Hur tjänar du ditt guld?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Tror han menade till vendor

Det gjorde jag och trodde det var självklart men kanske skulle skrivit "vendor" för att vara glasklar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det borde ju även jag fattat nu när jag läser ditt inlägg igen..

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte för tillfället, men när jag spelade så tjänade jag på AH trading och crafting med min main.
Jag använder gather professions på alla mina alts, sålde allt jag samlade på AH.

Jag rekommenderar alla som är nya i wow att bara köra gather professions tills dom tjänat ihop minst 5k guld.. Mining och tailoring har gett mig mycket guld.
För det är minimum vad man behöver för att gå runt i spelet.

Boting sysslar enbart goldsellers och annan dynga med..

Permalänk
Medlem

Körde ZG igår, ca 400g i rena pengar, 300-400g i rugged leather, 300g om mina bijous säljer, 100-150g från runecloth och ca 2000g är Razzashi Hatchling jag fick värd på vår server.

Synd att man får vänta några dagar för reset bara

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Körde ZG igår, ca 400g i rena pengar, 300-400g i rugged leather, 300g om mina bijous säljer, 100-150g från runecloth och ca 2000g är Razzashi Hatchling jag fick värd på vår server.

Synd att man får vänta några dagar för reset bara

Om tigern vart BoE hade den lätt sålt för 15-20k Om inte mer. Tur att jag har den men vet många som farmar som fan för den och aldrig ser den.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det är också huvudanledningen till varför jag tar mig tiden, vill ha mountsen såklart Guldet jag får ser jag som ren bonus.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Sorry för en super NOOB fråga men du menar Zul`gurub raiden eller??

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Sorry för en super NOOB fråga men du menar Zul`gurub raiden eller??

Exakt, det tar lite olika tid beroende på om man bara dödar bossarna eller dödar all trash likaså. Igår valde jag att verkligen döda _allt eftersom att man får ihop mycket runecloth/rugged leather samt bijous.

Att göra MC ger också hyffsat med pengar då Fiery Cores, Lava Cores och dyl fortfarande säljer.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Kan man knalla in dit solo med en prot eller fury speccad warrior tror du? Level 80 förstårs. GS 5500 ???

Permalänk
Medlem

hum solo kan nå bli lite klurigt men jag skulle nå rekomendera prot om du vill försöka, det ger juh alltid lite utmaning o nånting o göra sen kan du juh alltid försöka få tag i de 2 legendaries som man kan få tag i stora delar av i MC.

jag körde med frugan retri paladin(5.8k) + prot warrior(4.8k) rensade MC utan större problem, har även tagit ZA men det var lite klurigare och var lite mer random.

Permalänk
Avstängd

Guld bara kommer till en i wotlk, löjligt.
Körde lite GDKP runs med pugs och hamnade på goldcap fort (hade redan runt 80k innan dess)
Kanske är bra att ha i cata lr något, säkert ännu enklare att få guld där.

Sola shit kommer vara så löjligt i cata. 150-200k hp.

Permalänk
Medlem

Jag testar nog att gå dit som prot. Får se om jag kan lura med min någon lvl 80 healer. Då borde det ju gå bra

Permalänk
Medlem

ZA brukar vi också köra, lite vids.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waconda:

Jag testar nog att gå dit som prot. Får se om jag kan lura med min någon lvl 80 healer. Då borde det ju gå bra

JAg gick in dit med min fury warrior när jag spelade ensam. Dödade bossarna väldigt lätt. han var bra då men antar du har mycket bättre gear nu. Jag hade ulduar 25 normal/hardmode gear då.

Sen så jag tjänade pengar var att döda bogflare needler
för denna . Captured Firefly - Item - World of Warcraft
Såldes för ungefär 2k om jag ej minns fel. Fick en på ungefär 400kills. på en dag drog jag upp 10 k guld.

Permalänk
Medlem

Drog igenom BWL 2man, gav ca 650-700g per person i rena pengar. Vaelastrasz var intressant med två personer

Lägger upp Razorgore också.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

AH+JC=profit, spelat vid lvl 80 i ca 4 månader och sitter just nu på ca 130k helt ärligt intjänade guld (dessutom 20-30k i mats i banken och har också bränt runt 20k på BoEs, battered hilt och annat "roligt"). Siktar på goldcap innan cata, vore roligt "bara för att" och dessutom lär man väll ha nytta av pengarna i cata.

Att det inte skulle gå att tjäna pengar på professions som någon påstod tidigare i tråden är med andra ord ren BS, inte krångligare än att köpa raw gems billigt och sälja cut gems för lite mer, det svåra är egentligen att få en känsla för marknaden, dvs. för vilka priser man bör köpa och sälja för. Visst, ofta tjänar man inte mer än 15-30g per gem man säljer, men säljer man då bara 20st om dagen så tjänar man ju 300-600g per dag i princip nästan utan arbetsinsatts alls (om man har bra addons). Ofta får man dessutom mer än 30g/gem och dessutom säljer jag oftast fler än 20st gems om dagen.

Kompleterar dessutom min JC med alch transmute master, orkade jag skulle jag ta och titta efter vilka flasks, pots och elexir som går att sälja för vinst också, men det blir nästan för mycket att hålla reda på och jag tjänar skapligt på bara JC just nu.

Permalänk

Wow, nu får man ju dåligt samvete ju.

Själv får jag guld när jag behöver
Börjar guldet ta slut, så är det bara att /w pojkvännen så är problemet löst.

Lite bortskämd, ja vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av sfish:

AH+JC=profit, spelat vid lvl 80 i ca 4 månader och sitter just nu på ca 130k helt ärligt intjänade guld (dessutom 20-30k i mats i banken och har också bränt runt 20k på BoEs, battered hilt och annat "roligt"). Siktar på goldcap innan cata, vore roligt "bara för att" och dessutom lär man väll ha nytta av pengarna i cata.

Att det inte skulle gå att tjäna pengar på professions som någon påstod tidigare i tråden är med andra ord ren BS, inte krångligare än att köpa raw gems billigt och sälja cut gems för lite mer, det svåra är egentligen att få en känsla för marknaden, dvs. för vilka priser man bör köpa och sälja för. Visst, ofta tjänar man inte mer än 15-30g per gem man säljer, men säljer man då bara 20st om dagen så tjänar man ju 300-600g per dag i princip nästan utan arbetsinsatts alls (om man har bra addons). Ofta får man dessutom mer än 30g/gem och dessutom säljer jag oftast fler än 20st gems om dagen.

Kompleterar dessutom min JC med alch transmute master, orkade jag skulle jag ta och titta efter vilka flasks, pots och elexir som går att sälja för vinst också, men det blir nästan för mycket att hålla reda på och jag tjänar skapligt på bara JC just nu.

Så du har tjänat de mesta av dina 120k på att köpa epic stenar och göra dem till Gems? För en vinst på cirka 30g per Gem?

Permalänk
Medlem

Vem fan grindar när guld kostar typ 150kr för 10k? Är er tid så värdelös?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Sötast
Skrivet av ceogar:

Vem fan grindar när guld kostar typ 150kr för 10k? Är er tid så värdelös?

Är det inte risk att bli bannad?

Permalänk
Medlem

ni hao

Jag jobbar heltid, lever samboliv etc etc. När jag spelar vill jag inte lägga massa tid på att farma, jag vill göra de roliga sakerna. Därför köper jag kinesguld. I skrivande stund kostar 12.000 guld 250 kr på min server och det räcker flera månader så det är liksom inget att ens fundera på för min del

En annan rolig inkomstkälla är att helt enkelt raida med ett bra guild, jag går många hundra g plus för varje raid. Det gäller bara att det inte är ett skitguild som inte klarar allt på första

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Så du har tjänat de mesta av dina 120k på att köpa epic stenar och göra dem till Gems? För en vinst på cirka 30g per Gem?

Ja, epics och rare, fast som sagt så rör det sig snarare om 150k-160k eftersom jag har spenderat lite och dessutom har några 10.000g bundet i råa gems (har ungefär 100st råa gems i de flesta kulörer i banken). Det blir inte mer än 5000 gems totalt sålda över 4 månader, vilket inte alls känns otroligt, sålde runt 60 gems bara igår.

Permalänk
Medlem

Finns otroligt många sett att tjäna pengar, vår guild hade precis en köpare av mimirons head för 250k tog med några randoms för achievement också = lätta 11k för ca en och en halv timme. Annars är det väl GDKP samt AH.

Permalänk
Medlem

Två Razzashi Hatchlings senaste ZG-resets, snabba cash!

La upp en till video från vår BWL-runda om det är någon stackare som har tråkigt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Tjänade igår ungefär 600 guld på mindre än 1 timme med enchanting!

Och sen när jag är i Trade så brukar jag hålla ögonen på någon som är ute efter att få något som t.ex. 264 items tillverkarde, brukar få bra med dricks då! Allt mellan 100-500G i dricks...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

2v2 boostar.. + <3 arena så bara kul

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som köper guld, har ni aldrig funderat på var guldet kommer ifrån? Man ser sällan guldfarmare som farmar mobs längre. Istället kommer det mesta guldet från hackade konton. Jag vet hur enskilda personer i vårt guild och guilden själv drabbas när någon blir hackad och därför vill jag inte heller supporta verksamheten genom att köpa guld. Jag hoppas att ni har authenticator så att det inte är er tur nästa gång.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Spelade en hel del GDPK raider även känt som goldraids. Jag skulle gissa på att våra raider är bland de som tingar mest guld i EU. Majoriteten är kinesiska spelare men folk från topp guilderna brukar hoppa in på alts och liknande. Jag är själv inte delaktig i dem just nu, men de rensar väl 11/12 på Heroic. Totala summor på över 500k är inte ovanligt om det går bra med dropps. Det ger alltså över 20k till spelaren själv för 4 timmars spelande.

Vem sjutton har lust att köpa guld då?

Permalänk
Medlem

Vore kul att veta om de som köper guld för att snabbt geara upp är samma folk som skriker om att allt i spelet blivit för lätt. Snacka om hyckleri i så fall...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

6 epic flies, 12k Gold av enbart JC

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>