AMD Opteron kommer att innehålla Palladium

Permalänk
Medlem

väntar med spänning på artikeln...

Jag kan tänka mig att gå över till Amiga...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
NeM, kul att du svarade på mitt inlägg. Tråkigt bara att det inte var riktat till dig utan kajic.

Ok, trodde inte att det spelade någon roll vem som svarade, flåt

Jag är mycket väl medveten om andra produkter som håller hög kvalitet. Använder själv många. Men eftersom kajic inte tycker att något står sig emot Windows blev jag lite förbryllad varvid mitt inlägg.

Jag missförstod nog din poäng då. Men det är ju bra att vi är överrens, konkurrenternas produkter är ofta bättre, hade de varit sämre så skulle de inte överlevt många dagar.

Och jag tror inte riktigt du förstod texten om syndromet. Orkar inte gå in på det men det har inget med att den lille ska slå den stora jätten att göra.

Jag trodde att syndromet du talade om var om en meningslös kamp? Du får hemskt gärna berätta om det. Jag har inte hört talas om det tidigare.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Frågan är ju vilka M$ är ute efter, ett par miljoner kineser eller nån som kör med samma windows licens på alla datorer hemma? Jag har en viss misstanke att dom prioriterar kineserna. Dom sa väl själv i och med XPs registrering att dom inte var interesserade av dom som körde fem kopior utan dom som gjord fem tusen kopior.

Microsoft har själva gått ut med att de är ute efter BORE-kopierna. BORE står för Break Once Run Everywhere. Devilsown är ett exempel på en BORE-kopia. Den är knäckt på något ställe en gång och sedan så har den spridits som en löpeld över Internet. Genom att stänga dessa så kommer MS åt kineserna och P2P kopiorna
men låter de som kör samma licens på två datorer hemma vara.

sen börjar det här kännas aktuellt igen, nån hade det här i sin signatur förut.

"We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,
we will add your features and technological destinctivness to our own.
Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE. "

Ganska träffande...

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem

"We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,
we will add your features and technological destinctivness to our own.
Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE. "

LOL!:D
Vad fan det bästa på länge!:p

Permalänk
Medlem

tänker rota fram min amiga å börja knacka på grannarnas dörrar igen å fråga om man får copiera lite spel.... det var tider de...

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Medlem

ojoj... hur går det med artikeln?

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
ojoj... hur går det med artikeln?

Första utkastet är klart.

Jag lägger upp den i en ny tråd i Dator/Teknikrelaterat.

Jag vill givetvis ha den lusläst och granskad till max för att det inte ska ha smugit sig in några stavfel, faktafel eller dylikt.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem

Detta läste jag i K komputer.

Nu vill Microsoft in i din dator

Datorintrång: Du får mer än bara den "smarta mediaspelaren" när du tackar ja till att hämta och installera den nyaste utgåvan av Windows Media player.
I packetetföljer det med extra "säkerhetsfunktioner" som gör det möjligt för Microsoft att förhindra avspelning av så kallat skyddat matrial.
I pracktiken betyder detta att när du installerar windows media player , uppdatering 320920, så ger du Microsoft rätten att bestämma innehållet i hårdiskarna och tillexempel ta bort oskyddade MP3-filer eller sätta program ur funktion.
Det kan vara program som exempelvis en DivX-film-avspelare.
Jo, du förvarnas förstås.
Varningen finns skriven med småbokstäver, på engelska och åtskilliga musklick läggre ned i texten på den så kallade End User Licens Agrement, som är det "Kontrackt" du måste acceptera för att få låv att installera programmet.
Där med har microsoft juridisk rätt till att göra ändringar i din dator.

Permalänk
Medlem

Tycker att alla som besöker tråden ska ta och titta på NeM's artikel.

Permalänk
Avstängd

bah m$ kommer aldrig att få detta igenom till 100%
då blir dom ut konkade så det skriker om det,
hoppas MAC kan lära sig att använda mer än 1 musknapp i framtiden bara.

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Detta läste jag i K komputer.

Nu vill Microsoft in i din dator

Datorintrång: Du får mer än bara den "smarta mediaspelaren" när du tackar ja till att hämta och installera den nyaste utgåvan av Windows Media player.
I packetetföljer det med extra "säkerhetsfunktioner" som gör det möjligt för Microsoft att förhindra avspelning av så kallat skyddat matrial.
I pracktiken betyder detta att när du installerar windows media player , uppdatering 320920, så ger du Microsoft rätten att bestämma innehållet i hårdiskarna och tillexempel ta bort oskyddade MP3-filer eller sätta program ur funktion.
Det kan vara program som exempelvis en DivX-film-avspelare.
Jo, du förvarnas förstås.
Varningen finns skriven med småbokstäver, på engelska och åtskilliga musklick läggre ned i texten på den så kallade End User Licens Agrement, som är det "Kontrackt" du måste acceptera för att få låv att installera programmet.
Där med har microsoft juridisk rätt till att göra ändringar i din dator.

Frågan är hur dom ska kunna skilja på lagliga grejer och olagliga?? tror jag knappast dom kan. Divx filmerna kanske är en egengjord film eller något annat som är helt lagligt och samma med mp3:erna kan vara rippat från egna skivor man har köpt hur fan ska dom kunna veta det.

Sen är du ju sjukt som fan att dom får "rätten" att göra vad dom vill med ens dator om man installerar det. Dom flesta läser nog inte ens det där och vet inte om det. Men det är sjukt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mind
bah m$ kommer aldrig att få detta igenom till 100%
då blir dom ut konkade så det skriker om det,
hoppas MAC kan lära sig att använda mer än 1 musknapp i framtiden bara.

Tycker det vore en bra idé att flytta över plattformen MacOS X till x86 architektur. Då har man ett bra system som bygger på UNIX och är användarvänligt. Dock så skulle dom ju inte lyckas att slå ut MS som ledande OS till PC, Men det skulle vara billigare för Apple att tillverka deras egna datorer med PC hårdvara. Det största problemet är ju att dom då skulle vara tvungna att göra så program kompillerade för PowerPC plattformen att fungera bra på deras nya OS för x86 vilket nog inte är så lätt.. Annars är väl egentligen inte Mac datorn så dålig. T ex så kör dom numera med en fsb på 167MHz på deras cpu:er över 1ghz

Permalänk
Avstängd

mac os är säkert bra men jag tycker layouten är så jävla ful och svåranvänd, men det e klart, jag har ju bara suttigt med win 9x och 2k o lite xp och en minimal tid vid gnome...
och den jävla musknappen tssss

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000

"We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,
we will add your features and technological destinctivness to our own.
Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE. "

AAAhahahahahahaa
Jag dööööör...
:D:D:D:D:D

edit: Jag lånade den till min signatur

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain

AAAhahahahahahaa
Jag dööööör...
:D:D:D:D:D

Jo den gick hem
Kör linux nu i alla fall som en liten protest:D
Är rätt hefftigt facktiskt. Lite svårare å så men man lär sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

Jo den gick hem
Kör linux nu i alla fall som en liten protest:D
Är rätt hefftigt facktiskt. Lite svårare å så men man lär sig.

Jobbiga med linux är att få tag på drivrutiner om man har lite udda hårdvara.

Permalänk
Medlem

/me anser att det här är ett legitim trojan. *går och läser 1984 som verkar vara en dans på rosor jämför med detta*
Jag tar och skaffar mig en plastmac om det är det som behövs för att slippa skiten!
Hell no palladium!
[EDIT]
Jag får också accissiationer till matrix (några tappra själar kopplar ur sig medans den stora massan är fast i skiten)
Det håller ni med på va?
Hit med en namnlista!

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk

They can take our sourcecode, but they can never take our freedom!

Permalänk
Medlem

Lite motsägelsefullt

Om all piratkopiering av programvara försvinner så kommer antagligen användningen i hemmen drastiskt minska och efterfrågan på hårdvara för personbruk att sjuka, tror jag.

MS och de andra är nog mest ute efter att klämma åt andra företag som piratkopierar. Man undrar när ett alternativt operativsystem kommer ut men jag antar att det är för mycket jobb. Tyvärr känns inte Linux som ett alternativ för mig men om det plötsligt skulle bli kompatibelt med alla skojiga spel så...

Visa signatur

Oh my god! That sucks and blows.

Permalänk
Avstängd

vart är namnlistan? jag vill också skriva under...

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det sant att Palladium äter små barn?

Permalänk
Medlem

Re: Lite motsägelsefullt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nelio
Om all piratkopiering av programvara försvinner så kommer antagligen användningen i hemmen drastiskt minska och efterfrågan på hårdvara för personbruk att sjuka, tror jag.

MS och de andra är nog mest ute efter att klämma åt andra företag som piratkopierar. Man undrar när ett alternativt operativsystem kommer ut men jag antar att det är för mycket jobb. Tyvärr känns inte Linux som ett alternativ för mig men om det plötsligt skulle bli kompatibelt med alla skojiga spel så...

Går att köra windows spel i linux.
Bara att ta hem WineX å tuta å köra nästan i alla fall.
har bara hunit testa Half life och Q2 och Jedi Knighte 2 men dom fugnerar utmärkt med windows binären i linux.
Min kompis fick 2fps mer i jedi knighet 2 i linux med windows binären än i windows XP så det går inte slött
Har inge problem alls med spel än så länge så sakna inte windows alls.

Permalänk
Medlem

Fick byta e-mail föresten fån hotmail till home.se.
Var inga problem att att skicak filer med e-mailen med hotmail men helt plötsligt fans inte den funktionen läggre. Körde då linux med Mozilla webb bowser.
Men på morsans med windows XP å internet explorer eller netscape så fungerade det.
Min kompis testade med som har linux.
Samma problem.
Och som jag sa fungerade det innan bara kom så där.
Han testade Opera i linux men nä. Men då slog han på att Opera skulle identifieras som Internet explore då fungerade det lustig nog.
Så helt beroende på web browser får man olika tillgång på funktionerna på hotmail nu så det suger.
Har skaffat ny e-mail.
MS kan ta sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
http://www.petitiononline.com/pall12/petition.html

Here you go.

Posta gärna det här i andra forum, närmare i ALLA

BTW:
som sagt, det e lugnt det mé palladium... gissa vilket land som har mest pirat kopior, eller som gör mest kopior, nämligen Asien närmare bestämt Kina, och så vild jag vet så kommer 80% av alla komponeter från asien, och vad tror ni 1 miljard kinerserna gör då dom vill införa Palladium???

Permalänk
Medlem

Om MS verkligen skulle gemonföra en sådan här aktion, hur många skulle då inte gå till deras största konkurrent, Linux. Och med dom GUIs som finns med i gratis distrubutionera gör det enkelt att använda Linux. Ska bli roligt och se vad Longhorn har i bakfickan. Det jag sett hittills är ett "scanners" och bebismenyerna från Windows XP.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Om MS verkligen skulle gemonföra en sådan här aktion, hur många skulle då inte gå till deras största konkurrent, Linux. Och med dom GUIs som finns med i gratis distrubutionera gör det enkelt att använda Linux. Ska bli roligt och se vad Longhorn har i bakfickan. Det jag sett hittills är ett "scanners" och bebismenyerna från Windows XP.

Och mala...... LOL@you

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

jag diggar endå den hackern som har typ patent att stoppa ms från att köra palladium

Visa signatur

powered by AMD (C)
XP2400+, Asus A7N8X DLX, Corsair 3200XMS C2 256MB*2, CL TI4600 128MB
WD1200JB, UltraPlex 12/4X, UltraPlex40X, Pioneer6X DVD-ROM

Permalänk
Medlem

Hmm har inte läst igenom hela men. Alltså kommer man inte änns kunna köra sian egna program som man skrivit själv? hmm undrar om inte Al-qaida (stavning?) kommer att få för sig att spränga M$ för att dom tror att vi ska bli ledsna (men alla kommer att jubla)

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vingen

Posta gärna det här i andra forum, närmare i ALLA

BTW:
som sagt, det e lugnt det mé palladium... gissa vilket land som har mest pirat kopior, eller som gör mest kopior, nämligen Asien närmare bestämt Kina, och så vild jag vet så kommer 80% av alla komponeter från asien, och vad tror ni 1 miljard kinerserna gör då dom vill införa Palladium???

Hmm gillar den tanken att 20 Kineser hoppar på Bill Gates och drar han i öronen (eller andra känsliga delar )

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/