Tips på headset, för glasögonbärare

Permalänk
Medlem

Tips på headset, för glasögonbärare

Som rubriken lyder skulle jag behöva ett headset. Orsakerna är:
1) Nuvarande micen håller på att gå sönder verkar det som
2) För att slippa ha högtalare när man pratar med andra över ventrilo etc.

Men problemet för mig är att jag har glasögon och tack vare det så är det rätt problematiskt för mig att ha hörlurar längre stunder utan att få huvudvärk och där bågarna trycks in. Jag har tidigare haft Icemat Siberia (den första versionen), Creative Fatal1ty (den svart/röda med löstagbar mic) och ett gäng med skitmärken. Den enda av det som fungerade någorlunda bra var Fatal1ty lurarna, men även de gav huvudvärk efter ett tag. Visserligen tog det mycket längre tid.

Utöver att de ska kunna sitta ett 10-tal timmar utan att ge huvudvärk så ska det självfallet ha en mycket bra mic samt ljud.

Så, någon annan glasögonbärare häromkring som haft samma/liknande problem men hittat ett par som fungerar bra för dem?

Permalänk
Medlem

Jag kan sitta flera timmar med mina Steelseries Siberia (v1).

Och jag har glasögon

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Såg en video här på Sweclockers där dom intervjuade en kille från Corsair om deras HS1, och han sa att dom passar bra om man har glasögon

Permalänk
Medlem

lurar med mjuka kuddar bör ju fungera bara ett tips

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Ozone Attack.... Awesome...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Corsair HS1/A ska tydligen funka väldigt bra med glasögon.

Permalänk
Medlem

Jag använder ett par Logitech Headset ClearChat Comfort (USB) och jag har glasögon. Fungerar bra till Skype, men inget för musik. De få gånger jag setat längre pass har gått relativt bra. Kan rekommendera de till dina ändamål. Hade också Fatal1ty innan, ganska bra ljud, sköna, men micken pajade -.-'

Permalänk
Medlem

Dessa kanske vore något?? någon som har erfarenhet av dem?? http://www.inet.se/artikel/6606155/mionix-keid-20-svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dando:

Dessa kanske vore något?? någon som har erfarenhet av dem?? http://www.inet.se/artikel/6606155/mionix-keid-20-svart

Trycker mot öronen, går sönder lätt så in i...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Corsair HS1/A ska tydligen funka väldigt bra med glasögon.

Det stämmer, det är mycket bekväma hörlurar som man utan vidare kan ha på sig många timmar i sträck! Jag har själv glasögon och Corsair HS1 och kan rekommendera dom starkt ur bekvämlighetssynpunkt, och ljudet och micen är det förstås inget fel på heller.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk

Steelseries siberia v2, har haft Sennheiser pc160 innan och tycker helt klart de är okej, ett plus är att du ej behöver dra ut micken utan kan ha den infälld

Permalänk
Medlem

Siberia V2 borde funka fint!

Edit: Felstavning.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ni som föreslår Siberia lurarna kanske borde läsa en gång till. Sa att jag haft Icemat Siberia tidigare (det var så de hette innan de blev en del av Steelseries), dvs den första versionen av den hörlursmodellen. Så jag tvivlar på att de som tipsar om den faktiskt har glasögon själva då de var nog det värsta lurarna jag haft ur bekvämlighetssynpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Ni som föreslår Siberia lurarna kanske borde läsa en gång till. Sa att jag haft Icemat Siberia tidigare (det var så de hette innan de blev en del av Steelseries), dvs den första versionen av den hörlursmodellen. Så jag tvivlar på att de som tipsar om den faktiskt har glasögon själva då de var nog det värsta lurarna jag haft ur bekvämlighetssynpunkt.

Alltid lär man sig nått nytt Hade ingen aning om det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Har nog aldrig upplevt några problem med att skalmarna trycker på huvudet vid användande av hörlurar, Skaffa ett par tunna brillor bara

Permalänk
Avstängd

Har ett par hs1a, grymt sköna och ska som sagt passa bra med glasögon. Just nu kostar Logitech G35 endast 500kr + frakt (540 kr) vilket är ett bra pris, vet inte hur de skulle passa dock...

Permalänk
Medlem

gå till en affär med lurar tillgängliga o känn på dom hur dom är..hårda/plastiga..ja då kommer det inte vara bekvämt..lurar med mjuka "tyg/fluff*" muffar lär du leta efter iaf (*vet inte vad det heter igentligen)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Ni som föreslår Siberia lurarna kanske borde läsa en gång till. Sa att jag haft Icemat Siberia tidigare (det var så de hette innan de blev en del av Steelseries), dvs den första versionen av den hörlursmodellen. Så jag tvivlar på att de som tipsar om den faktiskt har glasögon själva då de var nog det värsta lurarna jag haft ur bekvämlighetssynpunkt.

Kan ge dig bildbevis på att jag har glasögon och siberia

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

De jag nu kollat lite mer på är Logitech G35 (tack vare kompletts rea på dem ), Corsair HS1 och Roccat Kave.
Roccat Kave har jag fått rekommenderad från flera av folket i min WoW guild jag är med i, men ingen av dem har glassögon så vet ej hur dom är på den punkten. Men de lurarna ska tydligen vara väldigt väldigt bra när det kommer till ljud och mikrofonen.

Permalänk
Medlem

Sweclockers rekommenderar Sennheiser PC360 så då gör jag också samma.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Jag själv har glasögon och använder mig av Sennhesier HD600 och Klipsch Image one båda fungerar bra med hörlurar dock ingen mic

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Skrivet av Kuzul:

De jag nu kollat lite mer på är Logitech G35 (tack vare kompletts rea på dem ), Corsair HS1 och Roccat Kave.
Roccat Kave har jag fått rekommenderad från flera av folket i min WoW guild jag är med i, men ingen av dem har glassögon så vet ej hur dom är på den punkten. Men de lurarna ska tydligen vara väldigt väldigt bra när det kommer till ljud och mikrofonen.

Nja du, köpte nyss ett par såna, o dom klämmer definitivt på glasögonen. Tycker du ska välja ett par som inte omsluter öronen, och i lite lättare klass, men satsa på lite dyrare, det vinner i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stagger lee:

Nja du, köpte nyss ett par såna, o dom klämmer definitivt på glasögonen. Tycker du ska välja ett par som inte omsluter öronen, och i lite lättare klass, men satsa på lite dyrare, det vinner i längden.

Vilken av dem nämnda modellerna syftade du på? Logitech, Corsair eller Roccat modellen?

Permalänk
Skrivet av Kuzul:

Vilken av dem nämnda modellerna syftade du på? Logitech, Corsair eller Roccat modellen?

Det var ett par G35,or jag köpte, lätt o va efterklok, men, men, får väl ha dessa ett tag eller skaffa mig linser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stagger lee:

Det var ett par G35,or jag köpte, lätt o va efterklok, men, men, får väl ha dessa ett tag eller skaffa mig linser.

Om du inte lämnar tillbaks dem kan du ju prova att ta till kniven på dem och skära bort skumgummit (eller vad för material det är) där bågarna tar i för att ge lite extra utrymme till dem.

Permalänk
Skrivet av Kuzul:

Om du inte lämnar tillbaks dem kan du ju prova att ta till kniven på dem och skära bort skumgummit (eller vad för material det är) där bågarna tar i för att ge lite extra utrymme till dem.

nja, lite väl tufft, börjar så smått vänja mig, brukar böja ut dom lite då o då + format om glasögonen lite så att bågarna ligger lite närmare skallen, det hela är nog en vanesak.