Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Kan du posta en bild på hur det ser ut på natten för dig? Om du kan alltså.

När jag tar print screen och sen klistrar in den i typ paint så är bilden svart.
Alltså det blir ingen bild alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
AAAAAAh, tar mig inte ut ur rummet där man hamnar då man blir nedskjuten i början (Antar iaf att man ska kunna ta mig ut.) Uppdraget är att jag ska hela mig men det står en snubbe i dörröppningen som jag inte kan ta mig förbi och att bara trycka på hela knappen hjälper inte. Kul början på kvällen.

Du ska gå fram till hyllan och spara spelet har jag för mig, annars flyttar han sig inte. Eller man skulle ta något i hyllan kanske, kommer inte ihåg.

Permalänk
Medlem

Riktigt besviken på det här spelet. Känns så otroligt mycket konsol och musen är bara SEG fast man har 50+ fps. Träffzonerna på gubbarna ska vi inte prata om. Nej känns som en billig konvertering med helt ok optimering möjligtvis.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Ja mus-styrningen känns väldigt konstig och SEG.
Jag fick kryssa i "smooth mouse movement" i inställningar och höja muskänsligheten rejält innan muskänslan blev acceptabel.

Permalänk

Längtar tills jag får det imorgon!

Din beställning väntar på att hämtas av Posten/har hämtats av Posten

Plats: Göteborg
Beskrivning: Försändelsen har sorterats

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Vilka inställningar tror ni jag kan köra på Far Cry 2 med datorn i SIGN?

Och låter HIGH i allt på Crysis lite för dåligt för min dator?

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jaja men faktum är att det ser förjävligt ut på bild..

Det är sant ser skit ut på bild ser ännu sämre ut in game.. trodde jag hade installerat fel spel först...

Detta spel ser värre ut än ettan då ettan har typ 50% bättre grafik än detta spel.... FLOPP FAR CRY 2 DEAL WITH IT....

Trist då man har väntat på detta spel i många år sen släpper dom ett sånt här skitspel....

Permalänk
Medlem

med gamla drivers:

DX9
ULTRA HIGH
maxtemp: 87 grader på GFX, väldigt ostabil användning på CPU.

loop 1:

* Total Frames: 2798, Total Time: 51,02s
* Average Framerate: 54,85
* Max. Framerate: 71,56 (Frame:2374, 43,98s)
* Min. Framerate: 32,60 (Frame:20, 0,64s)

Loop 2:

* Total Frames: 2147, Total Time: 51,00s
* Average Framerate: 42,10
* Max. Framerate: 63,27 (Frame:1822, 44,60s)

Loop 3:

* Total Frames: 2637, Total Time: 51,01s
* Average Framerate: 51,69
* Max. Framerate: 84,67 (Frame:430, 6,47s)
* Min. Framerate: 32,70 (Frame:1227, 21,11s)
* Min. Framerate: 32,41 (Frame:1395, 34,51s)

bara jag som tycker det är konstigt att det kan skilja ca 10 FPS i AVG på loop 1 och 2?

Avarage:
* Average Framerate: 49,55
* Max. Framerate: 67,14
* Min. Framerate: 40,93

snabb edit:

DX10
temp 82 grader MAX
mindre användning på CPU.

avarage:
* Average Framerate: 25,94
* Max. Framerate: 56,31
* Min. Framerate: 10,49

ska köra in beta drivers nu, (formaterat om och lagt in vista.

EDIT efter beta:

Loop 2 fick jag betydligt sämre resultat igen.
DX9
maxtemp: 89
CPU användning högre än förra DX9 testet.

AVG res:

* Average Framerate: 53,50
* Max. Framerate: 91,47
* Min. Framerate: 39,44

Permalänk
Medlem

Grafiken stör mig inte lika mycket, eller alls, som det dom har gjort med gameplayet.. Åka kors och tvärs i något sorts halv-rpg... Nätack.

Pajade 1:an med mutanter.
Pajade 2:an med öppen värld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
Du ska gå fram till hyllan och spara spelet har jag för mig, annars flyttar han sig inte. Eller man skulle ta något i hyllan kanske, kommer inte ihåg.

Seriöst, han flyttar inte på sig, oavsett vad jag gör, inte för att det är så mycket man kan göra, förutom att blöda ner hans skor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag kör med alla grafikinställningar på very high+4x AA med 1680x1050 och det är fullt spelbart. (se min sig för dator specs)

Men FC2 är väl ungefär som jag hade väntat mig, den framkallar mest en gäspning, jag gillar STALKER: Clear sky mer.
Sen finns det några saker som jag stör mig på enormt mycket, det att man inte kan välja "fire mode", alltså 1 skott, 3 skott, eller full auto. Och att man inte kan kika runt hörn.

Dessutom kan man inte kalla natten för natt tycker jag.
Det är ju hur ljust som helst på natten.
Jag som är van vid becksvarta nätter i clear sky.

Aa dom är faktist nästan för ljusa, men sen får man komma ihåg att nätterna i Afrika och nätterna i Ukraina skiljer sig en aning:P

monkeh Say WHAT?! Du kan ju inte säga att spelet förstörs med öppen värld? Det är ju det som varit hela poängen med FC2 sedan första början..? Det är som att säg att Flatout 2 sabbades för att det var ett bilspel >< Makes no sense...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk

vad tror ni jag kan ha för inställningar med datorn i sign? det är graffet som flaskhalsar jag vet, kunde lira crysis på high/medium

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
När jag tar print screen och sen klistrar in den i typ paint så är bilden svart.
Alltså det blir ingen bild alls.

Okej synd men kan du posta en ljus bild då? Skulle vara kul att se hur det ser ut

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Aa dom är faktist nästan för ljusa, men sen får man komma ihåg att nätterna i Afrika och nätterna i Ukraina skiljer sig en aning:P

Ja...nätterna i afrika är mörkare då du är närmare ekvatorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Say WHAT?! Du kan ju inte säga att spelet förstörs med öppen värld? Det är ju det som varit hela poängen med FC2 sedan första början..? Det är som att säg att Flatout 2 sabbades för att det var ett bilspel >< Makes no sense...

Hade dom faktiskt gjort det på ett bra sätt hade jag nog inte sagt det.

Permalänk
Avstängd

Folk som inte gillar öppna världar där man faktiskt MÅSTE ta sig från en punkt till en annan kan köpa Oblivion.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

så,nu har man testat spelet.
det som först fick en att reagera var att spelet flöt på otroligt bra(man hade ju läst att det skulle kräva en del).
jag hade först på very high på allt samt en hög upplösning,men tyckte det flöt på så pass bra samt att grafiken inte var den bästa,så jag höjde upp till max på allt,flöt på lika bra då också.
fastnade dock i spelet,dock inte vid nå uppdrag utan vid ett löjligt jävla fel(bugg,inte vet jag),men innan jag skulle avsluta spelet så tänkte jag test skjuta lite med en machine gun som jag såg,så jag tog tag i den och började skjuta,skulle sen släppa den och gå vidare,gick ej..kolla i controls vad som kunde göras,men ingen hjälp där,så där fastnade jag,kunde inte exit machine gunen=/.
bortsett från den buggen,så var spelet verkligen lovande och jag ser fram emot att spela vidare i det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Jag hoppas det blir mycket monsterapor.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag hoppas det blir mycket monsterapor.

Monsterapor??

Det blir inga monster i Far cry 2, det ska vara realistiskt

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ska just till att installera mitt och maxxa skiten ur det:D.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Alltså till er som sitter o jämför hur mycket det flyter/inte flyter i vilka inställningar jämtemot crysis? E ni helt veck?FarCry2 är en regression jämfört me Crysis!

Dynamiken på fienderna, till AIn, allt är inte något nära Crysis (Warhead om man jämför nyaste).

Farcry 2 är en riktig slamkrypare, snygga skuggor o hyffsat ljus då och då. Hypat skit, då världen är fruktansvärt odynamsik, känslan i vapna är som att kasta falukorv på fienderna, för att inte snacka om hitboxen. Satte 5 riktiga HS i en snubbes panna så det var mera blod än gubben, men han sköt endå tillbaka... Jag tycker Half-life 2 känns mera dynamsikt än detta pisset.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Var är alla djur som skulle vara med? Har inte sett ett enda, förutom fåglar.

Förstår inte att alla klagar, tycker spelet är urläckert. Flyter som smör också. Mest imponerande är att spelet bara tar upp tre gig (otroligt) installerat!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Ja...nätterna i afrika är mörkare då du är närmare ekvatorn.

lol.. Jag som alltid trodde det berodde på att fler mörka människor bor där ;> Skämt å sido... Jag tror dock för mörka nätter hade blivit väldigt jobbigt med tanke på all växtlighet osv. Man hade inte sett en kotte! (:

monkeh

Vad är ett bra sätt då? Det är ju det som är meningen med en öppen värld att man ska behöva ta sig till de olika platserna. Hade man kunnat välja att istället bli teleporterad till varje plats så hade en öppen värld varit helt onödigt. Ingen väljer ju att köra/springa till en plats om man lika bra kan teleporteras dit på 10 sekunder, därför måste man ha antingen eller. Dock så finns det ju "bussar" som du kan ta till olika delar av världen för att skynda på färden lite.

AkUs

AHAHAHAH! Så du minns inte Crysis känslan alls antar jag? Det första jag märkte i det spelet var hur mycket NPCs tålde! Man kunde peppra hela magasin för tusan! (och ja, jag träffade då det hörs ett speciellt ljud när man träffar någon) Det ända vapnet som var bra (läs: riktigt bra) var sniper riflen, med den kunde man verkligen one-shotta.

Jag fattar också att känslan i FC2 inte är lika perfekt som COD seriens, men att det sänker spelet till bottennivå är struntprat enligt min mening (:

Have a great day!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Överhypat - ja tack. Spelet är inte särskilt speciellt, har dock inte spelat länge. Musrörelserna i menyn skrämde mig rejält, som tur var fallet inte likadant när man väl kommit igång med spelet. AI:n är dummare än tåget, hittills har sidemissions varit rätt kassa. Har gjort några såkallade "vapenuppdrag" där man ska skrota ett gäng bilar som i princip bara kör runt i en cirkel, förstås en jävla väg ifrån dig.

Spelet flyter på riktigt bra, men grafiken är ju inte direkt något revolutionerande.
Slänger fram två bilder, kör med ultra high settings samt 2X AA. Dator i sign. Använder Atis hotfixdrivers. Slängde upp två bilder:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/farcry2_1.PNG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/farcry2_2.PNG

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Map Editorn är ju roligare än spelet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Alltså till er som sitter o jämför hur mycket det flyter/inte flyter i vilka inställningar jämtemot crysis? E ni helt veck?FarCry2 är en regression jämfört me Crysis!

Dynamiken på fienderna, till AIn, allt är inte något nära Crysis (Warhead om man jämför nyaste).

Farcry 2 är en riktig slamkrypare, snygga skuggor o hyffsat ljus då och då. Hypat skit, då världen är fruktansvärt odynamsik, känslan i vapna är som att kasta falukorv på fienderna, för att inte snacka om hitboxen. Satte 5 riktiga HS i en snubbes panna så det var mera blod än gubben, men han sköt endå tillbaka... Jag tycker Half-life 2 känns mera dynamsikt än detta pisset.

Haha precis. Det största problemet med det här spelet är just hitboxen, den är skrattretande. Det och hur mus flytet är i spelet. (som kanske går att fixa dock?). Jag förstår inte hur någon som spelat datorspel ett tag kan vara upphetsad över det här. Jag är faktiskt ganska förvånad, nästan chockad över vilken besvikelse det är. VISST, det finns saker som är bra givetvis men du nämner är GRUNDEN för spelkänslan.
Årets största besvikelse helt klart.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Far-Cry 2 är helt underbart, mer substans än Crysis spelen. Om än lite mindre grafiskt imponerande, flyter på i 70 Fps på min burk, hände då aldrig på Crysis spelen =P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
Överhypat - ja tack. Spelet är inte särskilt speciellt, har dock inte spelat länge. Musrörelserna i menyn skrämde mig rejält, som tur var fallet inte likadant när man väl kommit igång med spelet. AI:n är dummare än tåget, hittills har sidemissions varit rätt kassa. Har gjort några såkallade "vapenuppdrag" där man ska skrota ett gäng bilar som i princip bara kör runt i en cirkel, förstås en jävla väg ifrån dig.

Spelet flyter på riktigt bra, men grafiken är ju inte direkt något revolutionerande.
Slänger fram två bilder, kör med ultra high settings samt 2X AA. Dator i sign. Använder Atis hotfixdrivers. Slängde upp två bilder:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/farcry2_1.PNG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/farcry2_2.PNG

MEN SHIT DE SER JU FÖR JÄVLIGT UT :S

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
Överhypat - ja tack. Spelet är inte särskilt speciellt, har dock inte spelat länge. Musrörelserna i menyn skrämde mig rejält, som tur var fallet inte likadant när man väl kommit igång med spelet. AI:n är dummare än tåget, hittills har sidemissions varit rätt kassa. Har gjort några såkallade "vapenuppdrag" där man ska skrota ett gäng bilar som i princip bara kör runt i en cirkel, förstås en jävla väg ifrån dig.

Spelet flyter på riktigt bra, men grafiken är ju inte direkt något revolutionerande.
Slänger fram två bilder, kör med ultra high settings samt 2X AA. Dator i sign. Använder Atis hotfixdrivers. Slängde upp två bilder:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/farcry2_1.PNG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/farcry2_2.PNG

Asså jag klarar snart inte mer! HUR, kan ni säga att grafiken inte är bra? Tänk på omständigheterna för tusan, det är ju en HELT öppen värld..? Igentligen borde man inte jämföra med Crysis då det är som ett korridorsspel jämfört med detta. Spring igenom jungeln och kolla bara på hur mycket som händer samtidigt på skärmen, och säg sedan ETT spel som:
1. Flyter så bra
2. Har så pass bra grafik (tolka hur du vill)
3. Är helt öppet
?

Nu ska vi inte ens prata om alla detaljer (=

PS. Varför kör du inte på full AA? (:

Jag gillar denna disskutionen (jag tycker si, du tycker så osv.), därför jag skriver så ofta

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Har provat spelet en liten stund. Tycker det verkar helt spelbart. Enda jag stör mig på är Musrörelserna och Bilens hantering (synd att det är en Framhjulsdriven dessutom. ) Annars verkar det helt spelbart.