Permalänk
Medlem

köpa från ebay!! hjälp

hej

jag har hittat ett phenom 1100t för 170us(1082kr)på ebay
fast problemet är att jag har aldrig handlat från ebay och undrar hur det går till. jag palla inte buda och hålla på så, så jag valde en som man kan köpa direkt

så det jag undrar är hur mycket kommer det att kosta att köpa detta cpu:n, med frakt och avgifter och sånt?

skulle vara tacksam för svar

här e länken till cpu:n

http://cgi.ebay.com/AMD-Phenom-II-X6-1100T-Black-Edition-Thuban-3-3GHz-/270758849136?pt=CPUs&hash=item3f0a7c2a70#ht_2884wt_932

Permalänk
Medlem

Off topic:
du ska inte vänta på bulldozer?

EDIT: han hade inte många omdömen, men det är ju alltid en personlig fråga;)

On topic:
Tror du måste registrera dig på ebay och sedan tror jag det är bra att ha ett pay-pal konto också:)
Men har ingen mega koll (då jag inte är medlem själv), men har hört att det ska gå hyfsat enkelt:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Rekordmedlem

Det står Ships to:United States de som exporterar står det ex vis Ships to:N. and S. America, Europe, Asia, Australia på, du bör nog kolla om de vill sälja till dig

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Off topic:
du ska inte vänta på bulldozer?

EDIT: han hade inte många omdömen, men det är ju alltid en personlig fråga;)

On topic:
Tror du måste registrera dig på ebay och sedan tror jag det är bra att ha ett pay-pal konto också:)
Men har ingen mega koll (då jag inte är medlem själv), men har hört att det ska gå hyfsat enkelt:)

ingår frakten eller är det bara för 1100t? hur mycket brukar det kosta? någon som vet???

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det står Ships to:United States de som exporterar står det ex vis Ships to:N. and S. America, Europe, Asia, Australia på, du bör nog kolla om de vill sälja till dig

vadå om de vill sälja till mej??

är 170us bara för produkten eller ingår frakten?? hur mycket brukar det kosta för att frakta 1kg där ifrån??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

vadå om de vill sälja till mej??

är 170us bara för produkten eller ingår frakten?? hur mycket brukar det kosta för att frakta 1kg där ifrån??

Om de inte fraktar till europa så vill de nog inte sälja till dig.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Gulbanan:

vadå om de vill sälja till mej??

är 170us bara för produkten eller ingår frakten?? hur mycket brukar det kosta för att frakta 1kg där ifrån??

Det står ju ganska klart: Ships to:United States frakten kostar $8 inom USA, och andra kunder vill de inte ha, de exporterar INTE.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Frakten anges separat eller anger dem att det är fri frakt. Det står till var i världen de skickar. Om sedan vara blir fast i tullen får du betala tullavgift.
I det här fallet skickar han/hon bara till US med en fraktkostnad på 8 dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

ingår frakten eller är det bara för 1100t? hur mycket brukar det kosta? någon som vet???

oj, såg nu att säljaren bara skickar till usa, men du kan skicka ett pm till honom (om du registrerar dig) och fråga för säkerhets skull.

frakten kommer förmodligen bli en del mer isåfall (om han ens går med på det), så jag skulle nog rekommendera att köpa den här inom landets gränser då du också får med garanti och slipper ev tull;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Ett litet tips till dig som aldrig handlat på Ebay: Om du köper något för 1000kr så vill du antagligen göra det av en säljare som har mer än ETT omdöme från tidigare försäljning. Sen är det bara att läsa vad som står angående frakt etc, inte så svårt.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Ett litet tips till dig som aldrig handlat på Ebay: Om du köper något för 1000kr så vill du antagligen göra det av en säljare som har mer än ETT omdöme från tidigare försäljning. Sen är det bara att läsa vad som står angående frakt etc, inte så svårt.

tack för tipset, vet du hur mycket kommer tullen att ta för en kapell för 16kr?? från Storbritannien

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ingen tull inom eu och momsen betalas i säljande land.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är ingen tull inom eu och momsen betalas i säljande land.

tack