Bad Company 2, finns det något hopp?

Permalänk
Medlem

Bad Company 2, finns det något hopp?

Hej,

Jag införskaffade mig spelet med höga förhoppningar om en spelupplevelse men hoppet försvann ganska snabbt när jag inte kunde spela online.

Har installerat och allting såg fint ut till en början.
Men när jag loggat in på mitt EA konto så kommer "terms of use" upp, så klickar jag på "accept" men då kommer en ruta upp som kräver att man skall skriva in serial koden. När jag skriver in denna så står det bara "serial key is already in use".

Har försökt få tag i EA, Steam och Dice utan framgång, skall man ta detta som att dom inte bryr sig om sina kunder utan bara skickar ut skit som om detta vore ett u-land?

har sökt runt lite på olika forum och sett att väldigt många har detta problem men inge tips eller råd på hur jag skall få till det.

Jag är mycket tacksam för svar och eventuell hjälp
tack på förhand

MVH Olof

Permalänk
Medlem

EA har en chat support som fungerar, en kusin som skaffadespelet fick också det problemet men fick en ny cd-key av supporten och vips var problemet borta.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem, 3e gången det händer nu... Vart hittar du deras live support?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hej, roligt att du nämner EA och DICE, Pc crash/freeze - Battlefield Bad Company 2 PC - Battlefield Bad Company 2: EA Forums

Ja, det är en tråd på 166sidor som handlar om att spelet inte går att köra alls, hela datorn fryser och kräver en polsk omstart. Inget svar från DICE eller EA angående problemet. Ingen tidning o.s.v. vill uppmärksamma problemet. Hade jag haft pengar skulle jag lätt stämt dem, de stjäl pengar från folket, helt klart.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Hej, roligt att du nämner EA och DICE, Pc crash/freeze - Battlefield Bad Company 2 PC - Battlefield Bad Company 2: EA Forums

Ja, det är en tråd på 166sidor som handlar om att spelet inte går att köra alls, hela datorn fryser och kräver en polsk omstart. Inget svar från DICE eller EA angående problemet. Ingen tidning o.s.v. vill uppmärksamma problemet. Hade jag haft pengar skulle jag lätt stämt dem, de stjäl pengar från folket, helt klart.

Lite som EA Mystic? När dom stal Warhammer Online spelares pengar genom att dra månads kostnaden flertal gånger... såg en kille som fick 30 månads kostnader draget på kredit kortet.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Ett annat bra alt som fungerar är att gå tillbaka till affären och prata med dem. Du får säkert ut ett nytt medan dom returnerar spelet alla blir nöjda förutom du som får göra en extra resa ...

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk

Ett annat kul problem är när hela skärmen blir svart, och man ser lite ibland när man går. Och när man tittar rakt upp

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Keeper of Traditions

De flesta problem har försvunnit för mig nu i alla fall, de senaste patcherna plus en formatering av datorn verkar ha hjälpt.

Inga CTD's, inga BSODs, inga problem med att joina servrar, funkar utmärkt numera!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Mitt senaste mål för nerdrage är att man inte kan döda mer än två spelare per magasin(oftast inte ens det) såvida man inte har världens tur och fanstyget står stilla och tar av sig hjälmen.

Nåväl, nån är säkert intresserad av att köpa det, en patch till får de sen ger jag upp. Väldigt synd då spelet faktiskt har en ENORM potential.

"Men sikta på huvet då, noob!" - Ja jag provade för skojs skull att spela lite CSS när jag lugnat mig och ser man på! Folk dör som flugor om man skjuter de! Bring on the p12or!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Skrivet av Ovard:

Mitt senaste mål för nerdrage är att man inte kan döda mer än två spelare per magasin(oftast inte ens det) såvida man inte har världens tur och fanstyget står stilla och tar av sig hjälmen.

Nåväl, nån är säkert intresserad av att köpa det, en patch till får de sen ger jag upp. Väldigt synd då spelet faktiskt har en ENORM potential.

"Men sikta på huvet då, noob!" - Ja jag provade för skojs skull att spela lite CSS när jag lugnat mig och ser man på! Folk dör som flugor om man skjuter de! Bring on the p12or!

det e inte lätt när det e svårt

För mig glider det på utan problem, har geekat loss totalt nu i 2dagar när sambon varit bortrest o valborg inställt. Inga problem alls med spelet

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Mitt senaste mål för nerdrage är att man inte kan döda mer än två spelare per magasin(oftast inte ens det) såvida man inte har världens tur och fanstyget står stilla och tar av sig hjälmen.

Nåväl, nån är säkert intresserad av att köpa det, en patch till får de sen ger jag upp. Väldigt synd då spelet faktiskt har en ENORM potential.

"Men sikta på huvet då, noob!" - Ja jag provade för skojs skull att spela lite CSS när jag lugnat mig och ser man på! Folk dör som flugor om man skjuter de! Bring on the p12or!

Provat spela på en hardcore-server? Det krävs inte många träffar för att döda någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Provat spela på en hardcore-server? Det krävs inte många träffar för att döda någon.

Hardcore är roligare imo, så testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Hardcore är roligare imo, så testa det.

Jo hardcore är roligare men det går ju inte att förneka att det isåfall är ett problem med vapenbalansen. Alla mina gamla polare spelar ju "normal" och inte alla är så positiva till att ändra till HC.

Och vad är det med den här konstiga laggen? Säkert 10 gånger per runda så kan snubben du skjuter ihjäl döda dig samtidigt? Hur ofta händer det i något annat FPS?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Jo hardcore är roligare men det går ju inte att förneka att det isåfall är ett problem med vapenbalansen. Alla mina gamla polare spelar ju "normal" och inte alla är så positiva till att ändra till HC.

Och vad är det med den här konstiga laggen? Säkert 10 gånger per runda så kan snubben du skjuter ihjäl döda dig samtidigt? Hur ofta händer det i något annat FPS?

Tror det "lagget" kan bero på bullet-travel-time (eller vad man nu ska kalla det) och lite lagg, men ja, det är ganska irriterande

Angående HC så blir snipers jävligt mycket starkare när dom kan one-shotta vart dom än träffar, i princip.

Permalänk
Medlem

Min upplevelse med harcore är att det framförallt är recons som gillar det mer.
Mycket mer tur kills och mindre skill för andra klasser då man kan spraya hur som helst och döda folk.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Får man fråga var du köpte spelet?

Permalänk
Medlem

Om Hardcore mode är samma som på COD4 är de riktigt uselt. "1 shot - 1 kill" känns väldigt random å kräver absolut ingen skill alls. Du kan ju lira runt på "tur" spray lite med sannolikheten att iallafall en kula (av 20 avlossade) kommer träffa rätt.
Sett allt för många "HC lirare" på normal pub som ger upp efter ca 5 minuter ivrigt chattandes "omg? die?".

Gamla RTCW var nog bäst. 3 HS eller 8 body shots för en kill, då krävdes de aim, å inget "lucky shot". Känns som dages spel är som dages "snabbmat". de ska inte krävas något för att bli bra, allt ska gå snabbt, tills man tröttnar å söker ny snabbmat.

Så ja skulle nog säga de mest oskillade spel finner man i Hardcore servrar.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Ptja, nu när vi ändå är inne på Hardcore-snacket så måste jag hålla med de som gillar Harcore läget.

jag vill inte behöva, i ett realistiskt FPS, behöva tömma ett magasin på en snubbe för att han ska dö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Ptja, nu när vi ändå är inne på Hardcore-snacket så måste jag hålla med de som gillar Harcore läget.

jag vill inte behöva, i ett realistiskt FPS, behöva tömma ett magasin på en snubbe för att han ska dö.

Sen när blev ett spel realistiskt? Du menar alltså att ett skott i benen kan döda någon? (vilket är fallet i COD4 HC.

När vi ändå är inne på realistiskt, så är väl sims de spelet som kommit en bit på vägen (dom behöver sömn, mat etc).

Ett spel handlar inte om realism, de handlar om viljan att bli bättre, vilket dagens spel helt glömt bort, de ska gå snabbt att bli "bra", för då tröttnar massan fort å köper utvecklarens nästa titel (som är precis samma med nåra få undantag såsom banor, vapen etc).

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Apropå inget

Hatar dom vanliga servrarna just för att det krävs så pass många träffar för att döda någon, tur att Hardcore finns! bättre på alla sätt särskilt när mini-map och aim är borttaget.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Sen när blev ett spel realistiskt? Du menar alltså att ett skott i benen kan döda någon? (vilket är fallet i COD4 HC.

När vi ändå är inne på realistiskt, så är väl sims de spelet som kommit en bit på vägen (dom behöver sömn, mat etc).

Ett spel handlar inte om realism, de handlar om viljan att bli bättre, vilket dagens spel helt glömt bort, de ska gå snabbt att bli "bra", för då tröttnar massan fort å köper utvecklarens nästa titel (som är precis samma med nåra få undantag såsom banor, vapen etc).

Absolut! får man ingen vård omedelbart och har blivit skjuten i benet av en hög kalibrit gevär är man säkerligen död inom kort tid. Och hur många skulle vara i stånd till att strida med ett avskjutet ben?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Absolut! får man ingen vård omedelbart och har blivit skjuten i benet av en hög kalibrit gevär är man säkerligen död inom kort tid. Och hur många skulle vara i stånd till att strida med ett avskjutet ben?

Bra. Då lägger man sig ner på marken. skriker av smärta och kan inte göra något. Vänta tills antingen någon på din sida eller fiendesidan hittar dig. Om det är någon på fiendesidan kanske de skickar dig till sjukvå vårdare och tar dig som krigsfånge. Om ryssarna tar en kan spelet förvandlas till en Gulag-simulator som handlar om att vaktarna ska slå en så lite som möjligt... Om någon på din sida räddar dig och sjukvårdare räddar dig, grattis, nu är du krigsveteran och lider av psykiska problem(stor chans i alla fall), eftersom man inte kan slåss med avskjutet ben. Man kanske borde vara tvungen att köpa ett nytt spel varje gång man dör? Man kan ju trots allt inte återupplivas i verklgheten. Eller så måsta man sitta på en trupptransport i 3 timmar varje gång man dör.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Sen när blev ett spel realistiskt? Du menar alltså att ett skott i benen kan döda någon? (vilket är fallet i COD4 HC.

När vi ändå är inne på realistiskt, så är väl sims de spelet som kommit en bit på vägen (dom behöver sömn, mat etc).

Ett spel handlar inte om realism, de handlar om viljan att bli bättre, vilket dagens spel helt glömt bort, de ska gå snabbt att bli "bra", för då tröttnar massan fort å köper utvecklarens nästa titel (som är precis samma med nåra få undantag såsom banor, vapen etc).

Du har inte spelat Hardcore i BC2 va? Ett skott i benet räcker inte, däremot i huvudet. Annars krävs det ett antal skott för att döda, med undantag från repetergevären.

Permalänk
Skrivet av snozan:

Sen när blev ett spel realistiskt? Du menar alltså att ett skott i benen kan döda någon? (vilket är fallet i COD4 HC.

När vi ändå är inne på realistiskt, så är väl sims de spelet som kommit en bit på vägen (dom behöver sömn, mat etc).

Ett spel handlar inte om realism, de handlar om viljan att bli bättre, vilket dagens spel helt glömt bort, de ska gå snabbt att bli "bra", för då tröttnar massan fort å köper utvecklarens nästa titel (som är precis samma med nåra få undantag såsom banor, vapen etc).

Skrivet av SmOOthy:

Absolut! får man ingen vård omedelbart och har blivit skjuten i benet av en hög kalibrit gevär är man säkerligen död inom kort tid. Och hur många skulle vara i stånd till att strida med ett avskjutet ben?

Skrivet av reinholdsson:

Du har inte spelat Hardcore i BC2 va? Ett skott i benet räcker inte, däremot i huvudet. Annars krävs det ett antal skott för att döda, med undantag från repetergevären.

Snozan blev ägd

Permalänk

Också kan jag ju tillägga att många moderna arméer idag använder skyddsvästar i olika grad och den senaste generationen är mycket effektiva t.ex "Dragonskin". Jag undrar dock, när utspelar sig BC2? Vad jag förstått 90-tal men vette fan.

Permalänk
Medlem

det som jag tycker var jobbigt i icke hardcore bc2 är att man bränner 15 skott för att döda en person .
möter man två stycken så är det svårt att få ner tillräckligt många kulor för att döda båda , även om man är en bättre skytt.

det känns som om man har ungefär 500 hp , så när man varit i en fight med någon och blir vinnare så står man där med 50 hp och laddar om , just då kommer det en sprillans nykläckt spelare med 500 hp , svårt läge..

jag känner att det är svårt att göra skillnad för laget genom att bara vara en skicklig skytt , därför föredrar jag hardcore servrarna.
dock har jag bara lirat betan , så jag kanske har en utdaterad uppfattning om spelet.
kolla på klippet här så ser ni vad jag menar tror jag. YouTube - Battlefield Bad Company 2 Beta feedback sen så är jag knappast självaste heaton , så allt är inte spelets fel.
dessutom är bad company serien född på konsol , vilket möjligen förklarar varför man är så himla thick.
möjligt att balansen är annorlunda på bf3.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Också kan jag ju tillägga att många moderna arméer idag använder skyddsvästar i olika grad och den senaste generationen är mycket effektiva t.ex "Dragonskin". Jag undrar dock, när utspelar sig BC2? Vad jag förstått 90-tal men vette fan.

finns ju UAV's i spelet , vet inte om de var särskilt använda under 90-talet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

De flesta problem har försvunnit för mig nu i alla fall, de senaste patcherna plus en formatering av datorn verkar ha hjälpt.

Inga CTD's, inga BSODs, inga problem med att joina servrar, funkar utmärkt numera!

Funkar faktiskt bra för mig också, den enda saken jag kan komma på är att hitregen suger. (som i alla Dice spel)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Också kan jag ju tillägga att många moderna arméer idag använder skyddsvästar i olika grad och den senaste generationen är mycket effektiva t.ex "Dragonskin". Jag undrar dock, när utspelar sig BC2? Vad jag förstått 90-tal men vette fan.

FN2000 vapnet kom inte "ut" förren 2001...Kanske en prototyp dom har...

Permalänk

Precis testat hc, lite annorlunda spelstil som krävs. Men jag gillar d me.

Klart kula i benet kan vara dödande även vid direkt vård, mkt som beror på, ex hel/halvmantlat, kaliber bla bla bla... Men håller med om att recon är lite abused i hc. Gäller att röra sig hela tidn eller ta sig in från sidan/rygg på dem.

Tycker kartorna börjar bli lite genomspelade nu

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Devildoll:

det som jag tycker var jobbigt i icke hardcore bc2 är att man bränner 15 skott för att döda en person .
möter man två stycken så är det svårt att få ner tillräckligt många kulor för att döda båda , även om man är en bättre skytt.

jag känner att det är svårt att göra skillnad för laget genom att bara vara en skicklig skytt , därför föredrar jag hardcore servrarna.

finns ju UAV's i spelet , vet inte om de var särskilt använda under 90-talet.

Jag håller med om att man tål alldeles för mycket i icke-HC servers, och det är nog en stor anledning till att det är så många som springer runt med 40mm och CG's som main-vapen, då dem är insta-kills med area-skada.

Grejen med BC2, och alla BF-spel är att man inte ska kunna göra en jätteskillnad bara genom att vara en skicklig skytt, det är nästan det som skiljer BF-serien från andra mainstream FPS-spel, då laget med stor sannolikhet förlorar om man inte samarbetar, oberoende av hur många kills man har.

Och dom UAV's som finns i spelet finns inte direkt i verkligheten heller, i spelet har man en förvuxen leksakshelikoptrar, i verkligheten har man bebis-flygplan.

Skrivet av Jockesjö:

Precis testat hc, lite annorlunda spelstil som krävs. Men jag gillar d me.

Klart kula i benet kan vara dödande även vid direkt vård, mkt som beror på, ex hel/halvmantlat, kaliber bla bla bla... Men håller med om att recon är lite abused i hc. Gäller att röra sig hela tidn eller ta sig in från sidan/rygg på dem.

Tycker kartorna börjar bli lite genomspelade nu

Och ja, får man en kula i benet är man nog satt ur spel i verkligheten, kan inte tänka mig att man skulle kunna göra så stor nytta, så att folk dör snabbt i HC tycker jag bara är positivt.

Och ja, banorna börjar bli väldigt genomspelade, släpp ett map-pack Dice!!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.