Permalänk
Medlem

Alienware lighting kit? replica?

Någon somvet något företag om säljer hela kit med chip, kretskort, sladdar, lampor och mjukvara, alltså ett kit liknande det som sitter i alienwares datorer? där man kan ändra färgerna på ljuset i chassit med hjälp av mukvara? Hittar inga hela kit från Alienware nånstans, dom säljer inget löst, har hittat några få delar på ebay, men de är ju sjukt dyra. Har pratat med Alienware och fick svaret att man måste köpa en hel dator, men jag är inte beredd att betala 45000kr för en dator som är värd max 18000kr. Extremt tacksam för hjälp.

Visa signatur

Intresserad av unika byggprojekt? besök http://www.fredrikredhe.com.

Permalänk
Medlem

Dock så kostar deras datorer inte 45.000....

Deras billigaste kostar 12,499.

Permalänk

Vilka delar säljs på Ebay? Det går säkert få tag på mjukvara och lampor sladdar på nåt annat sätt, t ex göra egna ( inte mjukvaran ), men chippet kanske finns på ebay? I stort sett är det typ en RBG dimmer som styrs via nåt, parallelport Ir USB

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

sry om jag bytar ämne här , men vad har du för cpu-kylare har samma processor som dej men undrar vad du har för cpukylare ?
För ser att du har överklockat den så jag undrar hur mke man kan överklocka den processorn med standard kylaren?

Visa signatur

min pc spec's| AMD FX-6300 @ 3.5ghz | 4 gb ram ddr3 1333mhz | Gigabyte radeon HD 5570 1gb gddr5|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebboosh:

Dock så kostar deras datorer inte 45.000....

Deras billigaste kostar 12,499.

Då är komponenterna i den värda max 3-4000kr, det är det som är grejjen, att dom tar sjuka överpriser för vanliga komponenter från andra tillverkare. men deras nya area-51 alx chassi är grymt, så jag vill bygga nånting liknande själv eftersom dom inte säljer chassin lösa.

Visa signatur

Intresserad av unika byggprojekt? besök http://www.fredrikredhe.com.