nokia BT lurar på en Se x10 mini ?

Permalänk
Medlem

nokia BT lurar på en Se x10 mini ?

nyligen pensionerat min gamla nokia 5800 och skaffat mig en X10mini.
är så att till min nokia hade jag Bluetooth hörlurar (bh-604) vilka jag tycker är underbart sköna.
kör spotify på min x10 och vill gärna ha ett par sköna lurar. gillar ej dom in ear man fick med utan föredrar ett rejält headset.
problemet jag har är att om jag slår igång mina lurar och låter telefonen söka efter nya enheter så hittar den ej lurarna.
är det så enkelt att nokia lurar ej är komp. med se mini ?
vore tråkigt att skaffa nya lurar då dessa bara är ett par månader gamla.

så nån som vet om det går på nått sätt att få andra märken på BT lurar att funka med SE x10 mini ?

// Magnus

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Säker du satt lurarna i "sökningsläge" eller vad det nu heter? Innan du börja kolla med telefonen.
Tvivlar på att dom lagt in någon spärr så dom inte fungerar med andra telefoner då det känns bara dumt då folk köper hellre andra lurar isåfall än en ny telefon.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

direkt när jag slår igång lurarna så skall dom gå i sök läge. (iallafall enligt manualen)
och sen går jag in under BT menyn på x10 minin och väljer sök.
får bara då upp bluetoothen på min laptop. hittar ej lurarna alls.
suttit och googlat på detta problem ett tag nu och verkar ej hitta nån lösning på det.
men vägrar ge upp. gillar dessa lurar så mycket och vill helst ej byta ut dom

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

kan de ha nått att göra med att de är nokia lurar? tycker itne de men kanske är så?

går dom att återställa på nåttsätt? lurarna kanske försöker connecta till din nokia

men visst e X10 mini underbar?

Permalänk
Medlem

Contra.. du är underbar.
hade glömt att reseta headsetet. gjorde det och nu funkar det kalas.
ibland behöver man en spark i röven för att komma igång igen.
åter igen tack så mycket

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

men visst e X10 mini underbar?

har bara haft den 24tim men än så länge älskar jag den.
dock väntar jag på PRO varianten. frugan min skall ta denna när väl min pro dyker upp. men som sagt den är helt underbar än sålänge.

dock en liten nackdel jag såg är att den verkar ha inbyggt batteri.. det är ju inget vidare. måste kunna byta ut det i framtiden när det börjar bli dåligt.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkuM:

har bara haft den 24tim men än så länge älskar jag den.
dock väntar jag på PRO varianten. frugan min skall ta denna när väl min pro dyker upp. men som sagt den är helt underbar än sålänge.

dock en liten nackdel jag såg är att den verkar ha inbyggt batteri.. det är ju inget vidare. måste kunna byta ut det i framtiden när det börjar bli dåligt.

SE hävdar att det går att få batteriet bytt på deras serviceställen. Hittar jag tillbaks till den sidan så blir det länk...
"på X10 mini kan man bytta batteriet via serviceombud"
Sony Ericsson chattade med läsarna - Mobil.se

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Medlem

lite dåligt egentligen att behöva lämna in telefonen för att byta ett batterie.. men men. så får det ju vara då

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u