Permalänk

nu kom det nya uppdateringar för 3100 modemet här i stockholm iaf.

Standard Specification Compliant EuroDOCSIS 3.0
Hardware Version 1.04
Software Version 3.9.21.7.mp2.V0019

vi får se om, det blir lite bättre nu?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Ingen som kommit på hur man får xboxen att hitta de trådlösa datorerna med cg3100?

I mitt nätverk så hittas xboxen bara med datorena som är trådanslutna och det som förbryllar mig ännu mer är att de trådlösa datorerna hittar de som är trådanslutna.

Tänkte på att nån sagt att "wifi och trådat ligger på 2 olika nät i modemet vilket ställer till problem."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
nu kom det nya uppdateringar för 3100 modemet här i stockholm iaf.

Standard Specification Compliant EuroDOCSIS 3.0
Hardware Version 1.04
Software Version 3.9.21.7.mp2.V0019

vi får se om, det blir lite bättre nu?

Ligger enligt utsago ute sedan igår i f.d. upcnätet och kommer till resten av nätet nästa vecka.

En personlig reflektion ang problemet att streama till xbox, ps3a och NAS från trådlöst till dator på kabel på cg3100 är att det antingen är väldigt svårt att aktivera eller så är det en mjukvarubugg. Sett andra trådar om detta på nätet. Det konstiga är att det går att pinga utrustningen... Inget jag kan testa, har ingen sådan utrustning själv...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky

En personlig reflektion ang problemet att streama till xbox, ps3a och NAS från trådlöst till dator på kabel på cg3100 är att det antingen är väldigt svårt att aktivera eller så är det en mjukvarubugg. Sett andra trådar om detta på nätet. Det konstiga är att det går att pinga utrustningen... Inget jag kan testa, har ingen sådan utrustning själv...

Skulle vara intressant att veta om det är en mjukvarubugg så man kan sluta försöka få det att funka. Det är väl inge idé att försöka fråga Comhem?

Permalänk
Medlem

Skaffade precis XXL 100

När jag kör med Netgear 3100 som router får jag DL 60-65Mbit/Sek UL 8-9Mbit/sek.

När jag stänger av NAT och kör med DIR-655 som router får jag DL 98-99Mbit/Sek UL 9-9,5Sek.

Nån som har ngra tips (har inte läst hela denna tråd), förutom det uppenbara att köra med DIR-655..men det blir så mycket kablar och jox...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jukka259
Skulle vara intressant att veta om det är en mjukvarubugg så man kan sluta försöka få det att funka. Det är väl inge idé att försöka fråga Comhem?

Vad jag hört gjorde inte v19 någon skillnad för en kompis i f.d. upcnätet så när den kommer nästa vecka till resten av nätet lär det inte bli bättre. Testa går ju alltid endå. Ingen aning om det sitter i mjukvaran, UPnP kanske inte fungerar mellan wiifi och trådlöst av nån anledning, bara med kabel. Jag är inte kompetent nog att svara på vart felet kan sitta.

Tror inte comhem, alltså supporten kan svara på detta då det är långt utanför supportavgränsningarna. Vet att folk kikar på det hos comhem åtminstonde men det är inte som att de heller lär ha en ps3a, xbox eller NAS nära stånde. Tillhör ju inte vanlig kontorsutrustning Är det ens fel på mjukvaran lär det inte fixas före slutet av feb. då de nog samlar på sig endel buggrapporter igen innan de släpper v20.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
När man ska säga upp sitt Comhem-abonnemang, måste/kan man begära att få skriftligt på att det ska sägas upp ett visst datum?
Med tanke på hur mycket de ljuger och att det förut har varit mycket svårt att säga upp abonnemang trots att bindningstiden gått ut vad jag har hört, eller har de bättrat sig?

Om du säger upp abonnemanget så får du ju alltid en skriftlig uppsägnings bekräftelse. Gällande datumet så har dom nu mera en 3 kalendermånads uppsägningstid.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agneroc
Skaffade precis XXL 100

När jag kör med Netgear 3100 som router får jag DL 60-65Mbit/Sek UL 8-9Mbit/sek.

När jag stänger av NAT och kör med DIR-655 som router får jag DL 98-99Mbit/Sek UL 9-9,5Sek.

Nån som har ngra tips (har inte läst hela denna tråd), förutom det uppenbara att köra med DIR-655..men det blir så mycket kablar och jox...

Jag köpte själv en DIR-825, men inte kopplat in den färdigt ännu. Den ska kopplas till mediaservern och min WDTVLive, samt TV:n (när jag får hem den igen) så att det blir gigabit hela vägen. Körde med en DIR-615 innan, men den är ju bara 100 Mbit, så har inte kunna pressa linan till max. Poiängen med den är också att jag vill ha hela mediasystemet innanför ett NAT, utan att köra med 3100:ans NAT som ju inte funkar helt vasst. På det viset kan jag köra med både interna och externa ip, beroende på var jag kopplar in mig.

Permalänk
Medlem

För er med problem att internet dör, speciellt vid uppstart av dator men kanske även annars också, kolla in den här tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Detta verkar gälla windows7 och Vista användare. Jag ska hem o testa senare idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Om du säger upp abonnemanget så får du ju alltid en skriftlig uppsägnings bekräftelse. Gällande datumet så har dom nu mera en 3 kalendermånads uppsägningstid.

Ok, nu är det ett halvår kvar av bindningstiden men om jag ringer redan nu och säger upp allt så kommer jag få en bekräftelse redan nu alltså?
Jag vet ju att de kan säga vadsomhelst i telefon men sen göra som de vill.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ok, nu är det ett halvår kvar av bindningstiden men om jag ringer redan nu och säger upp allt så kommer jag få en bekräftelse redan nu alltså?
Jag vet ju att de kan säga vadsomhelst i telefon men sen göra som de vill.

Ja. Ringer du in till dom och säger upp hela ditt abonnemang så kommer du få en bekräftelse på detta. Men för att vara säker så kan du ju alltid nämna det när du pratar med dem.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Idag tryckte comhem in ny firmware. v0019 som det pratats om tidigare. Efter att modemet kom upp hade jag stora paketförluster och hastigheten var bedrövlig. Ringde till supporten (de fick också paketförluster mot modemet). De loggade ut och in modemet. Sedan dess har det -faktiskt- varit stabilt. (4h)

Jag har märkbart högre hastighet in. Skillnaden är ungefär 10mbit men noterar också att uthastigheten inte spruttar iväg lika högt som tidigare. Den för kämpa sig upp mot 9 - 10 medans den innan for upp på 11 nästan direkt.

Äntligen är wifi lampan släckt men lite intressant att notera är att
upstream och downstream lamporna (blixtarna) nu blinkar vid trafik istället för ihållande fast sken som tidigare. Så nu blinkar modemet som en julgran:) (lite extra blink är ju bara kul)

Permalänk
Medlem

Som sagt innan, bara i f.d. upcnätet ännu så länge. v19 kommer till övriga sveriges netgearmodem efter omstart i nästa vecka.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Ja se på fan, wlanlampan slockande, jag har ju försökt förstå mig på varför den lyst i nån månads tid nu
Sjukt alltså, att dom har så jävla kass testning/kontroll att dom får in ett sånt fel i firmwaren, så långt hade jag inte ens tänkt

(tyvärr så var man ju tvungen att dras med ett comhemmodem för att on-demandtjänsten skulle fungera, kabla materialet via nån annan operatörs lina gick ju såklart inte )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaYFly
För er med problem att internet dör, speciellt vid uppstart av dator men kanske även annars också, kolla in den här tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Detta verkar gälla windows7 och Vista användare. Jag ska hem o testa senare idag.

Detta hjälpte inte mig tyvärr.

Men jag har märkt att det är såhär det ligger det till:

1. Trådlösa uppkopplingen är väldigt ostabil trådlöst, (trådat vet jag inte) kopplar ner o upp i princip hela tiden på båda datorerna i hushållet (2st Compaq 615) och båda datorerna har fasta interna ip adresser tilldelade till sig via CG3100 modemet.

2. Jag resettar modemet, låter det boota upp, loggar sedan in för att stänga av brandväggen och IP Flood Detection.

3. Nu fungerar det som det ska, tappar ingen uppkoppling trådlöst eller nånting, allt bara flyter på och med kabel fungerar det säkerligen också.

4. Jag tilldelar fasta ip adresser till mitt trådlösa nätverkskorts mac adress och även till det trådade, och jag gör precis samma sak med våran andra dator.

Exakt såhär gör jag: Loggar in på modemet och går in på Lan ip och där ser det ut såhär när jag är klar:

LAN IP Adress: 192.168.0.1
Subnet mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Yes
Starting IP adress: 192.168.0.10
Ending IP adress: 192.168.0.19

DHCP Reservation Lease info:

Mac adress: IP Adress:
11:22:33:44:55:66 192.168.0.10
22:33:44:55:66:77 192.168.0.11
33:44:55:66:77:88 192.168.0.12
44:55:66:77:88:88 192.168.0.13

5. När detta är klart så är den trådlösa uppkopplingen helt crazy igen, den kopplar ner o upp varannan minut, ibland kan den göra så några gånger för att sedan fungera felfritt tills någon startar om sin dator och kopplar upp sig igen, då är det samma visa igen. Vissa dagar kopplar den ner o upp hela tiden och man får inte ordning på det förräns man resettar modemet. Min ipod touch som dock inte har tilldelats något fast ip nummer fungerar utan några som helst problem hela tiden. Jag har även testat att lägga in statisk ip adress på min dator i jobbets router och där är det inga problem, det rullar på precis som det ska.

Är modemet trasigt tro? Eller går det inte att tilldela en fast ip adress från en gigabit router till en dator som inte har gigabit nätverkskort eller vad kan det vara? På jobbet har vi bara 8mbit och därför heller ingen gigabit router o där går det utmärkt att dela ut fast ip adress.

Är det någon som har en aning om varför det blir som det blir?

Tack på förhand!

Obs: Mac adresserna i exemplet är naturligtvis påhittade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Ja. Ringer du in till dom och säger upp hela ditt abonnemang så kommer du få en bekräftelse på detta. Men för att vara säker så kan du ju alltid nämna det när du pratar med dem.

Bra, man vill ju inte riskera att ha det längre än man måste.
Jag ska flytta om en månad och kommer kunna få 100/100 men har fortfarande några månader kvar på Comhem.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hade en lite lustig incident med Comhem under förra veckan.
Kom en dörrförsäljare en kväll som sålde olika Comhem-tjänster, bland annat 25 Mbit för 199 kr/månad med tre fria månader. Betydligt bättre Mbit/kr-ratio än mitt nuvarande abbonemang så jag slog till direkt.

När jag väl fått mitt kabelmodem hemskickat och kopplat in grejjorna så körde jag "bredbandskollen" och fick fram att det bara kom upp i 5 Mbit. Efter ett samtal med support så visade sig att jag faktiskt bara hade ett 5 Mbit-abbonemang, eftersom något "25 Mbit för 199:-/månad" inte fanns. För 199 kr/månad är det 5 Mbit man får.

På mina papper som jag skrev på tillsammans med försäljaren står det dock 25 Mbit, så tydligen är det helt enkelt han som inte vet riktigt vad han pysslar med.

Nåja, inga större problem. Comhem avslutade genast mitt abbonemang som jag nu inte längre vill ha och skickar ett porto till mig så jag kostnadsfritt kan skicka tillbaks kabelmodemet.

Under tiden lyckades dessutom Comhem skicka mig en faktura på fraktavgift för modemet - trots att det på mitt kontrakt står att det är fraktfritt (och det ska det tydligen vara - så det bör inte ha varit ett försäljarfel). Även denna makulerade dock Comhem utan problem.

Nåja, ingen skada skedd iallafall eftersom jag inte avslutade mitt nuvarande abbonemang, men det var ändå lite lustigt. Antar att jag nästa gång jag blir sugen på att köpa något av en försäljare får fråga om han verkligen är säker på att hans företag säljer produkten i fråga :).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hört på avvägar att comhem tittar på problemet med streming osv mellan trådat och kabel bakom deras cg3100modem. När det blir löst vet de dock inte men buggen är rapporterad till Netgear så kanske inom 1mån?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Hört på avvägar att comhem tittar på problemet med streming osv mellan trådat och kabel bakom deras cg3100modem. När det blir löst vet de dock inte men buggen är rapporterad till Netgear så kanske inom 1mån?

Tack för svaret. Skulle vara fint att slippa skaffa en separat router. Det är väl bara att vänta och se...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Hört på avvägar att comhem tittar på problemet med streming osv mellan trådat och kabel bakom deras cg3100modem. När det blir löst vet de dock inte men buggen är rapporterad till Netgear så kanske inom 1mån?

Jag har också det problemet med att streama trådlöst till både xbox 360 och PS3 men det funkar dock med kabel mellan router o enhet. Så jag ringde comhem men dom hade aldrig hört talas om detta problem, så jag skall ringa netgears support imorn då dom kanske är lite mer insatta i detta problem hoppas jag.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cokeman66
Jag har också det problemet med att streama trådlöst till både xbox 360 och PS3 men det funkar dock med kabel mellan router o enhet. Så jag ringde comhem men dom hade aldrig hört talas om detta problem, så jag skall ringa netgears support imorn då dom kanske är lite mer insatta i detta problem hoppas jag.

comhem köper inte in supporten på detta av Netgear så de kommer knappast vara behjälplig. Ungefär lika behjälplig som Tre är om man har comhems mobila bredband fast det i grund är Tre's produkt.

Att supporten inte känner till det är kanske inte så konstigt, det är inte dem jag pratat med och detta ligger långt utanför deras supportavgränsning. På vissa håll verkar det som folk fått det att fungera om de har samma homegroup men inget jag kan verifiera. v19 som kommer troligen på tisdag till hela nätet (legat i f.d. upcnätet en vecka redan) löser inte problemet men kanske v20 om 1mån eller liknande.

Krävs säkert 2-3 releaser till innan modemet är hyffsat buggfritt. Tror inte comhem släpper en mjukvara med 100 olika buggfixar för då blir det svåröverskådligt om något nytt smygit sig in. Märkligt att just detta fel uppstår dock, man tycker Netgear som endå tillverkar routrar borde sett detta långt tidigare. Känns som de skickade en standardmjukvara från början och sedan får kunder och comhem själv buggtesta sig fram, iofs inte helt ovanligt med vanliga routrar i dagsläget heller.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Jag får i dagsläget koppla in min gamla netgear wgr 614 när jag stängt nat i CG3100 modemet för att kunna streama trådlöst till min xbox 360 på övervåningen, får dock inte ut max speed men jag väntar tills nyare mjukvara som Phunky skrev istället för att köpa ny router för dyra pengar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Comhem är verkligen skandal.. Jag ringde in till dem andra dagen jag fick deras uppkoppling gällande min ping och de skulle kolla upp det.

"SVAR 2009-12-14 08:32

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Tack för ditt mail! Ditt ärende finns hos våra tekniker, jag får be dig avvakta lite till. Har du frågor kan du alltid kontakta ComHems kundservice på telefonummer 0771-55 00 00."

Nu när jag ringde in sa dem att mitt ärende är stängt sedan 17december och att det var hastighetsproblem vilket det aldrig var. Sedan slänger hon luren på mig med.. Vilket sätt!

Sedan är det så sjukt tråkigt att modemet tappar anslutningen cirka 4-5 per dag. Bara idag har det dött med 50min intervall..

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat XXL, hade L tidigare.

Men så fort jag bytt modem och fått igång linan, så märkte jag att jag började få "packet-losses", ibland så visas inte sidan, och själva linan är allmänt seg. Med andra ord så beter det sig som att internet inte fungerar, och så plötsligt efter ett litet tag så fungerar det prima igen. Streams och andra webbapplikationer brukar endast fungera ibland (när man inte får packet-losses).

Jag använder mig utav modemet man fick av Comhem, dvs Netgear CG3100.

Har testat pingtest flertal gånger, ibland så kan den inte ens få något resultat gällande packet-loss, i snitt får jag ungefär 90%, så det brukar hoppa mellan 80-99%. F står för IG, betygmässigt.

Pingtest resultat:

Speedtest resultat:

Något som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cable
Har precis skaffat XXL, hade L tidigare.

Men så fort jag bytt modem och fått igång linan, så märkte jag att jag började få "packet-losses", ibland så visas inte sidan, och själva linan är allmänt seg. Med andra ord så beter det sig som att internet inte fungerar, och så plötsligt efter ett litet tag så fungerar det prima igen. Streams och andra webbapplikationer brukar endast fungera ibland (när man inte får packet-losses).

Jag använder mig utav modemet man fick av Comhem, dvs Netgear CG3100.

Har testat pingtest flertal gånger, ibland så kan den inte ens få något resultat gällande packet-loss, i snitt får jag ungefär 90%, så det brukar hoppa mellan 80-99%. F står för IG, betygmässigt.

Pingtest resultat:

http://www.pingtest.net/result/9320754.png

Speedtest resultat:

http://www.speedtest.net/result/700990546.png

Något som har samma problem?

Besvarats 100ggr i tråden ang packetlossen på pingtest.net. Inaktivera ip-flooding i modemet. 192.168.100.1 alt 192.168.0.1 Värdena du får i bredbandskollen bör du ta med en nypa salt. Testa en välseedad torrent + kolla så det inte lyser rött/orange på modemet för då har du inget gigkort i burken. Iofs släpper comhem en ny mjukvara till modemet på tisdag som kan höja speeden endel för de som ej har gigkort eller andra hastighetsrellaterade fel.

Kiiba: http://www.warzone.nu/ testa nån server där, tror de står på comhem's egna nät någonstans i Göteborgstrakten. Får du bra ping där men dålig på andra håll kan felet likväl vara utanför comhems kontroll. Ge oss tex ett exempel på ip som du får dålig ping emot och då får ju pingen vid en ping på tex 100 försök gärna gå över 50-60ms för annars anser nog varken comhem eller jag personligen att det är något fel, speciellt inte om pingen drar iväg utanför comhem's nät där det endå inte är deras ansvar eller möjlighet att fixa. Kolla också att du inte har en router felet beror på eller några fildelningsprogram igång då du kollar pingen för börjar du nalla på uploaden kommer pingen direkt bli skit.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Tack som fan Phunky, allting fungerar som det ska nu. Väldigt tacksam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kiiba: http://www.warzone.nu/ testa nån server där, tror de står på comhem's egna nät någonstans i Göteborgstrakten. Får du bra ping där men dålig på andra håll kan felet likväl vara utanför comhems kontroll. Ge oss tex ett exempel på ip som du får dålig ping emot och då får ju pingen vid en ping på tex 100 försök gärna gå över 50-60ms för annars anser nog varken comhem eller jag personligen att det är något fel, speciellt inte om pingen drar iväg utanför comhem's nät där det endå inte är deras ansvar eller möjlighet att fixa. Kolla också att du inte har en router felet beror på eller några fildelningsprogram igång då du kollar pingen för börjar du nalla på uploaden kommer pingen direkt bli skit.

Jag hade tidigare skrivit i tråden att när jag pingar etc ftp.sunet.se etc så pendlar den mellan 7-41 medans med min ADSL hade jag 7-10

Jag har kollat så det inte är något annat igång så det är bekräftat där.

Om inte comhem kan göra något så är det inte mycket att göra. Men de borde kunna lösa problemet med modemet. Så det inte dör en gång i timmen. Samtidigt är det jätte dåligt still för att de lägger på när man ringer dem.

Permalänk

Kiiiba : var har du för latens mot 80.67.11.34

Är det så att du får en hoppande ping där så är ditt område under hög press. Och då kommer du troligen få häda ut innan dom gör något åt problemet.

Jag har nämligen en ganska bra peering grupp mot Comhem.

Får du dålig latens från min park så rekommenderar jag dig att gå in på fairshopping och lägga ett gott ord om Comhem så kommer du garanterat bli uppringd.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Kiiiba : var har du för latens mot 80.67.11.34

Är det så att du får en hoppande ping där så är ditt område under hög press. Och då kommer du troligen få häda ut innan dom gör något åt problemet.

Jag har nämligen en ganska bra peering grupp mot Comhem.

Får du dålig latens från min park så rekommenderar jag dig att gå in på fairshopping och lägga ett gott ord om Comhem så kommer du garanterat bli uppringd.

Ping statistics for 80.67.11.34:
Packets: Sent = 187, Received = 187, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 30ms, Average = 17ms

ftp.sunet.se
Ping statistics for 194.71.11.69:
Packets: Sent = 155, Received = 155, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 17ms, Maximum = 38ms, Average = 19ms

Permalänk

Kiiiba : Det där ser helt ok ut, dock är ju 30 ms spikar inte så roligt men vet ju inte hur ofta detta förekommer för dig.

Men kollar man på vad du fått i resultat så ser det bra ut.

Ang att nätet går ner skrik på dom och få hem en tekniker som kollar på signalen åt dig.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.