Följ Black Week på SweClockers

Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

du glömmer bort att det var sista spelet med dedikerade servers fören dom återuppfann dem i BO

World at War hade väll dedikerade servers också?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTaidO:

oj glömde den. men WaW var rätt bra och hade lite nyare saker

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Fattar inte vad som är så speciellt med cod 4? grafiken i MP är kass, tubesen skadar ju tragiskt mkt, man kan ha 3 granater så granatspammningen är ett faktum. Finns en perk som gör att man tål mer, typ "painkiller" fast perk. Banorna är dock riktigt roliga i cod 4.

CoD4 är ju det enda spelet i CoD-serien som faktiskt går att lira på en seriös nivå tack vare promod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

CoD4 är ju det enda spelet i CoD-serien som faktiskt går att lira på en seriös nivå tack vare promod.

+1. Men var det inte nåt snack om att bops skulle funka inom e-sporten? kanske inte blev något av.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av iTaidO:

Därav användandet av uttrycket "återuppfann" i motsats till "uppfann".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Kan ju inte säga att man saknar *prone. Det var ett av det element som var dåligt i BF2 då dem hopp dyker som i CoD: BO

Läste i någon intervju (Tror det var på fz) att hoppdyken inte skulle gå att göra i BF3 så man slipper det störningsmomentet iaf

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk

BFBC2 suger röv, och alla CoD spel suger röv.

Ser fram emot BF3, hoppas de satsar mycket på vehicles delen, det finns redan tillräckligt många infantry spel.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att de skippar magiska fallskärmar som man kan använda för att hoppa ned från tvåvåningshus. Blä. Fanns det i BF2? Har inte spelat det omoddat på länge.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Hoppas verkligen att de skippar magiska fallskärmar som man kan använda för att hoppa ned från tvåvåningshus. Blä. Fanns det i BF2? Har inte spelat det omoddat på länge.

Jo det går i omoddade BF2.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Fattar inte vad som är så speciellt med cod 4? grafiken i MP är kass, tubesen skadar ju tragiskt mkt, man kan ha 3 granater så granatspammningen är ett faktum. Finns en perk som gör att man tål mer, typ "painkiller" fast perk. Banorna är dock riktigt roliga i cod 4.

Sry för OT.
Jag är inte mycket för grafiken, visst det ska se bra ut men jag bryr mig inte så överdrivet, och de tycker jag inte heller man ska göra. Grafiken är en bonus.

Tubesen är riktigt jobbiga det stämmer, men håller man sig på vettiga servers slipper man dem.
Hatade perksen i början, men har kommit att tycka om dem då de gör spelet en aning mer dynamiskt och mindre förutsägbart.
Perken med som ger en mer liv, "Juggernaut", gör ju ingenting, den som aimar bäst vinner i vilket fall.
Granatregnet är också ett minus, men man lär sig att hålla sig borta från det.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ser fram emot BF3, hoppas de satsar mycket på vehicles delen, det finns redan tillräckligt många infantry spel.

Snälla?

Permalänk
Medlem

Kan vi prata om BF3 istället för Sellout-CoD?
Har förhandsbokat på webhallen nu Hoppas bara på att ha råd med ett nytt saftigt bulldozer-system innan spelet släpps!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Detta är en tid att vara ledsen om man är en konsol-spelare.
Jag funderade över att köpa en ny speldator men insåg att jag då inte hade råd så jag köpte konsol (Xbox) istället. Grafiken kommar antagligen inte vara nära så bra på konsoll som PC. Någon dag kommer jag kanske köpa en bra spelburk men jag har just nu fortfarande inte råd.

Permalänk

Här hade vi höra krav, eller dålig smak och oförmåga att skriva ett vettigt inlägg på Svenka språket. Blir man förvånad att herrn är från S(L)öd(D)ertälje.

Skämt åsido, jag tycker att alla CoD spel och de flesta ur BF serien har varit mycket bra, båda serierna har sina egna kvalitéer.

Permalänk

Ska bli kul att få testa betan sen framöver.

Den kommer kanske i anslutning med Eurogamer Expo eftersom BF3 både finns i spelbar form och att den mässan är i slutet av sep. och betan skulle komma inom ett år efter att MoH släpptes vilket var i början/mitten av oktober.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Finns inga officiella krav ännu, men BC2 fungerar som en bra approximation. Detta googlade jag upp:

FELAKTIG INFO! DX11 är ett krav för bf3

Nej, du kommer att kunna spela det med DX10 kort med. Dock inte i Windows XP.

Minimum requirements for Battlefield 3
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 3
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Nu är jag ute på svag is, men man kommer förmodligen tvingas uppdatera sitt directX till dx11. DirectX 10-korten kan använda dx11, men inte alla funktioner.

Skrivet av Nagel:

Nej, du kommer att kunna spela det med DX10 kort med. Dock inte i Windows XP.

Minimum requirements for Battlefield 3
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB

Recommended system requirements for Battlefield 3
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Här hade vi höra krav, eller dålig smak och oförmåga att skriva ett vettigt inlägg på Svenka språket. Blir man förvånad att herrn är från S(L)öd(D)ertälje.

Skämt åsido, jag tycker att alla CoD spel och de flesta ur BF serien har varit mycket bra, båda serierna har sina egna kvalitéer.

Varför är alla så tråkiga.

Jag tycker att BC2 och CoD spelen är run'n'gun (rambo style) spel för fjortisar.
Små banor och sen pang pang på allt och alla.

Permalänk

Varför är alla så tråkiga.

Jag tycker att BC2 och CoD spelen är run'n'gun (rambo style) spel för fjortisar.
Små banor och sen pang pang på allt och alla.

Liksom det fina med spel, action kommer ju före "verkligheten" så att säga, iaf när det gäller dice.
Annars finns det fina spel som Arma 2 som man kan spela... OM man har tiden då

Bc2 har inte dom största banorna nej, och Ja BF2 har större banor men där är det oftast 64 spelare.
Kul att köra 32 stycken på en enorm map, Snipers så det skriker om det enligt mig... Vilket redan är ett problem med Bc2

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Skrivet av superdupernemo:

Bc2 har inte dom största banorna nej, och Ja BF2 har större banor men där är det oftast 64 spelare.
Kul att köra 32 stycken på en enorm map, Snipers så det skriker om det enligt mig... Vilket redan är ett problem med Bc2

Det är precis därför som fordon borde vara prioriterat, jag spelade uteslutande med fordon i BF2.
Snipers var aldrig något problem för mig i BF2.

Permalänk
Medlem

Det bästa sättet att bli av med snipers är att leka countersniper en stund, sen brukar de inte vilja störa mig längre

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

det kan bli så i bland när det inte går bra att spela för en del (dålig förlorare host host)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Nu är jag ute på svag is, men man kommer förmodligen tvingas uppdatera sitt directX till dx11. DirectX 10-korten kan använda dx11, men inte alla funktioner.

Öh nej ett Dx10-kort kan inte starta ett spel i DX11-läge.
Däremot så kan ett DX11 kort starta ett spel i DX10-läge (eller DX9 eller DX8 eller..)
Det här spelet är skrivet för DX10 eller DX11 så det räcker med ett DX10 -kort. Däremot så räcker det inte med ett DX9-kort.

En helt annan fråga är vad som krävs för att få en acceptabel FPS i spelet. Antar att man måste ha åtminstone Recommended.

Permalänk

Tycker Wake Island ser lite väl molnigt och mörkt ut, och lite väl krigssargat.

Skrivet av linde:

det kan bli så i bland när det inte går bra att spela för en del (dålig förlorare host host)

Uhm du menar att jag inte kan spela spelet bra..?

Permalänk
hq bilder..
Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cartoonhero:

*bilder och film*]

Man blir ju tårögd

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Skrivet av eas@tetris:

Man blir ju tårögd

Ja men jag blir tårögd för att tjejen är så vacker.

Permalänk
Medlem

Får en känsla att 5850CF inte kommer kunna hålla dom kraven jag vill ska hållas med detta spelet =/

Sen att det kommer fler videor med spelet gör det inte bättre när man måste vänta 5månader ;P

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Får en känsla att 5850CF inte kommer kunna hålla dom kraven jag vill ska hållas med detta spelet =/

Sen att det kommer fler videor med spelet gör det inte bättre när man måste vänta 5månader ;P

Två 5850 kommer mycket troligen kunna maxa spelet faktiskt. Filmerna som finns är inspelade med ett geforce 480 som är sämre än de två du har. Beror såklart på vad för annan hårdvara du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Du tycker att det finns nade spam i cod4?
Nu vet jag inte vilket spel du jämför med men i cod2 är det ett stort jävla clusterfuck av nadespam
Sedan om vi jämför med MW2, där har man riktig jävla obalanserade perks som scavenger pro
Scavenger pro = unlimited ammo och du fyller på med tubes hela tiden med den perken det bidrar ju bara till ännu mer noobtubing och man kan ju fan inte undvika det heller då det inte finns dedicated servers som i cod4.
Ninja pro som gör att du kan fan springa in och kniva varenda jävel och commando pro kombinerat med lightweight och tactical knife är ju hur sjukt som helst.

Fixade en nuke genom att bara kniva varenda jävel, spelet var roligt i början men sedan blev det bara ett stort jävla clusterfuck som i cod2, MW2 enligt mig är den värsta Cod som har kommit ut, jag tycker till och med att black ops var bättre än MW2.
Cod2 var ett bra spel förr, men nu finns det inga servers där nadespam inte är tillåtet

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]