"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoisonBill:

Kommer att bygga en dator på vintern, det här är delarna jag har valt: PoisonBills sida - Produktlista - Speldator 11k PSU, Skärm och tangentbord har jag redan. Jag hade tänkt överclocka den och uppgradera den med extra grafikort/RAM.

Finns något som jag borde ändra på om jag köper datorn i dagsläget?

Utan ljudkortet och headsetet blir detta en 10k dator

PS: Är Plantronics GameCom 367, Roccat Taito och Logitech G500 bra val?

Du har ett 460 OCH ett 5830?...
Ljudkort är onödigt om du inte är en musikproducent, eller iaf nästan.

Ehm, den går på 9728 med allt som är dör, hur kan det bli mer om du tar bort två saker? xD

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av BabbeN:

Du har ett 460 OCH ett 5830?...
Ljudkort är onödigt om du inte är en musikproducent, eller iaf nästan.

Ehm, den går på 9728 med allt som är dör, hur kan det bli mer om du tar bort två saker? xD

Oj, hade ändrat lite :/

Ett ljudkort gör väl ljudet bättre och ger en möjlighet för bättre 3d för skjut spel. Fast jag kommer nog inte köpa det först ändå.

Du har ett 460 OCH ett 58(5)0?

Var ganska osäker på vilket jag bör köpa så ja la till en vilken är mest prisvärd? Vet redan att 5850 är lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoisonBill:

Oj, hade ändrat lite :/

Ett ljudkort gör väl ljudet bättre och ger en möjlighet för bättre 3d för skjut spel. Fast jag kommer nog inte köpa det först ändå.

Du har ett 460 OCH ett 58(5)0?

Var ganska osäker på vilket jag bör köpa så ja la till en vilken är mest prisvärd? Vet redan att 5850 är lite bättre.

Jag vet faktiskt inte vad som ger mest prestanda per krona, men antar att 460 är mer prisvärt då ati's 5800 serie har gått upp som satan "/

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Ny dator

Hej allihopa
Jag har tänkt mig en ny speldator som ska kunna spela det senaste årets titlar, typ Mass effect 2, GTA IV, Empire, etc och gärna ett par framtida spel. Har inte så bra koll vad som passar ihop och så men sedan tidigare har jag; skärm, mus, tangentbord och dessutom ett Antec Twelwe Hundred chassit och ett Corsair 450W nätaggregat. Tänkte lägga ut 5000-6000 kr. Förslag?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa mig en sån här. Kanske bara köper ett 460 och väntar med det andra till senare. Vad tror ni? Hade ni bytt något och i så fall; varför?

Permalänk
Medlem

Tjo
Ser den här datorn okej ut? Har redan hdd hemma som jag använder mig av. Tanken är att i framtiden klocka processorn och eventuellt köpa ett till 5770 kort och använda crossfire när det börjar barka utför, eventuellt köpa till en ssd-disk..

Tack på förhand
//Tobbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av toppe84:

Tjo
Ser den här datorn okej ut? Har redan hdd hemma som jag använder mig av. Tanken är att i framtiden klocka processorn och eventuellt köpa ett till 5770 kort och använda crossfire när det börjar barka utför, eventuellt köpa till en ssd-disk..

http://a.imageshack.us/img85/2814/toppedator7900kr.jpg

Tack på förhand
//Tobbe

Du kan lika gärna ta detta eller detta moderkortet, lite överkill att köpa ett kort för 2k och sen går portarna ändå bara på 16/8

sen så är minnen med CL7 ettt plus, så dessa är en bra ide, då inet har har några 4gb 1333mhz paket med CL7..

Annars är det jättebra!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Uppgradering av datorn

Tjenare ska uppgradera datorn.
det som ska införskaffas är moderkort internminnen och processor.
Grafikkortet ska jag vänta med tills amds 6000 serie har släppts.

vad tycker ni om detta paket?
Är internminnet bra eller finns det något bättre för ungefär samma peng?

Tacksam för svar
/QwQ

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem

ny dator, hjälp

Behöver en ny dator då min har pajjat.

Detta är vad jag har knopat ihop;

Länk

Bra/Dåligt? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjortbrandt:

Tja tänkte höra vad ni tror om den här datorn kostar lite mer en 10k
är rätt dålig koll på sånt här så tacksam för hjälp...

Produktlista - Ivans Dator

Mvh Hjortbrandt

Nu måste du ha läst eller skrivit fel, för den kostar ca 24k med en skärm. Det är inte lite mer än 10k.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk

Tja skulle behöva köpa en ny dator. Vad tror ni om det här??

Imageshack - 9kdatorny.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Tja skulle behöva köpa en ny dator. Vad tror ni om det här??

Imageshack - 9kdatorny.jpg

Ta dessa minnerna istället, CL7.
Och jag skulle tagit haf mini, som inte är litet, ist för det gigantiska chassit...
Annars set allt bra ut! Möjligtvis ta ett lite klenare nätagg, då det du har nu är overkill för ett 460 meen för klent för två
Typ detta 50kr billigare, fler kablar och bra kvalité.

Skrivet av jutteman:

Behöver en ny dator då min har pajjat.

Detta är vad jag har knopat ihop;

Länk

Bra/Dåligt? Tacksam för svar.

Den ser jättebra ut!
Dock om du bara ska spela skulle jag tagit ett moderkort för ddr2 minnen och ddr2 minnen ist sen ett lite kraftigare grafikkort.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag undrar om det spelar någon roll om man väntar till vintern att köpa en ny dator? Dvs om det kommer komma nya processorer eller grafikkort, samt om dessa kommer vara billigare till vintern. Vill inte vara den som köper precis innan produktkategorierna uppdateras.

Permalänk

Hej tänkte höra vad ni tror om mina 2 byggen om man ska köra på en intel eller en amd baserad dator. får man mäst för pengarna om man bygger en intel eller amd dator?

Intel Produktlista - intel dator

Amd Produktlista - amd dator

dom ligger mellan 11k-13k

Tacksam för hjälp

Mvh Hjortbrandt

Permalänk
Skrivet av hjortbrandt:

Hej tänkte höra vad ni tror om mina 2 byggen om man ska köra på en intel eller en amd baserad dator. får man mäst för pengarna om man bygger en intel eller amd dator?

Intel Produktlista - intel dator

Amd Produktlista - amd dator

dom ligger mellan 11k-13k

Tacksam för hjälp

Mvh Hjortbrandt

kör på en amd dator, fast kör på ett GeForce 460 där med

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte629:

Hejsan, jag undrar om det spelar någon roll om man väntar till vintern att köpa en ny dator? Dvs om det kommer komma nya processorer eller grafikkort, samt om dessa kommer vara billigare till vintern. Vill inte vara den som köper precis innan produktkategorierna uppdateras.

Undrar samma

Permalänk

Hej

10 år sedan jag senast byggde dator själv... Dessvärre fattar jag nada av alla prylar idag... Dragit ihop ett paket från komplett.se. Om nån har tid och lust får ni gärna kommentera.

De bitar som inte är så viktiga/som jag redan bestämt mig för är:
Grafikkortet, DVD, Hårdisk, Processor.

Det jag behöver hjälp med är moderkort, minne, chassi och nätagg. Mina enda preferenser är att det ska vara relativt tyst om möjligt, samt ungefär samma prisklass +/- 1000 kr.

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760
Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan
1995.00

Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 700MHz
2095.00

Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C
22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk
245.00

Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB
Sata 3 Gb/s, 64MB Cache
675.00

Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9
Kit w/2x 2GB, Unbuffered, CL9-9-9-24, 240pin, 1.5V, for Intel and AMD DDR3
1045.00

ASUS P7P55D, P55, Socket-1156
DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, eSATA, PCI-Ex(2.0)x16
1149.00

Silver Power SP-SS620 620W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 2× 6pin PCIe, 2x 6+2pin PCIe
889.00

Fractal Design Define R2 Titanium Grey
Fläktar:1x 120 Front, 1x 120mm Bak, Ljudabsorberande, ATX, mATX, mITX,
795.00

Mvh

Wille

Permalänk

ny dator på g tänkte kolla om de här går att ha ? "]http://www.inet.se/kundvagn/fec2d4d4-86bd-4b77-b85f-c03682c07...[/URL]

Visa signatur

S.H

Permalänk

[QUOTE="Samuelhenrix1;10275055"]ny dator på g tänkte kolla om de här går att ha ? "]http://www.inet.se/kundvagn/fec2d4d4-86bd-4b77-b85f-c03682c07...[/URL][/QUOT

du får printa kundvagnen ist, kan inte kolla på andras kundvagnar så..

Visa signatur

Book 13"

Permalänk

ojdå tänkte inte på de men nu har jag byggt 2 datorer vet inte vilken jag ska ta :/

Visa signatur

S.H

Permalänk
Medlem

Vad tros om denna rigg? (Hårddiskar behövs ej, det tar jag från min gamla dator.)

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att mitt moderkort för min HTPC håller på att ge upp..
Funderar på om jag ska ge upp det här med HTPC eller inte.
Nu har jag alla komponenter som krävs och det känns lite slöseri att bara låta det ligga.
Jag ska ge det en chans till.

Vilket, helst billigt (behöver inte vara löjligt billigt), moderkort rekommenderar ni till htpc bruk?
Har följande komponenter:
E6750
9400GT
ett gäng diskar.

Går i tankar på att man borde testa ett micro-ATX.
Hur tycker ni ban borde göra med ev RAID för htpc, borde man ha någon över huvudtaget?

Mitt gamla moderkort lyckades paja min raid, förlorade mina bilder men det är inte hela världen, även om det suger.

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tox:

Hej!

Köpte mig nyligen Starcraft 2 och upptäckte att min gamla dator (3 år gammal laptop) inte riktigt stod pall för de tekniska kraven även på lägsta iställningarna så det kanske äntligen får bli dags för en ny. Tänkte att det får bli en stationär så kan laptopen användas som det var tänkte, inte inkopplad till min skärm, högtalare, mus och tangentbord som jag har hemma. Satt och tittade på några olika PC i delar från Komplett men min kompis rekommenderade att jag skulle kolla med de kunniga personerna i denna tråd, för att få något mer prisvärt.

Det enda kravet jag har på den är väl egentligen att den ska klara Starcraft 2 bra (allt behöver inte vara maxat, bara så det ser bra ut och inte laggar), och gärna Civ 5 när det kommer men jag har en känsla av att det har lägre krav. Kan väl lägga en 6-7k eller till och med 8k om det är nödvändigt. Förutom det ska datorn mest användas till Tv-serier, surfande och lite lite pluggande. Vore nice om den var ganska tystgående också eftersom den ofta står på när jag sover.

Tack på förhand!

Har kollat runt lite på forumet på egen hand och hittade denna dator i en tråd:

Verkar detta vara en bra dator för de krav jag har på den?

Behöver förutom detta en DVD läsare/brännare till datorn. Är det något speciellt jag borde tänka på när jag ska välja det, har inte så mycket koll på vad man ska leta efter.

Skulle även behöva ett trådlöst nätverkskort för att komma åt vår trådlösa router, men även där har jag ingen aning om vad man ska leta efter.

Visa signatur

Låtsas att det står något smart och roligt här som får mig att verka intelligent.

Permalänk
Medlem

Slängde ihop datorn ovan o tänkte höra med lite 1337-input om jag gjort bort mig på något? tex om något suger kaninus på O.C

Vad jag kunde gjort är att slängt dit ett moderkort som stödjer sata3, usb3 och sli för ca 800:-. Då skulle jag kunna uppgradera med ett till 460 i framtiden. Dock skulle jag då även behöva köpa nytt nätagg, ca 800:- och tänker man sig 460n skulle sjuka några hundra till kanske 1800:- kostar ju den uppgraderingen mig då, 800+800+1800=3600:-, känns rätt ovärt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompalaz:

Jag misstänker att mitt moderkort för min HTPC håller på att ge upp..
Funderar på om jag ska ge upp det här med HTPC eller inte.
Nu har jag alla komponenter som krävs och det känns lite slöseri att bara låta det ligga.
.

Beror lite vad du kör med din HTPC. Tänker chansa på att det är olika rips du kör, då hade jag iaf gett fan i raid och kört vidare. Har du stålar att investera hade jag köpt ett Asus AT3IonT-I/AT5IonT-I och kört den du har nu som mediaserver undangömd.

Permalänk
Skrivet av e_street:

Slängde ihop datorn ovan o tänkte höra med lite 1337-input om jag gjort bort mig på något? tex om något suger kaninus på O.C

Kan du hitta moderkort + processor billigare och som inte kommer med OFP2 har du gjort dig själv en tjänst

Permalänk
Medlem

Hitta lägsta priskombination

Har denna dator. Den är fullt fungerande, men jag undrar om någon kan tala om för mig vilken faktor det är i paketet som gör att Crysis laggar på max inställningar? Är det grafikkortet som inte hänger med, men vad e det som gör att det inte hänger med. Enligt mina ögon borde det hänga med bra.

Tacksam för svar.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag skall nu köpa en ny dator för beräkningar/kompileringar. Har ca 9000-10000 kr att röra mig mig.
Enda spel jag spelar är HalfLife och dess moddar. (Spelar extremt lite)

Jag vill ha möjlighet till HT.
Vad har ni experter för utlåtande om den här kombinationen. (Grafikkort tog jag lite på måfå.. Det var billigt och nVidia. (kommer köra linux/freebsd och nVidia har jag bra erfarenhet av.)

i7 930 kan man kanske vrida upp Ghz på till ~3 GHz eller liknande med den kylning jag har valt. Eller vad tror ni?

SSD hårddisk har jag.

Visa signatur

Lill-server(2010): SFF NAS Zotac H55ITX-C-E, Lian Li PC-Q08B, Intel Core i3 540
Stor-server(2014): SuperMicro X10SL7-F, 20GB ECC RAM, 4x2TB WD Green, E3-1230v3, 2xIntel Dual Gigabit Nic

Permalänk
Medlem

Mitt försa datorbygge

Hej! Tänke höra vad ni "proffs" tycker om detta bygge, försökte bygga en speldator för en billig peng.

Tanken är att lira SC II på bra grafik samt att den ska klara av Diablo III något sådär när det släpps.

Permalänk
Medlem

Kontorsdator

Intel 5000:- paketet ligger nära det jag behöver.
Men, den ska användas som kontorsdator/ej spel, så det räcker med integrerad grafik. Sen vill jag ha chassit på skrivbordet, typ Antec Minuet.

Det chassit har FireWire kontakt, så gärna att moderkortet stöder det (men inte livsviktigt).

Någon som kan hjälpa till att pressa in Intel 5000 paketet i en bordsmodell?

/Lars