Permalänk
Medlem

Hjälp med Microsoft sidewinder x4

Hej

Jag köpte ett microsoft sidewinder x4 för ett par veckor sen. Igår så märkte jag att något konstigt började hända med tangentbordet. När jag sätter på dator och kommer fram till att jag ska skriva in mitt lösenord så slocknar tangentbordet och jag kan inte skriva med det. Är tvungen att rycka ut sladden ur datorn för att den ska funka igen.
Sen idag så blev det samma sak fast det funkade inte att bara rycka ut sladden ur usb porten. Det hände ingenting. Jag loggar in på skärmen med hjälp av det där alternativet som finns att man kan logga in genom att använda musen och trycka på bokstäverna som finns uppe på skärmen. Men i alla fall.

Jag loggar in och går in på kontroll panelen för att göra en "troubleshooting" av problemet men den installerar om drivrutinerna för tangetbordet men ändå så funkar det inte. Jag testade att installera intelli type pro 8.1 vilket var den senaste programvaran för tangentbordet. Det verkade inte heller funka så jag tog bort själva drivrutinen för tangenbordet i "system mananger" och startade om datorn. Efter att jag hade startat om datorn så fungerade tangetbordet utan problem fast drivrutinerna var tillbaka utan problem.

Det jag undrar är vad är det felet var, och vad kan jag göra för att fixa till det om det händer i fortsättningen?

Tack på förhand

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk

har du testat utan lösenord eller slocknar den när du startar datorn?

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk

Testa en annan USB port

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

har du testat utan lösenord eller slocknar den när du startar datorn?

Den slocknar direkt när datorn startar. Men under tiden när datorn bootar upp så blinkar tangentbordet ett par gånger

Visa signatur

Corsair RM750 V2 750W

Permalänk

Att de blinkar ett par gånger när datorn bootar upp är normalt, händer mig och mina kompisar också men som kevlarheart sa tidigare testa en annan USB port, om du har den på front panelen testa bak och tvärtom

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Att de blinkar ett par gånger när datorn bootar upp är normalt, händer mig och mina kompisar också men som kevlarheart sa tidigare testa en annan USB port, om du har den på front panelen testa bak och tvärtom

Har provat alla usb portar och ingen verkar funka. Det ända som händer när jag kopplar in är att jag får ett meddelande som säger att den installerar men inget annat händer efter det. Utan 5 sekunder senare så får jag ett meddelande med texten "kunde inte installera/ Unknown device"

Visa signatur

Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem

Det är lungt boys. Kunde inte få tangetbordet att funka så jag drog ner till stan och fick den utbytt.

Tack för hjälpen

Visa signatur

Corsair RM750 V2 750W