Iphone 4G får högupplöst IPS-panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är ifs sant att du behöver en mac... varför du inte då skaffar en mac mini är dock ett mysterium. Sen är det ju ingen extra kostnad per say ifall du redan äger en mac.

Är lite intresserad din erfarenhet av att skriva applikationer för iPhone eftersom du nämner det. Det är ganska lätt att göra.. får man fråga vad det svåra var jämfört med java?

Generellt sett är java lättare än C (vet inte vilket av C-språken iPhone använder faktiskt) men det är klart, kan man det är det ju inte svårt. Mac mini finns ju såklart, men de har enormt dålig prestanda, kostar ändå knappa 7000:- med alla tillbehör och så. Skulle jag bli tvingad att köpa en Apple-produkt skulle det helt klart vara en MacBook, mest pga touchpaden, helt gudomlig. Skulle NÄSTAN kunna tänka mig att göra det frivilligt om jag fick lite pengar att röra mig med
Enligt mig är Macmini inte prisvärd för 5 öre om det inte förekom ovan

EDIT:
@ REALIN, klart att det är personligt! Föredrar själv abbonemang, men ta t.ex telias refill + årskort.. Ca 1100:- per år och då ingår 5000SMS/månad + 0,5GB surf/månad. Det är rätt prisvärt tycker jag iaf!

Permalänk
Skrivet av olofd:

Bara du.. vrid skärmen när du skriver något privat!

Är det verkligen sms du vill att dom inte ska se...;)

Tror dock att det var det extra batteriutrymmet som vägde tyngst för jag tror knappast att någon någonsin haft problem med dåliga betrakningsvinklar på mobiltelefonen. Möjligtvis om man har stelopererade handleder för en mobiltelefon kan man till skillnad från datorskärmar ganska enkelt vända mot sig. Bra är det iaf, ett steg i rätt riktning helt klart.

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Ursäkta om frågan redan är ställd men är det Någon som vet hur den här skärmen står sig mot mot samsungs super Amoled skärm i galaxy s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Generellt sett är java lättare än C (vet inte vilket av C-språken iPhone använder faktiskt) men det är klart, kan man det är det ju inte svårt. Mac mini finns ju såklart, men de har enormt dålig prestanda, kostar ändå knappa 7000:- med alla tillbehör och så. Skulle jag bli tvingad att köpa en Apple-produkt skulle det helt klart vara en MacBook, mest pga touchpaden, helt gudomlig. Skulle NÄSTAN kunna tänka mig att göra det frivilligt om jag fick lite pengar att röra mig med
Enligt mig är Macmini inte prisvärd för 5 öre om det inte förekom ovan

EDIT:
@ REALIN, klart att det är personligt! Föredrar själv abbonemang, men ta t.ex telias refill + årskort.. Ca 1100:- per år och då ingår 5000SMS/månad + 0,5GB surf/månad. Det är rätt prisvärt tycker jag iaf!

Billigast mac mini ligger väl på runt en 6000kr just.. Beror nog lite på ens ekonomi vad man anser vara billigt. Och ja touchpad på macbook är gudomligt.. det råkar vara en av de få sakerna som får mig att vilja stanna kvar med bärbar apple just nu.

Vill du ha mer info om utveckling på iPhone så kan du kolla denna länken iPhone OS Overview .. Kan säga att iPhone Simulator verktyget är awsome att använda. Efter ha tvingats sitta med MS Visual Studio 2008 och skriva C# på skoltid så är Apple iPhone SDK rena drömmen.

Permalänk
Medlem

@m0rk: Jo, men tänkte på skärm, mjukvara mm för att få en användbar dator Skulle hellre spara lite till och lägga pengar på macbook, helt klart.

Permalänk
Medlem

Kanske dags å tänka på att uppgradera min 1G Touch till en 4G då.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

är lite fundersam varför dom lägger så mycket fokus på multitasking?

Jag har använt multitasking i snart ett år nu (iPhone 3G, OS 3.1) och det funkar hur bra som helst! Kan köra spotify, safari och spela samtidigt..

Permalänk
Medlem

Frågan är bara hur mycket folk är beredda att betala, för betala kommer ni få göra, de vet ni som kommer beställa. Räkna med kanske 10k för telefonen iaf i början

Permalänk
Medlem

Jo, klart att dom som vill ha den kommer att få pröjsa. Rekommenderar 2 desire's istället om man ska slänga ut så mkt pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Frågan är bara hur mycket folk är beredda att betala, för betala kommer ni få göra, de vet ni som kommer beställa. Räkna med kanske 10k för telefonen iaf i början

Jag tror inte det räcker. Iphone 3gs låg på en 13k till en början om jag inte minns helt galet. Den största varianten då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

@Knogen: Tror dig att du bara betalat 4100:- eller vad det va, men du är också TVUNGEN att köpa ett abb, det är halva grejen. T.ex Desire går ju att få för 4600:- kontant, vilket bara är 500kr mer än iPhone på delbetalning. Plus att du behöver då inte teckna abb.

Om man kan ringa med en Desire utan abbonemang kan jag ju medge att den har ett rejält försprång gentemot Iphone...

Skämt åsido. Jag hittade ett abbonemang som passade mina SMS/ring- och surfvanor, så jag tycker fortfarande att jag har betalat ca 4100kr för telefonen. Jag ville dessutom betala dessa 99:- per månad x 24 mån vid köptillfället (alltså 2376:- ), men det fick man inte. De ville ha 99 kr varje månad i två år.... Fråga mig inte varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kishkov:

Jag tror inte det räcker. Iphone 3gs låg på en 13k till en början om jag inte minns helt galet. Den största varianten då.

Som tidigare redan diskuterat är marknaden i Sverige för iPhone gjord att köpas med abonnemang. Annars blir priserna skyhöga. Mest för att dom få butikerna som säljer dom utan abonnemang eller olåsta tar extra mycket betalt.

Om man verkligen ska köpa utan abonnemang är det lika bra att åka till USA och köpa en där. Fast är ju tveksamt om det blir billigare, men om man känner någon där kan dom väll skicka en.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Ni har ändå möjligheten att köpa utan abonnemang i Sverige, men här i "billiga" Finland har Sonera ensamrätt på att sälja den. Har sett en butik som säljer "importerade" utan men den kostar 950 €

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk

Vet någon om det kommer komma någon ipod touch 4g ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Varför använder dom inte Oled skärm? Tunnar och har bättre färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knogen:

Om man kan ringa med en Desire utan abbonemang kan jag ju medge att den har ett rejält försprång gentemot Iphone...

Skämt åsido. Jag hittade ett abbonemang som passade mina SMS/ring- och surfvanor, så jag tycker fortfarande att jag har betalat ca 4100kr för telefonen. Jag ville dessutom betala dessa 99:- per månad x 24 mån vid köptillfället (alltså 2376:- ), men det fick man inte. De ville ha 99 kr varje månad i två år.... Fråga mig inte varför.

Ja som sagt, vissa folk hittar bra abonnemang som passar dom i kostnad för att dom faktiskt RINGER med telefonen: man kan ju få en iPhone nästan gratis hos Tre. Men även för "billigare" månadskostnad, tex 149kr/mån abbonnemang:
16gb 3Gs, 3000kr direkt, 149kr+99kr/24mån - Totalt 8947kr
Desire, 1000kr direkt, 149+149kr/24mån - Totalt 8147kr (fråga mig inte varför dom valt att köra högre månadskostnad och mindre direkt kostnad)

Folk klankar alltid ner på en och skriker "MEN DU MÅSTE JÄMFÖRA KONTANT PRISET FÖR I HEL****** J***** TÖ**!!!", men jag har fortfarande inte förståt det.

Eller vänta, nu när jag tänker efter så förstår jag det. Det går ju inte och ringa med en iPhone!

Permalänk
Medlem

Själv tror jag att den kommer kosta högsta 5-6k och va upplåst från första början!

Permalänk
Skrivet av olofd:

Apple har alltid varit hårt kritiserade på Sweclockers.. för att folk som söker sig till en sida som heter sweclockers är precis samma folk som söker sig till garage där man trimmar volvo 240. Det finns inget annat än prestanda som spelar roll enligt folk här.. men trotts det så finns det folk som gärna betalar för stil, sabilitet och kvalité

Dock så börjar folk här bli bättre och bättre.. jag tror fler och fler har upplevt en mac och apples produkter och börjar inse:

"det var inte så jävla tokigt att slippa ha problem med datorn/luren.. tror jag skulle kunna vänja mig med det."

Varför är det såhär.. varför bryr folk sig så hemst om att det finns ett företag som satsar på mjukvara och kvalité mer än vilken propp som sitter inuti? Det är precis samma visa som vi ser inom alla kulturskikt.. punkaren angriper den klassiska musiken och tvärtom.. Det beror psykologiskt på två saker.

1. Åldern på Sweclockers är väligt ung, ungdomar har ofta svårt att se objektivt på världen och förstå andra människors åsikter.

2. Många här har byggt sin identitet kring att vara bra på att bygga datorer, konfigurera datorer och få dem att klämma ur sig så mkt råprestanda som möjligt.. när det kommer ett företag och levererar ene produkt som fokuserar på något helt annat än dessa finniga 15 åringar har byggt hela sin identitet kring så känner dom sig naturligtvis hotade och går då utanför all sorts logik för att bevisa för sig själv att den kunskapen dom besitter är den rätta.

Jag längtar efter den dag när någon här kan ara så objektiv att dom går ut och säger "Jag har alltid varit en machatare, men jag kan förstå nu varför folk är beredda att betala 10.000:- för en dator av kvalité""

Om du med kvalité menar driftsäkerhet, så ligger inte apple i topp direkt. Om du menar kvalitetskänsla(och vi kan nog alla vara överrens om att känslor är väldigt subjektiva) så kanske apple stämmer in på din definition av kvalité. Ändå menar du att din (subjektiva)definition av kvalité är den objektivt vedertagna definitionen av kvalité.. ?

Jag förstår inte riktigt hur du resonerar här?

Obs varning för högst personliga åsikter nedan..(obs ej riktat till dig olofd personligen)
Man FÅR tycka olika, det är helt okej tycker jag iaf.
Oftast finns det inget rätt eller fel enligt mig, det som är rätt för mig kanske inte är rätt för någon annan. Och det får man acceptera, den enda som aldrig gör fel är den som aldrig gör något.
Tycker det är brättre att leva för att leva isället för att leva för att ha rätt.

Permalänk

en anledning att folk säger att du betalar för abonnemanget kan vara att enligt ny svensk lag så får inte återförsäljaren säga att mobilen kostar 1kr.
abonnemanget måste räknas in var nån återförsäljare som hade blivit fälld en massa ggr hörde jag för ett tag sen

blhe jag som lovade migsjälv att inte titta in i den här tråden mer..
men ganska civiliserat här ändå

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

en anledning att folk säger att du betalar för abonnemanget kan vara att enligt ny svensk lag så får inte återförsäljaren säga att mobilen kostar 1kr.
abonnemanget måste räknas in var nån återförsäljare som hade blivit fälld en massa ggr hörde jag för ett tag sen

blhe jag som lovade migsjälv att inte titta in i den här tråden mer..
men ganska civiliserat här ändå

visste väl du inte kunde hålla dej borta

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Skrivet av Curly:

Snarare hamnar ännu längre efter, konkurrerande modeller använder OLED-skärmar sedan länge.

Tycker det är dags för alla idioter som reflexmässigt försvarar apple och hyllar dom när deras produkter är sämre ska be om ursäkt!

OLED är hopplöst att återvinna och innehåller miljöfarliga kemikalier.

Modernt...

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Samsung C49RG90 Gaming: FD Define C, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Router: DFRobot Router Carrier Board for R Pi CM4, CM4 8GB RAM+32GB eMMC, Raspbian 12 Bookworm Main server: Rasberry Pi 4 8 GB, 64 GB SD, Raspbian 12 Bookworm

Permalänk
Medlem

Jag har en Iphone 3GS idag och jag kan bara säga... aldrig mera Iphone. När mitt abbonemang har gått ut så byter jag upp mig mot ett annat märke.

Iphone.. vilket satans leksak. Som telefon är den inte bättre än en medelmåtta. Dåliga högtalare, dålig mikrofon... dålig telefon.

Grejen med Iphone är just att det är en rolig leksak, men den lever mycket på sina appar. Men efter att ha varit ägare till nu 2 Iphone versioner, båda med diverse problem.. och då jag inte är intresserad av appar så mycket längre, kommer jag definitivt att byta märke om ungefär ett år.

Detta är min åsik efter att ha ägt en Iphone 3G och en Iphone 3GS. Båda har jag lämnat in för felsökning vid fler än ett tillfälle för fel på mottagare, högtalare, mikrofon och skärm.

Det finns säkert folk med Iphones som har fungerat perfekt, utan tvekan. Själv är jag dock övertygad om att Iphone inte är en imponerande telefon... men en imponerande pryl.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

På tiden att iPhone får högre upplösning på skärmen, då den varit hopplöst efter i det avseendet sen.. ja sen redan före den släpptes.

Skrivet av REALIN:

Antagligen kör man med abonnemang då det blir billigare och smidigare. Men visst om man ringer två gånger i månaden och aldrig skickar sms så kanske kontantkort är bättre.

Edit: Är ju personlig fråga, själv skulle jag aldrig gå tillbaka till kontaktkort.

Ja fast du är ju begränsad när det gäller valet av abonnemang. Du kan exvis inte välja telias abonnemang för studenter och ungdomar, utan måste välja ett dyrare abonnemang. Så nog ligger det som påpekats en del dolda kostnader i abonnemangsval för iPhone. En del ser det, en del inte.

Permalänk
Medlem

lyxfällan nästa

När man läser här hur en del resonerar kring priset av en telefon så förstår man varför allt fler och fler ungdomar i Sverige hamnar hos kronofogden, ofta dessutom pga SMS-lån.

Permalänk
Medlem

Kan man förvänta sig en IPS panel till nästa Macbook Pro? iPad 9,7", iPhone 3,5", iMac 21,5" och 27" osv.

Skulle det göra något åt batteriförbrukningen, skulle dom nog inte haft det i iPhone, så får hoppas att det kommer till MBP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

.. och det krävs mycket annat.. så som Serverdatabaser och inte något jävla SQLite (Applikationsdatabaser)..Men dom kommer kanske komma dit.

Skrivet av http://www.sqlite.org/famous.html:

Well-Known Users of SQLite:
...
Apple uses SQLite for many functions within Mac OS-X, including Apple Mail, Safari, and in Aperture. Apple uses SQLite in the iPhone and in the iPod touch and in iTunes software.

Tyckte det var värt att påvisa.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

pissar på iphone, hatar operativsystemet. Flickvännens Samsung JET däremot är väldigt trevlig och bygger på Linux helt enkelt en bra telefon. Medans Iphone är en halvbra "leksak" Dålig kamera och en display som inte klara att åka i asfalten en enda gång då den är så spänd. Det enda anledningen att köpa den nya telefonen är snabb till spel och apps "leksak" och har en riktigt trevlig skärm! Dock borde inte den dra mycket mer ström med IPS och därmed få värdelös batteri tid?

Tyvärr apple så köper jag xbox 360/ny dator ifall jag vill leka, för när jag leker ska det vara på hög nivå

Själv köra jag med Sony Ericsson modell äldre.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar lovande!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpe0426:

När man läser här hur en del resonerar kring priset av en telefon så förstår man varför allt fler och fler ungdomar i Sverige hamnar hos kronofogden, ofta dessutom pga SMS-lån.

För man kan inte få pengar från annat håll som ungdom?

Alla bränner inte heller halva studiebidraget på snus och sen resten på alkohol.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

Apple springer ifrån ännu mer.. fantastiskt!

Tycker det är dags för alla idioter som kritiserat apple genom åren för deras priser och produkter att komma ut och be om ursäkt!

'Vi-är-helt-kåta-på-att-integrera-batterier'Apple?

Ännu mindre nu än förut.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)