Permalänk

Byte av cpu?

Tja:)

Nu är det så att jag har köpt mig en ny cpu som jag ska sätta in i datorn behöver jag då ominstallera datorn eller är det bara att sätta i den nya o starta upp datorn?

Kör Windows Xp Pro datorns spec ser ni i sign eller vad det kallas:P

//LimpBizkit

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimpBizkit:

Tja:)

Nu är det så att jag har köpt mig en ny cpu som jag ska sätta in i datorn behöver jag då ominstallera datorn eller är det bara att sätta i den nya o starta upp datorn?

Kör Windows Xp Pro datorns spec ser ni i sign eller vad det kallas:P

//LimpBizkit

Är det bara processorn du har uppgraderat?

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk

ja eller jag inte satt i den ännu men ska sätta i den när jag får tid

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Har precis varit i kontakt med Microsoft angående min egen (Vista) dator i samma ärende och de påstod att man ska kunna byta ut processorn utan problem. Ska prata med dem imorgon och höra om det räcker med en ny licens för att byta moderkort som jag också vill göra. Det enda de skrev i meilet var att licensen var förbrukad om man bytte moderkortet.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Men det är inte modekortet jag ska byta det är bara cpun:/

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Avstängd

nej du behöver inte instalera om nått vid en processor updatering

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Men du kan behöva starta om CMOS : ) Får du ingen bild eller något när du har satt i den nya processorn, kan det bero på att ditt moderkort inte känner igen den nya processorn.. Gör då som så att du plockar ut CMOS batteriet en liten stund, stoppar i den nya processorn efter detta!

Mvh, Alex

Permalänk

Bra:) inget man behöver ändra i bios eller något sådant heller?

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Skrivet av Doedsmaskinen:

Men du kan behöva starta om CMOS : ) Får du ingen bild eller något när du har satt i den nya processorn, kan det bero på att ditt moderkort inte känner igen den nya processorn.. Gör då som så att du plockar ut CMOS batteriet en liten stund, stoppar i den nya processorn efter detta!

Mvh, Alex

Okej tack:)

Visa signatur

Tjenixen (: