Team Fortress 2-tråden!

Permalänk

Är det någon som har haft problem med TF2 och windows 7?

I XP funkade det hur bra som helst men idag installerade jag win 7 x64 och får sedan dess en väldigt hackig bild. Ping ligger på ~25 och enligt Fraps har jag 60-120 fps hela tiden (det känns dock som typ 5). Jag har testat att stänga av antivirus, ställa ner grafikinställningarna, stänga av windows aero... Skumt.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Har Win 7 64 bit och inga som helst problem.

Om du just börjat använda windows 7 kanske du inte bockat för "hög prestanda" i energialternativ ?
Av nån underlig anledning är den inställd på lägre prestanda här när man nyinstallerat.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Är det någon som har haft problem med TF2 och windows 7?

I XP funkade det hur bra som helst men idag installerade jag win 7 x64 och får sedan dess en väldigt hackig bild. Ping ligger på ~25 och enligt Fraps har jag 60-120 fps hela tiden (det känns dock som typ 5). Jag har testat att stänga av antivirus, ställa ner grafikinställningarna, stänga av windows aero... Skumt.

Såg något om det här på Steams forum, vilket kanske var du. Jag orkade inte kolla den tråden dock. Kolla om du kan söka upp den där.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte upptäckt det felet.
kör win7.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Har faktiskt inte upptäckt det felet.
kör win7.

Samma här.

Jag försökte leta upp tråden jag nämnde förut, men deras sökfunktion ger mig bara felmeddelanden hela tiden. Jag provar igen senare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Har Win 7 64 bit och inga som helst problem.

Om du just börjat använda windows 7 kanske du inte bockat för "hög prestanda" i energialternativ ?
Av nån underlig anledning är den inställd på lägre prestanda här när man nyinstallerat.

Men det verkar ju bara ha att göra med när skärmen ska stängas av och datorn försättas i vänteläge vid inaktivitet typ? Jag kör iofs en engelsk version så det är möjligt att jag missuppfattat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Samma här.

Jag försökte leta upp tråden jag nämnde förut, men deras sökfunktion ger mig bara felmeddelanden hela tiden. Jag provar igen senare.

Tack för letandet, jag har googlat en del på det också men i de trådar jag hittar så har trådskaparen en ping på 200-300. Min ping och fps ser ju bra ut konstigt nog. Enligt Fraps benchmark är min lägsta fps 67 typ.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Deras sökfunktion fungerar igen och jag hittade tråden. Vet inte om det hjälper, men du kan ju ta en titt.

Tråden

Permalänk

Minnesläcka enligt den tråden, hmm, kan inte se något sådant på min dator iaf. Däremot jobbar hårddisken väldigt frekvent när jag spelar. Vet inte om den gjorde det på XP-tiden också...

Visserligen har jag bara 2gb minne men det borde väl räcka kanske. Processorn är en Core 2 Duo E6600 2,4GHz och grafikkortet ett GTS 250 förresten.

Edit: det hackar i Starcraft också, då kan det knappast vara prestandan det är fel på.

Edit2: Löste problemet genom att följa:
http://www.sevenforums.com/gaming/31980-lag-online-games-wind...

* Open regedit
* Go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile
* There will be an entry for network performance throttling, default value is 10; set it to FFFFFFFF hex (willl look like 0xFFFFFFFF to the right of the entry)
* Reboot

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Men det verkar ju bara ha att göra med när skärmen ska stängas av och datorn försättas i vänteläge vid inaktivitet typ? Jag kör iofs en engelsk version så det är möjligt att jag missuppfattat.

Nää.. (såvida jag inte är totalt ute och cyklar)
Energisparfunktionerna påverkar prestandan rätt ordentligt. Körde 3Dmark06 på min laptop på "balanserat" resp "hög prestanda" och fick drygt 2000 poäng respektive runt 5000 poäng i respektive läge om jag minns rätt.

Du kanske är inne på fel ställe ?
På ett annat ställe kan man ange hur lång tid det ska ta innan datorn försätts i vänteläge och så.
Det är i "power options" du ska ändra till hög prestanda.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Nää.. (såvida jag inte är totalt ute och cyklar)
Energisparfunktionerna påverkar prestandan rätt ordentligt. Körde 3Dmark06 på min laptop på "balanserat" resp "hög prestanda" och fick drygt 2000 poäng respektive runt 5000 poäng i respektive läge om jag minns rätt.

Du kanske är inne på fel ställe ?
På ett annat ställe kan man ange hur lång tid det ska ta innan datorn försätts i vänteläge och så.
Det är i "power options" du ska ändra till hög prestanda.

Ok, nu är jag med. I "power options" kan man ändra olika profiler. Men om man klickar på "change plan settings" så är det bara inställningarna för vänteläge och avstängning av skärm man kan ändra. MEN, om man här klickar på "change advanced power settings" så kan man ändra hur mycket processorn och grafikkortet används t.ex. Det var den där advanced-länken jag hade missat.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Uppdatering finns numera ute. Den har fixat till FaN och Sandman. Skall bli intressant att kika på imorgon.

Permalänk
Medlem

sjukt beroende framkallande. lätt ett av dem bästa mp-spelen jag någonsin har kört.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Alla som är sugna på matchspel, tveka inte att lägga upp er på recruitment på ETF2L.

Har ni aldrig kört matcher så lägg er så lågt som möjligt (skillmässigt)

http://etf2l.org/recruitment/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

De som vill spela lite mer seriöst då och då kan ju alltid kika hit. Kanske vi kan få ihop ett SweC-lag någon gång

Permalänk
Medlem

Installerade nyligen om TF2 efter ett par månaders uppehåll. Nu är alla menyer inne i spelet översatta till svenska, hur får jag bort det?

Är i vanliga fall inte direkt nån språkfascist, men den här översättningen är riktigt hemsk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mesmile
Installerade nyligen om TF2 efter ett par månaders uppehåll. Nu är alla menyer inne i spelet översatta till svenska, hur får jag bort det?

Är i vanliga fall inte direkt nån språkfascist, men den här översättningen är riktigt hemsk

Om du klickar på properties för TF2 så får du en meny att välja språk på. Vet inte om det hjälper då inte svenska finns där. Det kan ju ha att göra med om du har Steam på svenska eller annat språk. Själv kör jag med allt på engelska p.g.a. översättningar

Permalänk
Medlem

Ja, det var steams språkinställning som ställde till det. Irriterande att språket i spelen ska vara bundna till ett externt program.

Permalänk

Nu är det ju helg så tänkte kanske, att man kan slå ihop en liten SweC grupp i tf2 och lira lite?

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mesmile
Ja, det var steams språkinställning som ställde till det. Irriterande att språket i spelen ska vara bundna till ett externt program.

Mjo, så kan det vara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antiblaxx
Nu är det ju helg så tänkte kanske, att man kan slå ihop en liten SweC grupp i tf2 och lira lite?

Kan ju bli kul! Vi ju SweClockers TF2-grupp på Steam. Bara att tuta och köra.

Permalänk

Det kan bli riktigt najs faktiskt, en fredags kväll
Och fredagar är extremt speciella för det är FREDAGSMYS!

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk

Gick precis med i Steam-gruppen. Är hyfsat aktiv på TF2, så hoppas vi mötes online..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk

Nickar "A n t i b l a x x " ingame så ni vet:)

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Jag älskar min nya basebollträn.

http://www.youtube.com/watch?v=QFoWccK3GjM&feature=player_emb...

Du är antingen gay eller tjej med andra ord?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Du är antingen gay eller tjej med andra ord?

Jag skulle tippa på att han har humor

Jupp, den var rolig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Du är antingen gay eller tjej med andra ord?

Haha varför tror du det?

Förresten den har 100% crit när man slår på röv på folk (eller inte).

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om den relativt nya sidan http://tf2lobby.com/
En pickup-sida där man kan skapa/söka matcher och spela. Har spelat en hel drös i helgen och det är riktigt kul 6v6. Mindre inbyggt/fastlåst och bättre spel överlag. Och svårare

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag är ny med det här TF2 och jag undrar vilka servers är populära ös gjärna på med en massa som är aktiva

Svenska hade vart bäst men UK och andra populärar engelsk talande servers med bra ping och som är aktiva går bra det med.
Vet inga som spelar detta spel samt inte spelat så värst mycket men vill komma igång med nån bra server och all det där roliga.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Lokalen är bäst om du är nybörjare, roterar mellan alla mapsen och inga class limits. De flesta pratar också svenska.
www.lokalen.nu

Visa signatur

omnibus locis fit caedes

Permalänk
Medlem

pelipurkki.net

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |