjudande?
Snart dags för mig att förlänga nämligen.

Fick ett erbjuande nyligen där de ville sänka min månadskostnad med 20% om jag förlänger med 9 månader, obundet. Jag har 3 Pott 299.

Fick även ett erbjudande om trådlöst bredband där de tre första månaderna är gratis samt USB-modemet. "Du sparar 1600:- bla bla bla".

- Nej tack.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Fick ett erbjuande nyligen där de ville sänka min månadskostnad med 20% om jag förlänger med 9 månader, obundet. Jag har 3 Pott 299.

Okej, tack för infon.

Permalänk
Medlem

Jag förlängde mitt abbonemang i höstas och kör fortfarande med 3 flatrate 359:-/mån, i Maj ska det återigen omförhandlas. Så ja, möjligheten finns fortfarande.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

Konstigt det här med trogen kund rabatt. När jag ringer försäljaren för at diskutera vad för rabatter jag kan tänkas få så blir hon grymt irriterad efter ett tag när jag påstår att det är "tre" som tjänar pengar på att JAG förlänger eller tecknar nytt/förlängermedtelefon. Jag ville förlänga med nokia 5800 i 24 mån/299:- och då "får" jag ju min telefon. Men räknar man på det så betalar jag ju mycket mer ju längre tid jag tecknar mig. Tecknar jag kort tid så blir det ju billigare men telefonen kostar mer...Summa sumarum vill inte tre ge mig nån rabatt på abbonemanget om jag vill ha en telefon till förlängningen för att jag "får" ju mobilen av dem. Hur de än räknar och var än pengarna går till det skiter ju jag i(tjejen på försäljnihgsavd. snackar om subventioner hit och dit) det jag betalar är ju det viktiga...

/m

Permalänk
Medlem

I Flatrate ingår 3000 fria minuter till alla nät, samt 3000sms/mms till alla nät. Ingen öppningsavgift tillkommer.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusbabe
Konstigt det här med trogen kund rabatt. När jag ringer försäljaren för at diskutera vad för rabatter jag kan tänkas få så blir hon grymt irriterad efter ett tag när jag påstår att det är "tre" som tjänar pengar på att JAG förlänger eller tecknar nytt/förlängermedtelefon. Jag ville förlänga med nokia 5800 i 24 mån/299:- och då "får" jag ju min telefon. Men räknar man på det så betalar jag ju mycket mer ju längre tid jag tecknar mig. Tecknar jag kort tid så blir det ju billigare men telefonen kostar mer...Summa sumarum vill inte tre ge mig nån rabatt på abbonemanget om jag vill ha en telefon till förlängningen för att jag "får" ju mobilen av dem. Hur de än räknar och var än pengarna går till det skiter ju jag i(tjejen på försäljnihgsavd. snackar om subventioner hit och dit) det jag betalar är ju det viktiga...

/m

Ju längre tid du tecknar/förlänger ditt abonnemang, desto högre subventioner får du, dvs telefonen blir billigare. Ju kortare tid du tecknar/förlänger ditt abonnemang, ja, då blir det lägre subventioner. Eller hur?
Du kan väl inte kräva högre subventioner i kombination med kortare bindningstid för fan. Tre gör mao. helt rätt i att inte ge dig någon rabatt, för att de tjänar inte ett skvatt på dig(Påstå inte motsatsen heller med att säga att "du ringer via deras nät, då måste de tjäna på dig")!
Jobbar själv inom telekom-världen, och kunder som dig är synonyma till pest, irritationsobjekt, you name it!

Permalänk

Ringde häromdagen för att höra vad dom hade att erbjuda.
Sa till killen jag pratade med att jag betalade 499 för flatrate just nu, då skulle han kolla det. Det tog cirka 2 minuter, då sa han "jag ska kolla vad vi kan göra"..efter 3 minuters tystnad la jag på.
Inte snabbaste säljaren jag pratat med direkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nza
Ju längre tid du tecknar/förlänger ditt abonnemang, desto högre subventioner får du, dvs telefonen blir billigare. Ju kortare tid du tecknar/förlänger ditt abonnemang, ja, då blir det lägre subventioner. Eller hur?
Du kan väl inte kräva högre subventioner i kombination med kortare bindningstid för fan. Tre gör mao. helt rätt i att inte ge dig någon rabatt, för att de tjänar inte ett skvatt på dig(Påstå inte motsatsen heller med att säga att "du ringer via deras nät, då måste de tjäna på dig")!
Jobbar själv inom telekom-världen, och kunder som dig är synonyma till pest, irritationsobjekt, you name it!

Subventioner spelar ju skvatt roll. Det är ju i slutänden det jag betalar till tre som är det betyder något. Var de sedan lägger pengarna från mig är ju oviktigt för mig. Om det heter subventioner, avbetalning, abonnemangskostnad eller uppkopplingsavgift spelar ju mindre roll. Och Nza du verkar ju fatta illa! Jag är ju för fan en betalande stamkund som redan har fått ett erbjudande om ett reducerat pris på abonnemanget. Så länge som jag har varit kund så kan de knappast kalla mig för en förlustaffär.

Nza har du jobbat med telefonförsäljning(telekom) så är du isf lika irriterande som jag, punkt. Och jobbar du som försäljare måste du väl ha tålamod det är väl vad allt går ut på...

Permalänk
Avstängd

Jag har varit kund hos tre i typ 4'a år, får jag såna erbjudanden med?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Jag har varit kund hos tre i typ 4'a år, får jag såna erbjudanden med?

Ja!
Ring en säljare via 300 från mobilen och säg att du har läst det i ett forum så löser det sig...

marcus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusbabe
Ja!
Ring en säljare via 300 från mobilen och säg att du har läst det i ett forum så löser det sig...

marcus

aa nice ska görat så fort ja e hemma

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Inaktiv

Jag kan säga att det fotfarande fungerar att utnyttja 359kr/erbjudandet.