Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Nej alltså datorn ska ju bara spelas på. känns onödigt med bluray. Det blir komplett varianten för 13.000 och en 128gb ssd så fort dom får in datorn

Visa signatur

TriFFy

Permalänk
Medlem

sitter faktiskt en 4gb sticka + 2 gb sticka i en g74sx (13k varianten)

Fördelen som jag ser det med en MSI är att man får ett tagentbord som är gjort för gaming(sen så har jag inte testat det själv, så kan lika gärna vara skit)
Sen att det finns uttag för att koppla in 5.1 ljudsystem någon gång om man vill.

Men något jag vet iallafall är att g74sx:en är ruskigt bra gjord.
Finns inget tagentbord/skärms flex alls egentligen, så man känner verkligen att man inte
har kastat pengar i sjön.

Permalänk
Medlem

Låter riktigt bra adfi Asusen känns mer välgjord på nått skumt sätt, men man får säkert mer per krona om man köper MSIn

Visa signatur

TriFFy

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det blev ju nästa ännu svårare nu

Visa signatur

TriFFy

Permalänk

Om inte tangentbordet är fixat på Asusen så skulle jag ta MSIn.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Vad menar du med fixat?

Permalänk
Medlem

Var ju MSI som hade problem med tagentbordet vad jag vet.

G74SXen har jag inte hittat några problem på iallafall.
Är ett stort plus att dom satt en "plåt" skiva över tagentbordet.
riktigt stabilt : )

Är synd att jag inte fått testat en 780R hade varit så mycket enklare och säga vad som är bäst då.

Nu längtar jag efter lite awesome spel bara såsom Dead island, Guild wars 2, Diablo 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Var precis min tanke

Permalänk

Mitt problem är när man skriver så hänger tangentbordet inte riktigt med

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Tveksamt alltså. Jag har inte märkt något på min g74:a iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Är det en G74:a eller äldre ASUS modell du har/hade?
Har talat med en rad personer som har en G74 och ingen har nämnt något negativt om tangentbordet, snarare tvärt om.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken SSD det sitter i denna:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635487#extra

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Hade samma problem med min G73JH men hittade lösningen på asus-forumet. Det handlar om drivrutiner till touchpad'en som strular. Trodde först det var jag som är värdelös att skriva på tangentbordet, men så var icke fallet

Se länk nedan för mer info:
http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?883-Troubleshooting-ASUS-G73-Touchpad-Problems

Nu vet jag inte om bios etc också måste uppdateras för att det skall fungera. Jag hade redan nyaste (0211) samt nyaste för GPU'n på min burk när jag uppdaterade drivers för touchpad. Men då funkade allt perfekt och gör så än idag.

Update:
Finns tydligen en tråd om liknande problem med G74SX.. med lösning:
http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?3076-G74SX-Keyboard-Issues-Update-to-ATK-1.0.00010

Visa signatur

-----

AMD 5600x :: 3080 :: Oculus Rift S + Flygnördsprylar

Permalänk
Skrivet av adfi:

Inte nu längre på dom nya 780 modellerna om du syftade på sviktande tangentbord som på 660 serien.

Permalänk
Medlem

Det verkar som man får passa sig för vilken version av G74 man köper, av vad jag förstått (av Asusforumet på notebookreview) så har (vissa) versioner med GTX560 2GB DDR5 128bits buss, medan de med GTX560 3GB DDR5 192 bitars buss.
Jag har inte hittat någon jämförelse mellan dem, (och har ingen annan källa) så om nån annan sitter på mer info om detta så vore det bra !

Permalänk
Medlem

vad jag sett så har väl alla g74sx "3gb" ? så tror inte de har olika specifikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Jag hade detta problemet med min G73Sw tills jag uppdaterade min BIOS igår. Tangentbordet missade tryck och touchpaden strulade. Flashade från BIOS version 202 till 205 och nu funkar det perfekt. Ska byta till G74SX så snart komplett får 20000kr versionen, men dom maskar med att släppa den.

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni som har haft G74an nu ett tag, är själv sugen på en, blir det strul om man blåser den och installerar om Windows med hårdvaran eller finns det lätt att ladda ner drivisar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Vad tycker ni som har haft G74an nu ett tag, är själv sugen på en, blir det strul om man blåser den och installerar om Windows med hårdvaran eller finns det lätt att ladda ner drivisar?

Blåser den;)?
Jag har haft min sen början av Juli. och den är awesome.

Det följer med en "recovery" programvara som gör att man kan bränna 3-4 dvd skivor så man kan installera om med skivor istället.
Och lyckas man slarva bort det så finns det ett asus rog forum som man kan ladda hem en "backup" från.
En vanlig windows7 installation för laptopen dvs. Och till den är man tvungen att använda koden man får på
datorn för att aktivera home premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Blåser den;)?

Det följer med en "recovery" programvara som gör att man kan bränna 3-4 dvd skivor så man kan installera om med skivor istället.
Och lyckas man slarva bort det så finns det ett asus rog forum som man kan ladda hem en "backup" från.
En vanlig windows7 installation för laptopen dvs. Och till den är man tvungen att använda koden man får på
datorn för att aktivera home premium.

Tror han menar att han vill göra en ren windows installation på den för att bli av med bloatware men undrar om det ställer till något. Vissa ASUS-datorer har man nästan varit tvunget att ta bort vissa medföljande program i för att komma runt buggar, men har man tagit bort fel eller för mycket så har man fått problem av den anledningen istället.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Borde väl gå :). Vill inte kolla nu eftersom jag använder laptopen.
Men om jag minns rätt så sitter w7 nyckeln under datorn. Så borde inte vara några problem?
Jag avinstallerade allt skit bara. som inte behövdes. För vissa saker behövs ju menar jag.
Realtek/THX/wireless console/ osv.

Permalänk
Medlem

Håller med adfi. Vad är det för fördelar att blåsa hela datorn och installera om Windows mot att bara avinstallera alla bloatprogram du inte vill ha?

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

JAg är toknöjd med min som jag haft sen den 11/8. Går att köra TW2 på high och starcraft 2 på ultra.
Sen är den tyst och kall

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Blåser den;)?

Låter kanon!

Skrivet av Papas:

Håller med adfi. Vad är det för fördelar att blåsa hela datorn och installera om Windows mot att bara avinstallera alla bloatprogram du inte vill ha?

Sorry glömde påpeka att jag ska i så fall stoppa in en SSD som jag installerar Windows på.

Skrivet av Albanot:

JAg är toknöjd med min som jag haft sen den 11/8. Går att köra TW2 på high och starcraft 2 på ultra.
Sen är den tyst och kall

Tycker du skärmen är bra? Fanns vissa problem med äldre modeller men inte hört något negativt kring dom nya.

Permalänk
Skrivet av adfi:

Är ett stort plus att dom satt en "plåt" skiva över tagentbordet.
riktigt stabilt : )

Tycker det suger rejält - nickelallergi :/

Dessutom så känner man en pulserande ström i plattan när man tvingas ladda i ojordad kontaktuttag - precis som på macbookarna mao. Skitirriterande!

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Tycker det suger rejält - nickelallergi :/

Dessutom så känner man en pulserande ström i plattan när man tvingas ladda i ojordad kontaktuttag - precis som på macbookarna mao. Skitirriterande!

Kan förstå att det suger pga nickelallergin. Tror inte ASUS tänkt tanken själva än. Men gör de nog till nästa generation ROG laptops.
Och sluta ladda via ojordade uttag då!

Permalänk
Skrivet av adfi:

Kan förstå att det suger pga nickelallergin. Tror inte ASUS tänkt tanken själva än. Men gör de nog till nästa generation ROG laptops.
Och sluta ladda via ojordade uttag då!

Ibland är det ju allt som finns

Visa signatur

Bro!

Permalänk

Enligt EU-standard får det inte vara nickel i produkter..låter skumt tycker jag.

Visa signatur