Men jag har inte fel. Google är inte snälla och ger bort Android, dom har en alldeles utmärkt mycket lukrativ plan med Android, att sälja annonser. För att kunna göra det effektivt behöver dom veta så mycket dom bara kan om oss, detta för att kunna maximera chanserna till annonser som leder till köp. Jag som kille i 30+ åldern är inte så intresserad av att få reklam om hälsokost för kvinnor i klimakteriet utan jag vill isåfall se erbjudanden på elektronikprylar med mera.
Med en Android-lur i näven kopplad till mitt Gmail-konto som jag även använder från min hemdator kan Google samla in mycket ingående information om mej, allt från surfvanor till var jag befinner mej.
Google börjar helt enkelt bli för stora och det verkar ligga nån mentalitet bland folk att Google är en mycket snäll välgörenhetsorganisation som inte har några vinstintressen.
Jag tror inte folk är medvetna om hur mycket information Google kan lagra om en och kan dom så får man anta att dom också gör det, även om dom säger annat.
För att gå ontopic, datatrafik som man inte efterfrågat kan mycket väl vara en överföring av dagens insamlade skörd.