Nej men helt seriöst. Om du tittar på ett spel som Uncharted 2 så får du ett spel med BRA grafik som är optimerad på en konsol som har många år på nacken.
Storyn i spelet är bra, scenerna är i filmkvalitet, voice acting är av högsta kvalitet. Spelglädjen är på topp nästan igenom hela spelet. Spännande och när man är klar med spelet vill man ha mer.
När var det senast man spelade ett PC spel som gav allt det där? Nu om man köper en stor titel som Starcraft 2 eller liknande så köper man alltid en beta version fylld med buggar från dag ett. Tar 2-3 månader innan det är ens spelbart.
Efter det får man en fattig story men som är snyggt renderad. Spelupplägget passar inte storyn av men det ska vi inte klaga på.
Men när vi väl är klara med spelet så är man inte speciellt sugen på en uppföljare. Det är mest ett "meh" det var allt.
Starcraft 2 kanske inte var det bästa spelet att jämföra med då den är mest riktad till online spel. Men valde den just för att Blizzard gör spel med bra kvalitet och enda spelet jag kommer på som släppts nyligen som är av någorlunda kvalitet.
Ja nu kan jag ju som sagt inte utala mig vad DU tycker är ett bra spel men jag förstår ditt tänkt och nämner igen HL2 som jag nästan undvek att spela igenom för att jag inte ville att det skulle ta slut, vet att jag även hade samma känsla i bulletstorm, även några fler titlar tex call of duty (vet inte vilket av dem då det finns så många nya ) single player som jag gillat och då kan jag tillägga att jag är en såndär som fort ledsnar på spel och orkar inte spela igenom ett spel jag verkligen inte tycker är bra.
Det är sant som du säger att dagens speltillverkare är mer ute efter pengar än att göra sig ett stort namn vilket är förjävla synd för dem som betalar för spelet. Är lite mer kvantitet än kvalité *host* modern warfare multiplayer *host* eller WoW som var jättekul och som dom sedan försökt mjölka ur det sista ur med massa taskiga expansioner, MEN det finns fortfarande många bra titlar till PC.
Nåväl tycker iaf vi lämnar denna diskussion nu och återgår till tråden innan det spårar totalt, vi kommer ändå inte dela uppfattning då smaken är som baken (bortsett från hårig)..