Allods Online (läs!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catch:

Finns det någon pet class i allods online?

warden och summoner

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel!

Är med i Fragbite guilden och är lvl 9

Visa signatur

Skribent i playtech spelförening - www.playtech.se

Permalänk
Medlem

Hur är detta nu?

Fear of death så hemskt som alla säger?

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Sonyboj:

Hur är detta nu?

Fear of death så hemskt som alla säger?

Från och med dagens expansion av Allods Online, så är fear of death mekanismen inte längre en del av spelet. Den är i stället ersatt av "cursed items". Om det är ett steg i rätt riktning är jag inte rätt person att svara på, eftersom jag inte längre spelar.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Såg nu att många är jävligt sura nu.

När man dör så finns en risk att en sak blir cursed och får mycket sämre stats. Man kan bara ta bort detta genom ett cash shop item.

De verkar även har gjort det nästan omöjligt att köra solo eftersom all skada har nerfats

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hur är spelet nu, någon som fortfarande spelar?

Har precis tagit ner det för att testa. Har tittat igenom några videos på youtube, och det såg riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bows:

Hur är spelet nu, någon som fortfarande spelar?

Har precis tagit ner det för att testa. Har tittat igenom några videos på youtube, och det såg riktigt bra ut.

Enligt nån artikel jag läste i PCG (kan ha varit en insändare?) så ska spelarpopulationen ha minskat med mer än hälften när microtransactions infördes i spelet, och man nästan blev tvungen att börja betala (kostar för att nå högre levlar och ta bort en debuff som gör att man gör mindre damage).

Permalänk

har börjat "lol-spela" lite med en kompis.

Läst massa bitch & moan om att man faktistk måste spendera lite IRL cash för att kunna spela spelet på fair ground med alla andra.

Kan någon förklara hela faderullan med gPotato, Incense och allt annat som man "måste" betala för för att ha en ärlig chans i PvP.

tacksam för hjälp (obs! jag har försökte att goggla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

När man dör så finns en risk att en sak blir cursed och får mycket sämre stats. Man kan bara ta bort detta genom ett cash shop item.

De verkar även har gjort det nästan omöjligt att köra solo eftersom all skada har nerfats

Ingen surprice där. Never trust a russian..
Var ju givet från start att dom skulle försöka få en del spelare hooked sen börja ta betalt.

Permalänk
Skrivet av Sonyboj:

Cursed Items, det finns en chans när du dör att något av dina blåa/lila/orange (rare/epic/legendary?) blir cursed. Dessa går att cleansa med hjälp av en scroll dessa scrolls kostar 50/75/100 gPotato (5/7.5/10kr). Du kan motverka att något av dina items har EN CHANS att bli cursed genom att ha "Phylactery of Passage" i ditt inventory. Varje death så consumas en Phylactery of Passage och du kan ha upp till 1000 i ditt inventory åt gången. Priset för 1 PoP är 0.5 gPotato, vilket är 5 svenska öre. För 500 gPotato kan du dö 1000ggr utan att få ett cursed item. OBS! Det är en chans att ditt item blir cursed, och enbart rare eller högre items kan bli cursed. Så innan du har ett blått item behöver du inte bry dig om PoPs.

Som jag förstått det så när du dör får du "ressurrection sickness", vilket går att bli immun med ett item som går att få via "Cash Shop", du kan även köpa dessa items för in-game guld eller så väntar du bara på att sickness går bort automatiskt. EDIT: Vid vidare efterforskning så fixar Incense även så att du bli immun mot "Ress Sickness".

Damage har blivit nerfad, men går att fås upp igen med hjälp av incense(former parfym). Incense kan du köpa i Cash Shop(för gPotato), eller från Auction House av spelare som köpt via Cash Shop. Sist jag kollade så får du 21 days Incense aktiverat för 260 gPotato. 1000gPotato kostar 10Euro, vi avrundar det till 100kr. Det blir ungefär att kosta ungefär 12.5gPotato/1,25kr om dagen att aktivera buffen. Du kan få upp till ~500 gratis gPotato vilket räcker till att köpa incense för nästan 42 dagar.

TLDR; För ungefär 50kr får du 21 dagars full Incense buff, och du kan dö 500ggr utan att ha en chans att ett rare eller bättre item får en curse. OBSERVERA! Du kan questa/grinda till dig in-game guld och köpa alla dessa items från Auction House. Så egentligen är det helt gratis om du är beredd att lägga ner lite tid på det.

Permalänk

Tog upp lirandet idag igen fy *** va roligt det är första levlarna! hoppas baara det blir bättre och bättre, längtar till att få pvpa lite

Permalänk
Skrivet av tompaparompa:

Tog upp lirandet idag igen fy *** va roligt det är första levlarna! hoppas baara det blir bättre och bättre, längtar till att få pvpa lite

Kom på mig precis när jag expade i Siveria (level 14), att det ungefär samma känsla som det var att expa i WoW i början. Skulle gladeligen betala ~130kr i månaden för att lira om det vore så!

Riktigt bra spel om man kan leva med "cash shop" tänket.

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag lyfter tråden igen. Har kommit tillbaka efter ett en lång tids uppehåll.

Spelet har blivit ännu bättre och jag kan bara rekommendera det. Utan tvekan det bästa MMO't jag spelat efter WoW!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Najs! Lik wow som fan, ännu en kopiering?

Visa signatur

Intel Core™ i5-3470 @ 3.20GHz - MSI B75MA - Kingston 8 GB RAM - Radeon HD 7850 1GB - Silver Power 500W - 120 GB SSD HyperX 3k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cation:

Najs! Lik wow som fan, ännu en kopiering?

Likt WoW på många sätt ja men samtidigt finns det mycket som inte liknar WoW.

http://www.youtube.com/watch?v=o4k2A8PWBug

http://www.youtube.com/watch?v=FW9vr6Xbdic

BFF går igenom spelet väldigt bra i de två videoklippen, det är bara att prova vetja

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av wixia:

Likt WoW på många sätt ja men samtidigt finns det mycket som inte liknar WoW.

http://www.youtube.com/watch?v=o4k2A8PWBug

http://www.youtube.com/watch?v=FW9vr6Xbdic

BFF går igenom spelet väldigt bra i de två videoklippen, det är bara att prova vetja

Hmm, testade Allods vid release men valde att inte fortsätta... kanske dax för ett nytt försök. Kändes lite modernare än WoW.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Hmm, testade Allods vid release men valde att inte fortsätta... kanske dax för ett nytt försök. Kändes lite modernare än WoW.

samma här, fick dock känslan av att det hela kändes 'långsamt' på något vis.
Däremot en riktigt snygg värld så det ska dem verkligen ha credits för!

Permalänk
Medlem

Har de lagt till auto attack än?? och hade problem med att mushastigheten inte gick att öka då jag prova, fixat?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Har de lagt till auto attack än?? och hade problem med att mushastigheten inte gick att öka då jag prova, fixat?

Svarar lite sent kanske! Det har inte lagt till autoattack men det stör inte mig i alla fall Jag kör windowmode och då är mushastigheten den samma som i Windows.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som kör är i betan antar jag, för jag såg på hemsidan att det släpps 11 maj. Är det öppen beta eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten Kattskit:

Ni som kör är i betan antar jag, för jag såg på hemsidan att det släpps 11 maj. Är det öppen beta eller?

Det är väl en expansion som släpps det datumet om jag inte förstått fel.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Det är nog både och. De lanserar spelat officiellt och går ur betastadiet samtidigt som släpper en stor patch med ny content och högre maxlevel.

Det är öppen beta och det har det varit så länge jag har spelat (nästan ett år). Det är dock inte rättvist att kalla det beta eftersom spelet är bra mycket stabilare och bättre än många andra spel som har varit officiellt lanserade. Det finns flera guilder som raidar seriöst och har riktigt bra gear. Av det lilla jag har sett av high end content så verkar det väldigt bra.

Jag är gammal hardcore wow-spelare med ändlösa timmar i olika raids osv osv och har man spelat wow är man (enligt mig) ganska kräsen när det gäller MMO men detta känns verkligen bra. Som jag har sagt innan, det bästa jag har spelat efter wow. Nu flyttar jag snart så jag slipper pendla och jag har kommit in i den rätta högskoletakten och anser mig ha tid att spela spel igen. Planen var att återgå till wow men nu ska jag satsa på att ta mig till högsta level här och prova att raida lite.

Jag ser att många är irriterade på item shop idén. Jag har dock räknat lite löst på det och det verkar som om man ska spela seriöst kostar det knappa hundralappen i månaden vilket jag tycker det är värt. Då har jag räknat med att jag köper den största väskan och ett mount när jag dingar max lvl och sedan slår ut denna engångskostnad över en sexmånadersperiod. Dessutom tycker jag att det är lite kul med item shop. Verkar som att de ganska ofta har bra erbjudanden på saker som går åt och det blir nog en skön känsla om man för att man är lite allert lyckas spela för halva priset en månad till exempel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men är det bar och installera och köra nu då? Eller måste jag vänta till maj på att lira?

Permalänk
Medlem

Men är det bar och installera och köra nu då? Eller måste jag vänta till maj på att lira?

Det är bara att köra!

http://en.allods.gpotato.eu/ (var noga med att det är på den europeiska sidan du reggar dig!)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aha okej, japp det var den där sidan jag reggade mig på.. Kanske ska testa då och se om det flyter på min bärbara

Permalänk
Medlem

aha okej, japp det var den där sidan jag reggade mig på.. Kanske ska testa då och se om det flyter på min bärbara

Gör det säkert, har för mig att jag har läst någon stans att det fick nått pris för att det var väldigt optimerat.

Jag spelar på laptopen i sign (Vostron) ibland och det flyter på fint. Den är snart fyra år gammal så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur många spelare de europeiska serverna har? Eller har de bara en enkel länk från gpotato.eu till .com?
Spelet är innovativt som tusan, riktigt härlig grafik och det här med skeppen är urkul.
Spelet går ut ur OB-stadie när den nya patchen kommer. Sanslöst lång betaperiod om man räknar CB. Har för mig de hade CB iaf, var ett tag sedan man spelade nu.

Permalänk
Medlem

Har just börjat spela detta i väntan på GW2. Ser ut att vara ett snygg och trevligt spel. Något man bör vet om detta spel?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Citerar biarce från en tråd han startade precis:

"Tänkte att jag kunde skapa en allods online tråd där folk kan skriva lite om sin karaktär namn level server bl.a, för er som inte vet vad det är så är det en wow klon, men hur som helst igång med tråden.

Namn Biarce
Level 20
Server zack

Adda mig gärna."

Jag lirar också detta spel en del, riktigt bra tycker jag det är. Jag har en lvl 24 warrior och en lvl 21 mage. Du spela dock inte på Zak, de har slagit ihop servrarna till en stor nu, Skrakan.

Orici: Finns inte så mycket man behöver veta, väldigt standardiserat spel. Det enda tipset jag kan de dig är att lägga 10 euro i CashShopen för att kunna köpa större väska och större questlog om du planerar att spela seriöst

När jag ändå väcker tråden får jag väl promota spelet lite! De har precis släppt en exapansion vid namn Game of Gods och slagit ihop de två EU-servrarna till en enda stor server så det är riktigt hög aktivitet i detta spel nu. Kan varmt rekommendera det då det faktiskt är ett komplett spel som är spelbart med quester hela vägen upp till maxlevel och har mycket endgame. De har även släppt en ny klass, Bard! Första gången jag spelade upp till level 20 fick jag riktiga WoW-vibbar a'la 2005!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Citerar biarce från en tråd han startade precis:

"Tänkte att jag kunde skapa en allods online tråd där folk kan skriva lite om sin karaktär namn level server bl.a, för er som inte vet vad det är så är det en wow klon, men hur som helst igång med tråden.

Namn Biarce
Level 20
Server zack

Adda mig gärna."

Jag lirar också detta spel en del, riktigt bra tycker jag det är. Jag har en lvl 24 warrior och en lvl 21 mage. Du spela dock inte på Zak, de har slagit ihop servrarna till en stor nu, Skrakan.

Orici: Finns inte så mycket man behöver veta, väldigt standardiserat spel. Det enda tipset jag kan de dig är att lägga 10 euro i CashShopen för att kunna köpa större väska och större questlog om du planerar att spela seriöst

När jag ändå väcker tråden får jag väl promota spelet lite! De har precis släppt en exapansion vid namn Game of Gods och slagit ihop de två EU-servrarna till en enda stor server så det är riktigt hög aktivitet i detta spel nu. Kan varmt rekommendera det då det faktiskt är ett komplett spel som är spelbart med quester hela vägen upp till maxlevel och har mycket endgame. De har även släppt en ny klass, Bard! Första gången jag spelade upp till level 20 fick jag riktiga WoW-vibbar a'la 2005!

Har du spelat sedan OB? Jag har läst att Allods har fått sig ett riktigt uppsving på i NA och EU i och med den senaste patchen/expansionen. Gameplayet ska också ha blivit bättre liksom Cash-shopen ska inte vara lika avgörande i ens spelande framförallt när man levlar. Stämmer detta?

Tack för svar.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold