Hur gammal är du och vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Ålder: 21
Plattform: PC och alla klassiska konsoler
Favoritspel: FPS, RTS, RPG, Racing, Plattform.
Spelar just nu: StarCraft 2 och Dragon Age: Origins

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ålder 33
Plattform PC, lite Wii och xbox
Spel: PC: KF, Metro 2033, L4D & L4D2, MW2(väldigt lite för mycket fusk tyvärr ), DiRT2, NFS Shift, GRID. xbox: olika racingspel, Wii: Wii-sports........

Fan va skönt att en del är 30+, ger mig hopp om att jag kommer fortsätta gamea

Köpte ett tangentbord för 800 kr idag, går på CSN när jag pluggar. Man måste prioritera!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Ålder: 38
Plattform: PC
Favoritspel: iRacing en helt suverän simulator inom bilracing tillsammans med Logitech G27 ratt. Håller precis på med en cockpit.
övriga spel: Race07 och Battlefield BC2

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

Ålder: 16
PC - Minecraft, BC2, COD4 och en hel drös med singleplayer-spel

Permalänk
Medlem

Ålder: 00111111

Plattform: PC

Spelar: Ej (var haj på Tetris o MS Minesweeper en gång...)

Är här för att lära hur man billigt får mer krut i sina burkar.

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem

21
Lord of the rings online, age of conan, eve, minecraft, fifa, pes, anno 1404, f1 2010, race on, ps3 & 360 exklusiva spel ibland.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Ålder: 13 (23 igentligen, men hade ingen dator dom 10 första åren)
Spel: NBA 2k11, Bc2, Sims 3 (LOL?) Fifa11, Dirt 2 och ibland lite Team Fortress 2

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Ålder: 28

Plattform: PC, Xbox 360

Favoritspel Gears of war 2, Halo reach, Borderlands, Frozamotorsport 3, Starcarft 2, Dungeon siege, Diablo, Call of duty MW 2, BF Bad company 2 och en massa andra spel oxå ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av arneanka78:

Då jag känner mig ganska gamal, tänkte jag göra en högst ovetenskaplig undersökning om ålder, plattform och favoritspel Sweclockers medlemmar är/föredrar.

Jag börjar:

Ålder: 31
Plattform: PC, Xbox360
Favoritspel: FPS, Tacshooters (PC), racing (Xbox360)

Kom igen, fyll i, vore intressant att se.

Lätt att känna sig lite till åldern kommen när genomsnittsåldern ter sig ha sjunkit på senare (år) tid. Någon moderator som kan bekräfta?
Åter till saken:

Ålder: 26
Plattform: PC, PS3, (PSP)
Favoritspel: TPS/RPG (Fallout 3, Mass Effect), Strategi (StarCraft, Warhammer 40K: Dawn of War), FPS (MW 1 & 2, UT-serien), Action/Hack&Slash (GoW & DMC)

Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Plattform: PC, ps2, wee(bruden -,-)
Favoritspel: Rts, rpg, Hon, roliga/rp rpg

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

21
Lord of the rings online, age of conan, eve, minecraft, fifa, pes, anno 1404, f1 2010, race on, ps3 & 360 exklusiva spel ibland.

LotR online, AoC och sen lite EVE på det med. Hur ser den sociala biten irl ut egentligen? xD

Själv är jag 23

98% PC, resten XBOX360

Blir WoW, CoD: MW2, HoMM3 samt Railroad Tycoon 2 för mina slantar

Permalänk

19år fyllda och spelar inte mer en lite fina single players då och då
brukade lira lite mw2 förut och förr i tiden var ju cs 1.6 mer eller mindre hela ens liv haha.

Ser fram imot black ops dock , lär bli awesome!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

LotR online, AoC och sen lite EVE på det med. Hur ser den sociala biten irl ut egentligen? xD

Själv är jag 23

98% PC, resten XBOX360

Blir WoW, CoD: MW2, HoMM3 samt Railroad Tycoon 2 för mina slantar

Socialt?!?!?! JAG HAR VÄL VÄNNER PÅ TEAMSPEAK ELLER? DÖMMER DU MIG?!?!?!

Hehe nädå Studerar hemifrån, kör eyefinity så kan spela 2 eller 3 samtidigt np
Valde bort irl polarna då allt de gör är festar o super tyvärr.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Socialt?!?!?! JAG HAR VÄL VÄNNER PÅ TEAMSPEAK ELLER? DÖMMER DU MIG?!?!?!

Hehe nädå Studerar hemifrån, kör eyefinity så kan spela 2 eller 3 samtidigt np
Valde bort irl polarna då allt de gör är festar o super tyvärr.

Ah, my bad.

Ne trist med vänner som är lite väl olik en själv, och med den livserfarenhet man har vet jag att bundisar över nätet är ett fullgott substitut för irl-buddies

Permalänk

Ålder: 18
Platform: PC, Wii, 360, PS3
Favoritspel atm: Mariokart, BFBC2, L4D2, Borderlands
Ser fram emot: Fallout new vegas, Diablo III, Bulletstorm

Angående att du tycker du är gammal, min frasa kör COD MW2 på prestige 3 tror jag och är 51 så du har en bit kvar du
Han sitter där var o varannan kväll framför boxen ^

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Ålder: 44
Plattform: PC, iPhone
PC: Spelar WoW i omgångar, L4D2, HL2, Serious Sam HD, Alien Swarm, SC II, OpenTTD, FreeCell
iPhone: GeoDefence, GD Swarm, The creeps, HarborMaster, FlightControl, FreeCell, Squares

Har inte orkar läsa igenom alla 25 sidorna med inlägg, men av dom jag läst så förstår jag att min åldersgrupp är ovanlig... Men jag har ju spelat spel sen tidigt 80-tal, så det är omöjligt att sluta!

Permalänk

Ålder: 20
Plattform: PS3, PC
Favoritspel: Har driftat från MMO:er till mer single player RPG. Sätter stort värde på dialoger, story, valfrihet, dynamik och "budskap" i spel. Mina favoritspel är nog Assassins Creed (1), Dragon Age: Origins, Warcraft 3/Starcraft och Infamous.

Permalänk
Medlem

Ålder: 17
Plattform: PC, PS3, iPhone
PC: Just nu satsar jag hårt på Starcraft 2. Galet bra spel, jag hoppas att det blir populärt överallt! När jag väl tar en break från SC2 så lirar jag helst Team Fortress 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bgix:

Ålder: 00111111

Plattform: PC

Spelar: Ej (var haj på Tetris o MS Minesweeper en gång...)

Är här för att lära hur man billigt får mer krut i sina burkar.

Där ser man.

Ålder: 22
Plattform: PC, PS3
Spelar just nu: DotA, LoL, AoE2 och ModNation Racers

Permalänk
Medlem

Ålder: 18
Plattform: Pc
Spel: Mest Trackmania, Tdu, Mw2, Css.

Visa signatur

Asus P8z77-V | Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz | Noctua NH-U12P SE2| 8gb corsair 1600mhz DDR3 |Asus Gtx 670 Dc2 4gb | Nzxt Hale 90 650W 80+ | Windows 7 Ultimate | Samsung 830 128gb SSD | 1tb Wd caviar black | Fractal Design R3| Samsung Sa700D |

Permalänk
Medlem

Ålder: 25
Plattform: PC
Spel: League of Legends (i väntan på Diablo III, och ev Blizzards nya oannonserade MMO)

Förr var man en riktig gamer, men numera är det svårare att hitta roliga spel, eller så har man helt enkelt blivit för kräsen. Sedan har man en familj att ta hand om, så det blir mest på kvällar man får tid över.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ålder: 20
Plattform: PC, PS3
Spel: Alla FPS, tidigare WoW, Civilization osv.

Inte mycket gameande i dagsläget då allt mer tid tas av högskolestudier (Fan värre än ett heltidsjobb..) samt tjej men jag försöker hålla det uppe!

Permalänk
Medlem

Ålder: 24
Plattform: PC
Spel: MineCraft, Natural Selection 2, WoW,

Som flera sagt innan, så känner jag att jag inte har så mycket tid som jag brukade ha innan och sen att man blivit lite mer kräsen på spelen

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Ålder: 33
Plattform: PC, PS3 och iPhone.
Spelar: Helst simulatorer (bil, flyg och soldatsim) eller bra RPG.

Skrivet av macjolo:

Har inte orkar läsa igenom alla 25 sidorna med inlägg, men av dom jag läst så förstår jag att min åldersgrupp är ovanlig... Men jag har ju spelat spel sen tidigt 80-tal, så det är omöjligt att sluta!

Håller med! Även om jag inte spelar så mycket längre så ser jag inte att jag kommer lägga av helt någon gång snart. Gäller de flesta jag känner som spelade som yngre, så vi spelande "gubbar" och "gummor" kommer bli fler och fler

Och nu när mobilen börjar bli en riktigt bra platform för spel så finns det alltid små luckor man kan fylla, som på pendeln till jobbet.

Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Plattform: PC,Xbox 360
Spel: Starcraft 2,MW2, lite HL2 nu med och GoW2 på xboxet.

Permalänk
Medlem

Ålder: 21
Plattform: PC
Favoritspel: Det mesta med 3dje personsvy Fahrenheit, Bionic Commando, Bionic Commando Rearmed. De flesta RPGs.

Skrivet av bgix:

Ålder: 00111111

Plattform: PC

Spelar: Ej (var haj på Tetris o MS Minesweeper en gång...)

Är här för att lära hur man billigt får mer krut i sina burkar.

Nu är jag inte helt hundra på mina binära kunskaper men har jag förstått dig rätt om jag säger 63?
Isf borde du vara en av dom äldre här va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ålder: 18
platform: pc
favoritspel: FPS ( cs, cod, MoH, L4D ) sen WoW är väl dom mest spelade

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ålder: 25

Plattform: PC, PS3. (Genom tiderna har en hel del andra ägts)

Spelar just nu: Heroes of Newerth, WoW, Assassins Creed II, Resident Evil 5.

Några favoriter: BioShock, Fallout-serien, Zelda - A link to the past, FFVII, Baldurs Gate, Dawn of War.

Ser fram emot: BioShock - Infinite, Assassins Creed - Brotherhood, Star Wars - The Old Republic. (Även om EA Louse har gjort en lite orolig

Permalänk
Medlem

32 år
PC och lite PS3
L4D 1 och 2, F1 2010, blir nog en del Black-ops i vinter.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Snart 23 bast och lirar just nu bara CoD: MW2 men ibland blir det nån runda Insurgency, klarade medal of honor igår så där kan man ju inte fortsätta nu.

Min dator är aldelles för kass, systemdisken börjar så att installera flera kommer inte på fråga.