Permalänk
Medlem

Asus N55SF ?

Vet nån om den grejjen som står brevid datorn på bordet kommer med när man köper den?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

det är en extern Subwoofer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

det är en extern Subwoofer

som heter och kommer kosta ungefär? Har sett bara ett företag här i Sverige som skrivit in en version av denna dator. När kan i5 versionerna dyka upp på diverse hemsidor?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv

en version som heter N55SF-S1109V kommer att komma nu snart i augusti. Estimerat pris: 9990:-
Här e spec:
15.6", FullHD Matt - Intel i7-2630QM (2.0GHz-2.9GHz) - NVidia GT 555M 2G DDR3 VRAM - 8192MB(4096MBX2) DDRIII 1333 - 750GB 5400rpm SATA - DVD SM DL - ASUS 802.11bgn - HD cam - BluTooth - 2x USB 3.0 - 6 cell (5200mAh) - Sub-Woofer - Win7PM

Permalänk
Medlem

nån med i5 och fullHD skärm?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

haha vafan lite kan du väl avslöjja? Sitter ju här å velar om vad jag ska köpa. Skicka mess om du vill vara hemlig

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv

ok då, N55SF-S1094V kommer finnas hos Komplett med i5 och FullHD, väntas i lager i slutet av Augusti

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

ok då, N55SF-S1094V kommer finnas hos Komplett med i5 och FullHD, väntas i lager i slutet av Augusti

Kung David!

Jag finner dock denna väldigt intressant: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635494#extra

jag kan däremot inte hitta någon information om upplösningen, det borde väl vara 1920 va? Sen hastigheten på hårddisken, hoppas på den snabbare 7200

Vet du?

Tack på förhand!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Inaktiv

David – den ser väldigt intressant ut!
Dyker den även upp i Sverige med en skärm med lägre upplösning (1366 × 768)?
Och, hur många minnesplatser har den – två eller fyra?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon36896:

David – den ser väldigt intressant ut!
Dyker den även upp i Sverige med en skärm med lägre upplösning (1366 × 768)?
Och, hur många minnesplatser har den – två eller fyra?

nej, vi kommer nog endast köra N55 med FullHD då de är en dedikera Multimedia dator.
Tyvärr vet jag inte just nu hur många platser den har.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knightstreet:

Kung David!

Jag finner dock denna väldigt intressant: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635494#extra

jag kan däremot inte hitta någon information om upplösningen, det borde väl vara 1920 va? Sen hastigheten på hårddisken, hoppas på den snabbare 7200

Vet du?

Tack på förhand!

skicka mig ett PM så ska jag kolla när jag e tillbaka på kontoret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

ok då, N55SF-S1094V kommer finnas hos Komplett med i5 och FullHD, väntas i lager i slutet av Augusti

Tack! Då får vi hoppas de lägger upp den snart så vi får se vad den kommer kosta. Synd bara att den verka enligt ciao ha 5400 rpm på hårddisken men den kan man ju byta hehe.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv

ja stämmer att de är 5400rpm...men som sagt väldigt lätt att uppgradera Hårddisk på dem. Hårddisken är en så pass billig komponent också så du har inte betalat så mycket för den som sitter i ändå

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

ja stämmer att de är 5400rpm...men som sagt väldigt lätt att uppgradera Hårddisk på dem. Hårddisken är en så pass billig komponent också så du har inte betalat så mycket för den som sitter i ändå

Går det att byta till en SSD? Är det isf svårt och kan man sätta in typ vilken 120gb som helst?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GregorTorkel:

Går det att byta till en SSD? Är det isf svårt och kan man sätta in typ vilken 120gb som helst?

japp, de är inge problem att byta till en SSD. Ja så länge de är 2,5" med SATA så ska de va ok. Nya Sandy Bridge chipset ska klara dem nya SSD också så de ska vara ok.

Permalänk
Medlem

Vad e rek pris på en N55SF-S1094V? Komplett.se verkar sega på lägga upp den hehe

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Nån som kommer få in N55SF-S2043V å vad kan den kosta? Ett bra alternativ om man inte vill ha fullHd upplösning

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

ekooo??? hehe

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Kommer N45SF till sverige? Mest intresserad av å veta om den vita kommer...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv

vi har ingen N45 eller vit version på väg in just nu...men de kan bli aktuellt senare i höst

Permalänk
Medlem

Kommer N55-serien ha samma tangentbord som N53orna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Howlett:

Kommer N55-serien ha samma tangentbord som N53orna?

nej de är nytt på N55

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Nån som kommer få in N55SF-S2043V å vad kan den kosta? Ett bra alternativ om man inte vill ha fullHd upplösning

Kommer inte denna alltså?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Är chassit av aluminium på N55sf?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Janne1:

Kommer inte denna alltså?

inte som ligger i planeringen just nu iaf tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Är chassit av aluminium på N55sf?

Citat:

Ett aluminiumchassi ger dig, till skillnad på plast, en dator med högre kvalitet, bättre hållbarhet, bättre värmeavledningförmåga och helt enkelt en bättre förutsättning för din dator.

hämtat ifrån netonnet

Permalänk
Medlem

Beställde precis en Asus N55SF med följande specifikation!

# 15,6-tums Full HD-skärm
# Nya Intel Core i7-2630QM
# 8GB DDR3 RAM
# 750GB hårddisk
# Blu-Ray-spelare
# GeForce GT555M 2GB

Hoppas den lever upp till förväntningarna, jag ska försöka komma ihåg att återkomma till denna tråden så fort jag sett vad den går för

Permalänk

ungfär hur lång batteritid kan man förvänta sig i denna, givet att GT555 inte kickar in utan Optimus tekniken enbart kör på det inbyggda grafikkortet?

Visa signatur

är man dum skall man lida