Hej alla!
@ xurra
Generellt så beror på vilken produkt det gäller. De senaste två RMA's på Logitech G19 har blivit lösta genom utbyte samma dag som de trasiga produkterna kommit in till oss.
@ Börjesson
Ja och nej. Generellt - Om man räknar med värdeminskningen ska man rent garantitekniskt inte kunna "byta upp sig" i samband med en garantiåtgärd som gäller för produkten man köpt.
Däremot finns det ju reklamationsrätt och allmän flexibilitet, så ifall ett fel är återkommande så ska vi absolut kunna lösa det på ett vettigt sätt för alla inblandade.
@ enya
Just 1450RPM-versionen är slut hos distributoren och de saknar ETA just nu. Däremot kan vi eventuellt ordna fram 1150RPM-versionen, den kommer i så fall finnas på artikelnummer D1225C12B3AP-13, vi undersöker.
EDIT! Snabba ryck på produktavdelningen, nu finns samtliga alternativ uppe. De fläktar som det står 1-2 dagars leveranstid på finns hos distributören!
5010454538 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 500RPM
5010454537 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 800RPM
5010454536 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 1150RPM
5010382689 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 1450RPM
5010454540 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 1850RPM
@ KniFF
Produktens fabriksgaranti finns på produkten och gäller från och med datumet när produkten köptes av oss, så rent tekniskt ska du kunna felanmäla produkten till Epson förutsatt att du har en fakturakopia som intygar köpet. Garantin som sådan kan däremot inte skrivas över till tredje part så om du köper produkten av en privatperson så är det den initiella ägaren som äger garantin. Om produkten t.ex. krediteras vid en reparation så är det den initiella säljaren som får pengarna, och det är upp till den personen att kreditera dig.
Så för att summera - garantin är alltid skriven på den personen/företaget som står som köpare på fakturakopian som gäller som intyg för produktens garanti. Maila mig om du har fler frågor kring detta.
@ Kilroy
Tyvärr har vi inte fått den möjligheten.
@ Henrik21
Ska inte vara några problem att boka ett ex!
@ p7389
Inte omöjligt, har skickat vidare ditt önskemål till vår produktkille som sköter dessa.
@ Babianen
Har du något RMA nummer på detta? Om ett RMA är öppet under så pass lång tid i våra system så snappas de upp och granskas, då 5 månader ska inga ärenden ta.
@ Nandai
Heeeelt tomt på hyllorna hos alla distributörer just nu. Vi kan få in lite skvättar med leveranser här och där men generellt är det obekräftat på grund av den efterfrågan som finns. Förhoppningsvis får vi loss lite större volymer under maj, men ja, på grund av den efterfrågan som finns så är det tyvärr oklart. HTC jobbar nog för fullt!
@ Dinoman
Skrivet av Dinoman:
Jag håller med att en vara som kan flyga runt inuti ett ytteremballage är inte tillfredställande förpackning, riskerna för att godset tar skada är alldeles för stor. Min poäng är bara att det kan vara så att Dustin har avsett att konsumentförpackningen skyddar produkten så pass bra att det handlar om att mest skydda konsumentförpackningen från smuts och yttre åverkan. Jag vet ju givetvis inte hur det är i ditt fall och är du missnöjd så är du ju missnöjd och då borde åtminstone Dustin kommentera kritiken.
Att en produkt flyger runt i en större kartong (ytteremballage) är aldrig någonsin acceptabelt. Om en ensam produkt emballeras med ytteremballage så görs det p.g.a. att produkten inte kan fraktas i originalemballage, t.ex. om originalemballaget inte är godkänt för frakt eller om kartongen är så liten att den kan försvinna på vägen.
Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB