I starten av datorn står Expression Gate Installation Incomplete? (Asus P6X58D-E)

Permalänk
Medlem

I starten av datorn står Expression Gate Installation Incomplete? (Asus P6X58D-E)

Ja vad är det jag behöver ordna till så att det inte står Expresssion Gate Installation Incomplete varje gång jag startar datorn? Alltting fungerar och det går snabbt att starta datorn, men jag stör mig varje gång på detta "felmeddelande".

Någon som har koll?

Visa signatur

Proccessor: i7 930 @ 3,6 GHz | Kylagg: NH-D14 | Moderkort: ASUS P6x58d-E | Grafikkort: ATI HD 5870 | Ram: Corsair XMS3 24GB | SSD: OCZ Vertex 4 2,5" 256GB | Nätagg: Fractal Design 650W

Permalänk

Du menar väl Asus "Express Gate" som tillåter dig att Internet surfa direkt efter BIOS start.
I BIOS kan du stänga av denna funktion under fliken "Tools Menu" - Express Gate [Disable].
Alternativt så installerar du programvaran som medföljer på skivan.
ASUS Express Gate

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte så insatt i detta men är inte detta en funktion som ska fungera automatiskt med moderkortet?
Då kanske det är lite oroväckande att det inte fungerar? Har du köpt MB nyligen så kolla upp det och lämna tillbaka det.
Visst kan man ta bort det i BIOS så man slipper se det men att det inte fungerar som det ska är ju olustigt.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Skrivet av arsonist:

Nu är jag inte så insatt i detta men är inte detta en funktion som ska fungera automatiskt med moderkortet?
Då kanske det är lite oroväckande att det inte fungerar? Har du köpt MB nyligen så kolla upp det och lämna tillbaka det.
Visst kan man ta bort det i BIOS så man slipper se det men att det inte fungerar som det ska är ju olustigt.

Nej, i BIOS finns anropet men när man installerar Express Gate så efterfrågas på vilken disk programmet skall läggas. Därefter skapas två dolda kataloger på disken (ASUS.SYS & ASUS.000) vari program och dina inställningar placeras.

Citat:

“Not Installed” message
“Installation is Incomplete” message

If either of the two messages shown below display, then it is possible that some essential Express Gate files have been corrupted, renamed, or deleted. See the instructions below to repair.
# After the InstallShield Wizard is finished and Express Gate is installed successfully, reboot your computer.
# After re-booting, the first Express Gate screen will display.

Standardinställningen i BIOS är att Express Gate är påslaget och normalt så installerar man kanske allt på medföljande CD så man tänker kanske inte på det. Nya uppdateringar kommer regelbundet.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Jag tror bara jag valde att installera drivrutiner och inte massa annat "junk" Får testa att installera allt som fanns på skivan och se om det blir bättre

Visa signatur

Proccessor: i7 930 @ 3,6 GHz | Kylagg: NH-D14 | Moderkort: ASUS P6x58d-E | Grafikkort: ATI HD 5870 | Ram: Corsair XMS3 24GB | SSD: OCZ Vertex 4 2,5" 256GB | Nätagg: Fractal Design 650W

Permalänk
Skrivet av Bondra:

Tack för svaren!

Jag tror bara jag valde att installera drivrutiner och inte massa annat "junk" Får testa att installera allt som fanns på skivan och se om det blir bättre

Det blir annorlunda i alla fall...
Men om du inte gillar att hamna i programmet Express Gate i varje uppstart så blir du ändå tvungen att gå in i BIOS och stänga av detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det löste sig, jag kommer inte riktigt ihåg hur det löste sig, men jag tror att jag installerade alla drivrutiner pånytt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som använt det där programmet? Funkar det bra, vad ska man ha det till egentligen?
Funderar på att stänga av det i bios.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Är det någon som använt det där programmet? Funkar det bra, vad ska man ha det till egentligen?
Funderar på att stänga av det i bios.

Om du har det, varför inte prova det då ?

Tanken med programmet var att i stället för att vänta flera minuter på att Windows startar upp på en gammal trött disk, så fick man upp ett microWindows efter ett fåtal sekunder. Programmet och dess applikationer fungerar som i Windows. I mitt fall är datorn ständigt på så jag använder det inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag trodde det var Linux...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Om du har det, varför inte prova det då ?

Tanken med programmet var att i stället för att vänta flera minuter på att Windows startar upp på en gammal trött disk, så fick man upp ett microWindows efter ett fåtal sekunder. Programmet och dess applikationer fungerar som i Windows. I mitt fall är datorn ständigt på så jag använder det inte.

Då låter det som att det inte är något för mig. Väntar hellre någon minut på att datorn startar upp ordentligt. Så bråttom är det inte att komma ut och surfa för mig

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300