utorrent film armorsurf

Permalänk
Medlem

utorrent film armorsurf

Går det att på nått vis att lägga in film man laddat ner med tex utorent i Armorsurf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueplay:

Går det att på nått vis att lägga in film man laddat ner med tex utorent i Armorsurf?

Borde gå, men om jag har förstått rätt enligt forumets regler skall vi inte prata om olagligheter som att ladda ner filmer via t.ex utorrent, men du borde nog t.ex kunna lägga till filmer i armorsurf som du t.ex har sparat från dina dvd skivor för att slippa sätta i dem när du vill se film

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem

Jag ska bara ladda ner lagliga saker.
Jag vet inte om formatet stöds då. En Vlc fil går inte att dra och släppa.
Går det att göra om filer på nått vis så dom kan läsas i armorsurf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueplay:

Jag ska bara ladda ner lagliga saker.
Jag vet inte om formatet stöds då. En Vlc fil går inte att dra och släppa.
Går det att göra om filer på nått vis så dom kan läsas i armorsurf?

Citat:

Från Armorsurf\Support\

ArmorSurf can view all standard image and movie formats, including JPG, GIF, WMV, MPEG, and AVI. Flash FLV is also supported (see our other FAQ question on this). Most websites use these standard formats for all of their content. Also, any non-standard formats that play in Windows Media Player will also work in ArmorSurf. So if you have installed a codec to view xVid movies, you can view them in ArmorSurf too!

Alltså du borde kunna installera codec paket som k-lite och liknande för att sen kunna spela upp andra videoformat

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joovel:

Alltså du borde kunna installera codec paket som k-lite och liknande för att sen kunna spela upp andra videoformat

Tackar. Det fungerade. Hittade k-lite och instalerade det första gången blev det skräp och andra med.Ljudet till itunes, mediaplayer och vlc lyckades jag få att försvinna.
Var så mycket rutor och knappar så jag fattade inte riktigt vad jag gjorde men nu funkar det som det ska.
K-lite föreslog att jag skulle ta bort nån ff... vad den nu hette filen för k_l-ite hade en likadan den installerade i stället. Jag valde att göra så. Hoppas inte det var dumt?

Har inte instalerat codec tidigare men vet sen innan att ibland när man ska kolla på en film så brukar det stå i windowsmediaplayer att det inte finns stöd för codec. Har alltid prövat med vlc och då brukar det ha fungerat. Annars har jag kastat filmen.

Nu borde det mesta fungera att spela eller?
Finns det fler codec jag borde skaffa också? Gärna en liten förklaring.
Det gick även att föra över till Armorsurf nu så det var bra.

Tack tack

Permalänk
Medlem

Windows 7 codec pack är enklare, bara installera, den fungerar till alla windows, vet ej varför den heter windows 7, installerar du det här codec så får du enbart ha den och ingen annan, sedan så fungerar det utmärkt till både x86 och x64, här kommer länken till programmet, http://www.windows7codecs.com/ , det är ingen media player om du nu tror det, utan enbart codec, med det här codec kan man få WMP12 att spela det mesta förutom "MOV" och "ALAC" som är "apple" format, ALAC= apple lossless som fungerar ihop med Itunes/Foobar2k där foobar behövs ett plugin för att hantera ALAC, medan MOV = spelas bäst med Quicktime, hoppas du förstår vad jag vill mena. Du behöver inte ställa in något med det här codec, krångligare än så är det inte, därför rekommenderar jag Windows 7 codec pack, för sådana som jag som inte orkar med alla tusentals media players, varför krångla när det finns en enkel lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Windows 7 codec pack är enklare, bara installera, den fungerar till alla windows, vet ej varför den heter windows 7, installerar du det här codec så får du enbart ha den och ingen annan, sedan så fungerar det utmärkt till både x86 och x64, här kommer länken till programmet, http://www.windows7codecs.com/ , det är ingen media player om du nu tror det, utan enbart codec, med det här codec kan man få WMP12 att spela det mesta förutom "MOV" och "ALAC" som är "apple" format, ALAC= apple lossless som fungerar ihop med Itunes/Foobar2k där foobar behövs ett plugin för att hantera ALAC, medan MOV = spelas bäst med Quicktime, hoppas du förstår vad jag vill mena. Du behöver inte ställa in något med det här codec, krångligare än så är det inte, därför rekommenderar jag Windows 7 codec pack, för sådana som jag som inte orkar med alla tusentals media players, varför krångla när det finns en enkel lösning.

Jag skrev ju för ett litet tag sen att det fungerade. Datan sa till om att det fanns uppdateringar som jag instalerade. Men den klarade inte att instalera alla så man skulle spara och starta om. Tog ganska långtid och startade om tre eller fyra gånger och sen hade den instalerat nått som hette servicepac1.

Prövade att starta en film och nu är ljudet borta igen när jag försöker med någon media spelare. Att streama från nätet fungerar då är det ljud. Prövade att instalera windows7codec och det stod att det gick bra men fortfarande inget ljud.

Permalänk
Medlem

Prövade att avinstalera K-lite då försvan windowsmedia loggan sop icon på filmen och den var ett vitt blankt papper istället. Valde öppna med och windowsmediaplayer var inte ens med som förslag nu. Bara moviemaker och vlc. Mediaplayer ligger dock kvar på datan men tycks inte kunna öppna film.
Prövade att öppna med vlc och det fungerade men inget ljud.

När jag avinstalerade K-lite kom det tre varningsrutor om att det var ändringar i registret och att jag var rekomenderad att trycka på ok i dom olika rutorna så jag gjorde det.

Åh vad jobbigt det blev det här. Så nu är det troligen registerfel då. Nån som har nån idee på vad jag ska pröva nu?

Permalänk
Medlem

Prövade att göra systemåterställning.
När den var klar fick jag upp ett fönster där det står.

Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen sorttbls.nlp eller ett av dess beroenden.
Det går inte att hitta filen.

Googlar och letar så länge på det men behöver nog hjälp.
Börjar bli jobbigt detta.

Permalänk
Medlem

Avinstallera allt, rensa registret med ccleaner http://www.piriform.com/ccleaner eller liknande program, sedan installera om igen, använd enbart 1 codec i taget inte flera. Jag själv tycker k-lite är rena "grekiskan" testat den 1 gång och min slutkommentar av det hela blev, aldrig mer det codec paketet, windows 7 codec pack är bättre, fast det inte stödjer MOV format, vilket man har quicktime till. Tror jag missuppfattade dig hel och hållet från första början, hur som helst jag hade tagit bort allt och sedan börjat om från noll efter att ha rensat registret i datorn. Ccleaner är väldigt lättanvänt så den rekommenderar jag verkligen för att rensa registret i datorn.

Permalänk
Medlem

Läste lite på nätet och hittade ett tips på att gå in i kontrollpanelen program och vidare där man avinstalerar eller ändrar prograrm. Prövade att reparera NET framework iofs bara den stora filen på 38MB eller vad det var fanns en mindre också på kanske 2MB. Kanske ska pröva att laga den också.

Jag prövad att spela en film när reparationen var klar. Det blir bild men inget ljud.
Prövade att dubbelklicka på en ljudfil som ska starta i Itunes men då kom en ruta där det står.

Det går inte att spela upp filen pågrund av ett problem med ljudenheten.
Det finns eventuelt inte någon ljudenhet instalerad på datorn, ljudenheten används kanske av ett annat program, eller också fungerar inte ljudenheten som den ska.

Under den här texten kan jag välja på stäng eller webhjälp. Klickar jag på webbhjälp kommer jag hit. http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/C00D11BA

Jag får fortfarande ljud om jag spelar nått från youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Avinstallera allt, rensa registret med ccleaner http://www.piriform.com/ccleaner eller liknande program, sedan installera om igen, använd enbart 1 codec i taget inte flera. Jag själv tycker k-lite är rena "grekiskan" testat den 1 gång och min slutkommentar av det hela blev, aldrig mer det codec paketet, windows 7 codec pack är bättre, fast det inte stödjer MOV format, vilket man har quicktime till. Tror jag missuppfattade dig hel och hållet från första början, hur som helst jag hade tagit bort allt och sedan börjat om från noll efter att ha rensat registret i datorn. Ccleaner är väldigt lättanvänt så den rekommenderar jag verkligen för att rensa registret i datorn.

Jag kan pröva det.
Grejen är att jag köpte datan i helgen och det var ingen skiva med windows med eller någon recovery eller nått. Tanken var och är att man ska skaffa en egen skiva och bränna ut nån windows säkring av nått slag som den påminner en om att man ska göra ibland i ett pop up fönster i nedre högra hörnet.
Har inte gjort det för saknade skivor och blev sjuk i söndags så jag har inte varit utanför dörren.

Gissar att jag måste ha nått att instalera med om jag kör programet du rekomenderar?
Eller fixar programet att instalera också utan att jag behöver nått extra?

Permalänk
Medlem

Ccleaner är free programvara, du hämtar hem filerna på deras hemsida,sedan följer du instruktionerna för att installera, vad är det för dator?

Permalänk
Medlem

Det löste sig. Trode du menade att jag skulle radera i registret och lägga in nytt typ som när man ominstalerar windows. Men kom på ganska fort att du nog menade mediaspelarna.

Jag laddade ham Ccleaner och körde registret. Hittade 44fel och filer som saknades. Reparerade och prövade men inget ljud.
Prövade att laga från kontrollpanelen men nu hade det börjat strula så det avbröt med ett okänt fel vad jag än försökte laga. Jag körde Ccleaner en gång till. Nu var det 12 fel och jag tror jag mindes dom från första scaningen. Lite konstigt men jag reparerade och prövade fortfarande inget ljud. Testade att uppdatera datan och fick 12 nya uppdateringar till windows. Den startade om och jag prövade en mp3a. Inget Ljud. Prövade Ccleaner ytterligare en gång men nu hittade den inga fel. Testade att laga från kontrollpanelen och nu fungerade det utan att avbryta så jag lagade i LJud, Program, prestanda med mera. Den hittade lite fel som blev lagade. Nu prövade jag en mp3a åter en gång och nu till min stora lycka fungerade det.

Stort TACK för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Verkar som du saknade rätt ljud drivrutiner, Ccleaner är ett bra litet program som rensar skräp, som sagt vet ej vilket codec du gick på i slutändan, hur som helst windows 7 codec pack är väldigt enkelt, inga krångliga inställningar, sedan stödjer den codec allt som behövs för att titta på film, jag menade både avinstallera allt och installera om på nytt och rensa registret, sorry om du missförstod. Försöker hjälpa med det jag kan, hoppas det var till belåtenhet.