Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Antar att han menar detta = Du startar aktivitetshanteraren när du har steam igång, högerklickar på steam processen, och väljer prioritet > låg.

Någon som spelar med dual core och ett HD4XXX grafikkort? Vore kul om ni kunde rapportera hur det går!

Nej men jag lirar med ett 5850 och en E8400 @ 3,6 Ghz, och jag har så mycket lag så det finns inte, skall prova dedär tweksen som nämndes högre upp i tråden, när jag kommer hem från jobbet. hoppas bannemig att det blir spelbart då.

Nu kör jag 800x600 allt på lägsta och har min CPU belastad till 100%. Sjukt irriterande, hoppas de löser problemen innan DH annars kommer jag bli så fruktansvärt besviken...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Har redan lyckats blivit bannad på en server. Spelade på en Hardcore server och skrev jag i något i stil med "Hardcore on Nuketown is horrible :P" i chatten, några minuter senare blev jag bannad... Synd jag som hade tänkt lägga till den på favoriter.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Antar att han menar detta = Du startar aktivitetshanteraren när du har steam igång, högerklickar på steam processen, och väljer prioritet > låg.

Någon som spelar med dual core och ett HD4XXX grafikkort? Vore kul om ni kunde rapportera hur det går!

Var tvungen att testa det på min Media dator. I den sitter det ett HD4650 och en Athlon 7750 Dual-Core @ 2.71Ghz.

Spelet flyter på bra. Inget lagg what so ever. Allt på lägsta och kör på 1920x1080.

Min speldator med 460kort laggar dock -.-

Permalänk
Skrivet av fallqy:

Har redan lyckats blivit bannad på en server. Spelade på en Hardcore server och skrev jag i något i stil med "Hardcore on Nuketown is horrible :P" i chatten, några minuter senare blev jag bannad... Synd jag som hade tänkt lägga till den på favoriter.

Ta dig in på Webbhallen 03 så har du en bra TDM HC server

Skrivet av enoZ:

Var tvungen att testa det på min Media dator. I den sitter det ett HD4650 och en Athlon 7750 Dual-Core @ 2.71Ghz.

Spelet flyter på bra. Inget lagg what so ever. Allt på lägsta och kör på 1920x1080.

Min speldator med 460kort laggar dock -.-

Du får ta o spela på media pc´n istället då

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Vet inte om någon skrivit det ännu men igår så ändrade Gameservers sv_maxrate till 25000 på alla servrar. så förhoppningsvis så får en del av er lite bättre spelupplevelse nu

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Vet inte om någon skrivit det ännu men igår så ändrade Gameservers sv_maxrate till 25000 på alla servrar. så förhoppningsvis så får en del av er lite bättre spelupplevelse nu

Kalas då kanske det går att lira lite ikväll då

Är det föresten någon här som fått nån skillnad i spelupplevelse när ni ändrat

seta r_multiGpu "0"
seta r_multithreaded_device "1"

Övriga Tweaks

seta ragdoll_enable "0"
seta ragdoll_max_simulating "0"
seta com_maxfps "100"
seta cl_maxpackets "100"
seta cg_blood "0"
seta r_flameFX_FPS "10"
seta r_vsync "0"
seta sm_maxLights "2"

Ni kan juh prova om det blir lite bättre

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Angående att ändra, jag hittar inte min config.cfg fil:S????
haha

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Skrivet av Zordor:

Kalas då kanske det går att lira lite ikväll då

Är det föresten någon här som fått nån skillnad i spelupplevelse när ni ändrat

seta r_multiGpu "0"
seta r_multithreaded_device "1"

Övriga Tweaks

seta ragdoll_enable "0"
seta ragdoll_max_simulating "0"
seta com_maxfps "100"
seta cl_maxpackets "100"
seta cg_blood "0"
seta r_flameFX_FPS "10"
seta r_vsync "0"
seta sm_maxLights "2"

Ni kan juh prova om det blir lite bättre

Det är inte säkert att alla servrarna har maxrate 25000 ännu då man måste starta om servrarna innan det går igång. Men hittar du någon av Webbhallen servrarna så är det bara till att testa om det funkar bra för dig där för alla våra servrar blev restartade i morse

Jag själv har bara ändrat på r_multithreaded_device "1" och då försvann 99% av alla fryslagg ingame för mig, dock så får jag fortfarande fryslagg i menyerna

Skrivet av wangox:

Angående att ändra, jag hittar inte min config.cfg fil:S????
haha

Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players\config_mp.cfg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Det är inte säkert att alla servrarna har maxrate 25000 ännu då man måste starta om servrarna innan det går igång. Men hittar du någon av Webbhallen servrarna så är det bara till att testa om det funkar bra för dig där för alla våra servrar blev restartade i morse

Jag själv har bara ändrat på r_multithreaded_device "1" och då försvann 99% av alla fryslagg ingame för mig, dock så får jag fortfarande fryslagg i menyerna

Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players\config_mp.cfg

satte du r_multithreaded_device "1" på 1 eller 0 samt vad har du för prolle?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zordor:

satte du r_multithreaded_device "1" på 1 eller 0 samt vad har du för prolle?

jag satte min till "1". "0" är standard.
Datorn är den i signaturen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

jag satte min till "1". "0" är standard.
Datorn är den i signaturen.

soft oj måste vara i brist på koffein i kroppen som jag inte kollade signaturen ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

CoD är ett fruktansvärt överskattat spel i SP, som tur var är MP riktigt bra. Men SP är så jäla tråkigt. Spring från A till B, död en miljon motståndare på vägen, sen är det så, level efter level.

Permalänk
Medlem

kan någon svara på min fråga? kommer jag kunna spela BO på min laptop med i3 330M samt MRadeon HD 5470 om jag kör fps config osv?

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

Sen jag ändrade till seta r_glow_allowed "0" så flyter det på bättre. Dock freeze lag emellanåt. Klart mycket bättre en innan men ej bra.

Detta är det vad jag har gjort:

Gå in i config_mp och ändra följande:

Gå till C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players (eller var ni nu har ert steam) och öppna config_mp.cfg

Ändra följande:

seta r_multiGpu "0" (1 innebär att CoD tror att du använder flera grafikkort, vilket tydligen är standardinställningen)

seta r_multithreaded_device "1" (Gör så att CoD utnyttjar flera processorkärnor, vilket det inte gör om den står på 0)

seta r_glow_allowed "0" (Glow är HDR, och det är det som är den största boven. Vet inte riktigt vad som är fel, men stänger du av glow fixas i princip allt hack du upplever)

seta cl_maxpackets "60" (Gör så att du skickar paket till servern oftare, förbättrar lagget avsevärt. Ser knappt några som teleporteras fram längre efter att ha fixat det.)

Se till att ni skrivskyddar filen efter ändring. Annars återgår det till som det var innan. Allt enligt denna länk: Call of Duty ... 3#p3776920

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braveheart:

Sen jag ändrade till seta r_glow_allowed "0" så flyter det på bättre. Dock freeze lag emellanåt. Klart mycket bättre en innan men ej bra.

Detta är det vad jag har gjort:

Gå in i config_mp och ändra följande:

Gå till C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players (eller var ni nu har ert steam) och öppna config_mp.cfg

Ändra följande:

seta r_multiGpu "0" (1 innebär att CoD tror att du använder flera grafikkort, vilket tydligen är standardinställningen)

seta r_multithreaded_device "1" (Gör så att CoD utnyttjar flera processorkärnor, vilket det inte gör om den står på 0)

seta r_glow_allowed "0" (Glow är HDR, och det är det som är den största boven. Vet inte riktigt vad som är fel, men stänger du av glow fixas i princip allt hack du upplever)

seta cl_maxpackets "60" (Gör så att du skickar paket till servern oftare, förbättrar lagget avsevärt. Ser knappt några som teleporteras fram längre efter att ha fixat det.)

Se till att ni skrivskyddar filen efter ändring. Annars återgår det till som det var innan. Allt enligt denna länk: Call of Duty ... 3#p3776920

Kalas tack! Jag hade missat seta r_glow_allowed "0", hoppas jag får lite flyt på mitt spel när jag kommer hem

tack även för beskrivningen vad allt gör!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Aki||es:

CoD är ett fruktansvärt överskattat spel i SP, som tur var är MP riktigt bra. Men SP är så jäla tråkigt. Spring från A till B, död en miljon motståndare på vägen, sen är det så, level efter level.

Antar att du har spelat tidigare COD och andra liknande spel, så vad hade du väntat dig? Att man kunde stanna och ta en bärs på baren?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

VA I HELVE*E? fick mitt black ops för 2timmar sen, lirat nu i 2timmar, kom till lvl 9, sen går jag ut ur servern joinar en annan och WIPS så är jag lvl 1? VAFAN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AfrooDite:

Antar att du har spelat tidigare COD och andra liknande spel, så vad hade du väntat dig? Att man kunde stanna och ta en bärs på baren?

Det är skillnad att slänga massvis fiender emot spelaren eller skapa en bra spelupplevelse.
Jag har spelat några uppdrag nu och jag måste faktiskt ge spelet en känga i denna kattegori ja med, det är mycket motståndare (kör på näst högsta svårighetsgranden) och flera gångar har jag dött pga att instuktionerna på vad jag skall göra har varit mycket otydliga. Inte föränn jag har kört lite trial and error har jag uppfattat vad spelat försöker få mig att göra med obefintliga instruktioner.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

VA I HELVE*E? fick mitt black ops för 2timmar sen, lirat nu i 2timmar, kom till lvl 9, sen går jag ut ur servern joinar en annan och WIPS så är jag lvl 1? VAFAN?

Det är inte så att det finns servrar som kör utan rank/upplåsningar så alla är lvl1?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Det är inte så att det finns servrar som kör utan rank/upplåsningar så alla är lvl1?

jo de finns unranked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

stamcloud vart stängde du av det och är det bara för dom med CF / SLI eller?

de stänger du av i inställningar för steam, vet inte m de gör nån skillnad dock. är väll bara att dina sparfiler sparas över internet så du kommer åt dom på en dator i china om du vill.

ja fattar inte hur vissa kan lagga och inte lagga, kan de ha me hdd och göra? själv har ja steam på min ssd.
sett folk me liknande setup som säger att de laggar pung när ja inte märker nått utan tweaks :/

Permalänk
Medlem

Det var en ranked server jag kör på, trycker jag på leaderboards står de lvl 1 sen trycker jag t.ex på Team deathmatch så står de mina score och där står lvl 9, ... bra jobbat activision :S, ingen som vet hur jag fixar de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

Det var en ranked server jag kör på, trycker jag på leaderboards står de lvl 1 sen trycker jag t.ex på Team deathmatch så står de mina score och där står lvl 9, ... bra jobbat activision :S, ingen som vet hur jag fixar de?

Inte för att vara sådan, men jösses lvl 9... hade det varit typ lvl 20-30 hade jag förstått dig men 9 tar la inte så fruktansvärt lång tid att komma till, jag kom juh för tusan till lvl 4-5 igår på 10 min under extremt lagg.

Tror dessutom att det bara är att bita i det sura äpplet och köra på som vanligt.

Jag vet att det är sjukt tråkigt och felkodat m.m.m.m.m.m. men du behöver inte rage'a sönder för de

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

det var nån som sa tidigare
"hård action med crappy grafik"
stämmer rätt bra

när man ser grafiken i singleplayer så undrar man varför man inte har kört BFBC2 singleplayer
inget snack om vad man kommer att köra nu.
Black ooops(vart tog grafiken vägen?) blir till att lägga på hyllan.

några bilder och jämförelse med BFBC2
som natt och dag

BO

BFBC2

BFBC2

BFBC2

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det felfritt. Ibland tar det lång tid att "connecta" till en server men thats it.

Mitt battlefield bc 2 ser då bra mycket bättre ut än sreenshotsen ovan.

Kan ladda upp bilder om du inte tror mig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Om du läser så sa jag att det var en BUGG, det är inte meningen att det ska vara så, något som är fel. Om du ser ovanstående kommentar så löstes det för han i alla fall.

det roliga är det att det inte är någon bugg utan processorn som flaskar.... Black ops är gjort för konsoll och sedan extremt dåligt optimerat för PC vilket i detta fall har gjort att det har blivit extremt krävande av just processorn, vilket i sin del gör att även dom bättre processorerna så som i7 875 flaskar för dom grafikkorten..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Det löste mitt problem med låg fps i spelet, hade ca 24-50 med CF och nu 60-100 utan CF

då måste du köra med en väldigt låg upplösning då inte äns gtx580 får upp över 90 fps med en i7 875k i hög upplösning

går man sedan ner till1280x1024 så är det precis att 6870 och gtx460 ligger på ca 100fps och i full hd runt 70..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Så hur bra är detta lir egentligen? Orkar inte bläddra igenom alla sidor och läsa.
Är det värt 380kr? Ser att en hel del gnäller på att det laggar online? Fixas ju garanterat med tiden.
Är det många cheaters online som MW2?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

det roliga är det att det inte är någon bugg utan processorn som flaskar.... Black ops är gjort för konsoll och sedan extremt dåligt optimerat för PC vilket i detta fall har gjort att det har blivit extremt krävande av just processorn, vilket i sin del gör att även dom bättre processorerna så som i7 875 flaskar för dom grafikkorten..

Du tror det inte är mera troligt att det är en bugg som leder till att det beter sig som det gör?
Det finns folk som har bra mycket sämre cpuer än i7:or som lyckas spela det utan som helst problem.
Sluta dra påståenden ur röven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Skulle faktiskt vilja se fakta på det, vad jag har för mig så bygger det väll på WaW och vad jag kommer ihåg va la det till PC först sedan konsol? eller har jag fel?

sedan sätter det en Minimi standard som man uppfyller sedan så failar det rakt åt H-VETTE, klara minimi kraven med goda marginaler och mitt spel är ospelbart på lägsta inställningar med 800x600 upplösning.

Visa signatur