Konstiga ljud spelas upp..

Permalänk

Konstiga ljud spelas upp..

Hej bullen,

Har märkt av något konstigt dom senaste dagarna med datorn, ibland hör man ljudet man brukade höra i Internet Explorer när man gick in på en sida.. det där "klick.. klick" svårt att förklara vad jag menar men hoppas att ni förstår vad jag menar och det kommer väl ungefär 1 gång var 3e minut ungefär.

Sen ibland så är det andra skumma ljud såsom ljudet en enarmad bandit gör när man vinner och en publik som hurrar.

Även ljudet dras ner till lägsta men bara på "Wave" och inte på "Master Volume"

Har kört igenom hela datorn med avast och har även prövat dom flesta spyware/malware och allt vad det heter-programmen.

Någon som har en pluring?

Visa signatur

Custers Army

Permalänk
Medlem
Skrivet av Custers Army:

Hej bullen,

Har märkt av något konstigt dom senaste dagarna med datorn, ibland hör man ljudet man brukade höra i Internet Explorer när man gick in på en sida.. det där "klick.. klick" svårt att förklara vad jag menar men hoppas att ni förstår vad jag menar och det kommer väl ungefär 1 gång var 3e minut ungefär.

Sen ibland så är det andra skumma ljud såsom ljudet en enarmad bandit gör när man vinner och en publik som hurrar.

Även ljudet dras ner till lägsta men bara på "Wave" och inte på "Master Volume"

Har kört igenom hela datorn med avast och har även prövat dom flesta spyware/malware och allt vad det heter-programmen.

Någon som har en pluring?

Är det ur högtalarna ljudet kommer eller ur datorn?

Permalänk
Medlem

Hur har det gott? Jag har nämligen åkt på precis samma typ av ljud, klick klick och ljudet av en folkmassa som hurrar. Rätt så stört egentligen.

Visa signatur

ibland så undrar man.....

Permalänk

Det enda jag kan tänka på är att det är ett virus eller ett program som körs i bakgrunden som orsakar detta.
När dessutom desivon säger att han har samma problem så lutar det nog åt viruset.
Skulle också kunna vara ett reklamprogram som spelar upp ljuden för att locka er till spelsidor. Allt detta är dock endast mina teorier.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Det är reklam, värdelös reklam.
Jag upptäckte det ljudet på en anime sida för ett par dagar sedan.
Man måste stänga av ljudet på reklam fliken, finns en liten ikon i ena hörnet av reklam bilden på sidan.
Ad block plus tog inte bort denna reklam.
Jävligt störande ljud.
Slutade med att jag hittade en annan anime sida utan sådan reklam.

Permalänk

Det är inte så att ni surfar och drar musen över konstiga reklamannonser och liknande? kanske rentav msn?

Permalänk
Medlem

Inte jag iaf..
satt och streamade en anime video när jag hörde ljudet första gången.
Har inte ens msn.

Permalänk
Medlem

Ad-Muncher. Det tar bort det mesta i reklamväg.