Följ Black Week på SweClockers

Allods Online (läs!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Låter som att du installerat US-klienten. Den versionen har inte startat än.

uhm ok, vart kan ja hitta eu? tog min från http://allods.gpotato.com/

Permalänk
Medlem

Wohoo inne här med och det är sjukt mycket folk

League
Server: Isa (enda som finns än ju )
Nick: Pzycho
Elf-Demonologist

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Avyal
uhm ok, vart kan ja hitta eu? tog min från http://allods.gpotato.com/

http://en.allods.gpotato.eu/

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heineken89
http://en.allods.gpotato.eu/

ah tackar, 40min kvar

Permalänk
Medlem

hoppas att jag kan logga in nu då..

yay! de funkade nu

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem

har vi någon swec guild ännu ?

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem

Spelet var bättre än vad jag trodde men det finns en catch, det finns 1(!) eu server. Detta leder såklart till att det är extremt overcrowded ( tex 60~ pers campar en npc spawn) samt att servern laggar. Men annars så verkar det lovande.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av U-S-S-R
Spelet var bättre än vad jag trodde men det finns en catch, det finns 1(!) eu server. Detta leder såklart till att det är extremt overcrowded ( tex 60~ pers campar en npc spawn) samt att servern laggar. Men annars så verkar det lovande.

Allods är inte lika restriktiv som exempelvis WoW. Det går att klara alla questar i ett raid, förutom dungeon-quests. I alla fall alla jag har testat.

Jag är/var maxlexel. Jag slutade för att OB var på gång. Lär väl börja lira nu igen!

Ett tips för nybörjare är att slå på Flag Of War. 10-20% mer xp. Motståndarlaget kan attackera er, men det sker inte så ofta i huvudstaden.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

blev det någon swec guild eller är det fokus som gäller?

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimonk

vi är 25+ i focus har vent och är vädligt trevligt och moget gå in på

http://mmofocus.se/ anmäl er där till guildet

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare kört WoW och var då Warlock, därför valde jag summoner i detta spel.
Dock verkar det vara en blandning av caster och healer? Ser ut så på talent trädet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimonk

Undrar jag med

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Jo, jag undrar om namnet kan/får innehålla något mer än djuret, t.ex. björntass, eller liknande? (Focus guilden)

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk

Min karaktär har inget djurnamn..kan jag få vad med i Focusguilden iaf?
Den heter Underseer..

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downfall233
Den heter Underseer..

Ah, jag har heller inget djurnamn >_>. Orkar nog inte börja om, har redan gjort det 4 ggr

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelxi
Ah, jag har heller inget djurnamn >_>. Orkar nog inte börja om, har redan gjort det 4 ggr

Ne, jag orkar heller inte börja om..

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Segt att börja om nu när den skarpa releasen kommit:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Segt att börja om nu när den skarpa releasen kommit:(

Vadå, det är ju fortfarande bara beta.
När den fulla releasen kommer får man väl starta om igen?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfresh

Nja, Open beta kan vara riiiiktigt länge. Det är inte ens säkert att det kommer en full release inom kort alltså

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svar på alla namnrelaterade frågor för Focusmedlemskap kommer imorgon efter att vi har diskuterat det.

Tack för visat intresse!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel och dessutom gratis. Way to go!

Permalänk
Medlem

Jag har precis tankat hem spelet från deras sida (europe) fick ett mail därefter som jag aktiverade mitt account med. Sen nu när jag startar spelet och ska logga in får jag följande svar: Authorization Failed: Your account is inactive.

Förstår ingen ting, PS: Open Beta om det gör någon skillnad

Tack i förväg

/T

Edit: Det fixade sig, tack ändå.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfresh

Aha det var open beta, jag tog för givet att det var full release.
Här står det att de inte kommer bli bortagna:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downfall233
Den heter Underseer..

Focus har nu +30 medlemmar. För er som redan spelat och har en karaktär ingame, finns inget krav på att namnet skall vara från djurriket. Det är bara ett kul tema för ursprungsmedlemmarna.

Välkomna till Focus. Ansöker till guilden gör ni i vårt forum i tråden som heter "svensk guild".

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Dett spelet har det sämsta combat systemet av alla mmorpgs, seriöst. attackerna man har buggar ju sönder och cooldownen är helt åt helvete.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snake_MMOfocus
Focus har nu +30 medlemmar. För er som redan spelat och har en karaktär ingame, finns inget krav på att namnet skall vara från djurriket. Det är bara ett kul tema för ursprungsmedlemmarna.

Välkomna till Focus. Ansöker till guilden gör ni i vårt forum i tråden som heter "svensk guild".

Coolimajsi!
Jag reggar ett konto och ansöker då.

Permalänk
Medlem

Detta spel verkade otroligt intressant innan man börja. Men när man väl kom in var det en besvikelse. Otroligt tråkigt fightning pga av ingen auto attack som Melee, samt cooldowns är helt fuckade... Rage / combat advantage systemet är bara skit. Sen skadan man gör som en warrior är lika med 0 järmfört med casters .... Att döda en mob i samma level tar säkert över 1 minut för en warrior.. medans en caster gör det på ett par sekunder... Riktigt besvikelse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Jag har precis tankat hem spelet från deras sida (europe) fick ett mail därefter som jag aktiverade mitt account med. Sen nu när jag startar spelet och ska logga in får jag följande svar: Authorization Failed: Your account is inactive.

Förstår ingen ting, PS: Open Beta om det gör någon skillnad

Tack i förväg

/T

Edit: Det fixade sig, tack ändå.

Hur? samma strul!

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blodet
Detta spel verkade otroligt intressant innan man börja. Men när man väl kom in var det en besvikelse. Otroligt tråkigt fightning pga av ingen auto attack som Melee, samt cooldowns är helt fuckade... Rage / combat advantage systemet är bara skit. Sen skadan man gör som en warrior är lika med 0 järmfört med casters .... Att döda en mob i samma level tar säkert över 1 minut för en warrior.. medans en caster gör det på ett par sekunder... Riktigt besvikelse

Vänta nu, vilken lvl var du på när det tog över 1 minut för dig att döda en mob som melee?!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

För er som irriterar er på att det inte går att aktivera invert mouse så finns det en "fix". Ladda ner GlovePIE och kör sedan följande script:

if mouse2.rightbutton then mouse.SwallowMovement = true FakeMouse.DirectInputY = FakeMouse.DirectInputY - Delta(RealMouse.DirectInputY) FakeMouse.DirectInputY = FakeMouse.DirectInputY - Delta(RealMouse.DirectInputY) mouse.DirectInputX = mouse.DirectInputX + Delta(mouse.RealDirectInputX) else mouse.SwallowMovement=false endif

Byt ut mouse2 till rätt mus som används. Har du en mus = mouse1, har du laptop + extern mus = mouse2.