Få iPhone 4 som kompensation?

Permalänk

Få iPhone 4 som kompensation?

Jag köpte en iPhone 3gs i juni 2010 och sammanlagt lämnat in den på service tre gånger. Samma fel uppstår igen, och nu kräver jag kompensation.

Lämnade in den 1a gången: Enhet utbytt på garanti.
Lämnade in den 2a gången: Enhet utbytt på garanti (backrep, 3 mån garanti).
Lämnade in den 3e gången: Enhet utbytt på garanti (backrep på förra gången (läs 2a gången)).

Felet: Jag tappar all täckning i cirka 10-20 sekunder, sedan kommer täckningen tillbaka. Det händer varsomhelst, närsomhelst och oavsett om jag har 3g på/av.

När jag fick ut den nya enheten, en 3gs, så sade kvinnan i Telia-butiken här i Övik att visar sig samma fel igen så ska jag få en kompensation av något slag. Hann inte använda 3gs'n i mer än någon dag innan felet visade sig igen. Jag gick då in till Telia-butiken och fick SIM-kortet utbytt, men felet började visa sig igen samma dag.

Jag kommer att bege mig in till Telia-butiken imorgon och kräva en kompensation för att felet fortfarande uppstår. Det jag tycker är en rimlig kompensation är en iPhone 4. Eftersom en uppgradering i minnesutrymmet på en 3gs innebär att jag fortfarande har en 3gs. Och det är en 3gs som jag har och det är den modellen som krånglar för mig. En ekonomisk kompensation, t ex sänkning på månadsfakturan, innebär att felet fortfarande kommer att vara kvar. Det enda rimliga är då en uppgradering av modell, dvs att jag bör få en iPhone 4 som kompensation.

Permalänk
Permalänk

Skriver du dagbok här eller? Vad är frågan liksom?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Om samma fel uppstår på 4 olika enheter kan man ju undra om det beror på användaren....

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av livinlegend:
Skrivet av AntiSmidig:

Skriver du dagbok här eller? Vad är frågan liksom?

Han vill såklart få respons ang. ärendet. Andras åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JewelNite:

Jag köpte en iPhone 3gs i juni 2010 och sammanlagt lämnat in den på service tre gånger. Samma fel uppstår igen, och nu kräver jag kompensation.

Lämnade in den 1a gången: Enhet utbytt på garanti.
Lämnade in den 2a gången: Enhet utbytt på garanti (backrep, 3 mån garanti).
Lämnade in den 3e gången: Enhet utbytt på garanti (backrep på förra gången (läs 2a gången)).

Felet: Jag tappar all täckning i cirka 10-20 sekunder, sedan kommer täckningen tillbaka. Det händer varsomhelst, närsomhelst och oavsett om jag har 3g på/av.

När jag fick ut den nya enheten, en 3gs, så sade kvinnan i Telia-butiken här i Övik att visar sig samma fel igen så ska jag få en kompensation av något slag. Hann inte använda 3gs'n i mer än någon dag innan felet visade sig igen. Jag gick då in till Telia-butiken och fick SIM-kortet utbytt, men felet började visa sig igen samma dag.

Jag kommer att bege mig in till Telia-butiken imorgon och kräva en kompensation för att felet fortfarande uppstår. Det jag tycker är en rimlig kompensation är en iPhone 4. Eftersom en uppgradering i minnesutrymmet på en 3gs innebär att jag fortfarande har en 3gs. Och det är en 3gs som jag har och det är den modellen som krånglar för mig. En ekonomisk kompensation, t ex sänkning på månadsfakturan, innebär att felet fortfarande kommer att vara kvar. Det enda rimliga är då en uppgradering av modell, dvs att jag bör få en iPhone 4 som kompensation.

Tror inte du kommer kunna få en Iphone 4, det är nog bara dina drömmar tyvärr

Permalänk

Någon slags kompensation måste jag få om jag blivit lovad det. Och en ekonomisk kompensation gör inte så att felet försvinner. Det innebär att jag borde få en annan mobil?

Permalänk
Medlem

Du har fått ny telefon 3ggr... Det kan inte vara så att du har dålig täckning med Telia på några av de platser du rör dig kring?

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av JewelNite:

Jag köpte en iPhone 3gs i juni 2010 och sammanlagt lämnat in den på service tre gånger. Samma fel uppstår igen, och nu kräver jag kompensation.

Lämnade in den 1a gången: Enhet utbytt på garanti.
Lämnade in den 2a gången: Enhet utbytt på garanti (backrep, 3 mån garanti).
Lämnade in den 3e gången: Enhet utbytt på garanti (backrep på förra gången (läs 2a gången)).

Felet: Jag tappar all täckning i cirka 10-20 sekunder, sedan kommer täckningen tillbaka. Det händer varsomhelst, närsomhelst och oavsett om jag har 3g på/av.

När jag fick ut den nya enheten, en 3gs, så sade kvinnan i Telia-butiken här i Övik att visar sig samma fel igen så ska jag få en kompensation av något slag. Hann inte använda 3gs'n i mer än någon dag innan felet visade sig igen. Jag gick då in till Telia-butiken och fick SIM-kortet utbytt, men felet började visa sig igen samma dag.

Jag kommer att bege mig in till Telia-butiken imorgon och kräva en kompensation för att felet fortfarande uppstår. Det jag tycker är en rimlig kompensation är en iPhone 4. Eftersom en uppgradering i minnesutrymmet på en 3gs innebär att jag fortfarande har en 3gs. Och det är en 3gs som jag har och det är den modellen som krånglar för mig. En ekonomisk kompensation, t ex sänkning på månadsfakturan, innebär att felet fortfarande kommer att vara kvar. Det enda rimliga är då en uppgradering av modell, dvs att jag bör få en iPhone 4 som kompensation.

Har du provat att byta simkort, jag och en god vän gjorde det på våra Iphones när vi började tappa täckningen och efter bytet så var problemet borta.

Permalänk
Skrivet av El1min4tor:

Du har fått ny telefon 3ggr... Det kan inte vara så att du har dålig täckning med Telia på några av de platser du rör dig kring?

Det är på helt olika platser det sker. Hemma (ingen elektronik som stör ut täckningen), skolan, stranden, olika släktingar, bredvid/nära telemaster eller vad heter osv.....
En kompis till mig har samma problem, och han bor i Gbg.

Permalänk
Skrivet av milla_66:

Har du provat att byta simkort, jag och en god vän gjorde det på våra Iphones när vi började tappa täckningen och efter bytet så var problemet borta.

Ja det har jag, och det står det i texten också

Permalänk
Medlem

Du kommer nog aldrig att få en dyrare produkt i kompensation. Du kan säkert häva köper och få tillbaka värdet på telefonen eller byta den på garantin och få ett skal eller något i butiken som plåster.

Men jag är imponerad av att du fortfarande vill ha en iphone efter 3 "trasiga" enheter, jag hade tappat förtroendet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus Maximus IV Extreme | Intel Core i7 2600K 3,4GHz @ 4,6GHz | Corsair H100 | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Corsair 4x4GB 1600MHz XMS3 | MIS GeForce GTX 680 | Samsung SSD 840 512GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Seagate 2TB SATA-II 5900 RPM | LG 22" TFT & BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz | Win 7 x64 |

Permalänk
Medlem

Kan ju iofs säga att jag delvis hade samma problem med min 3gs. Inte så mycket som du beskriver, men till och från. Är ju inte direkt dom bästa antennerna i apples produkter tyvärr (men min HTC är bannemig inte bättre).

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Sötast

Har du en 3gs som inte funkar så får du en 3gs som funkar.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Har du en 3gs som inte funkar så får du en 3gs som funkar.

Har fått ut totalt 3 st 3gs från verkstaden som Telia skickar dem till och alla tre har visat samma fel....

Permalänk
Medlem

i och med att Apple kör med utbytesgaranti så kommer du aldrig kunna få en annan modell en den du skickar in.
om inte teliabutiken är snälla och ger dig en annan telefon, vilket jag är ytterst tveksam till.

att det skulle vara fel på 3 st iPhones är inte troligt.
Har du gjort en säkerhetskopia via iTunes som du läser in i de nya telefonerna?
I sådana fall bör du göra en fabriksåterställning och manuellt synkronisera iPhonen, jag har varit med om detta själv + flera kunder som kommit in med samma fel.

Permalänk
Inaktiv

Verkar osannolikt att fyra olika telefoner skulle ha samma problem, men om det faktiskt är så verkar det finnas anledning till hävning eller prisavdrag. Att få en iphone4 däremot är jag skeptisk mot. Men berätta imorgon hur det gick, det vore intressant att höra hur det gick!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av bananfiS:

i och med att Apple kör med utbytesgaranti så kommer du aldrig kunna få en annan modell en den du skickar in.
om inte teliabutiken är snälla och ger dig en annan telefon, vilket jag är ytterst tveksam till.

att det skulle vara fel på 3 st iPhones är inte troligt.
Har du gjort en säkerhetskopia via iTunes som du läser in i de nya telefonerna?
I sådana fall bör du göra en fabriksåterställning och manuellt synkronisera iPhonen, jag har varit med om detta själv + flera kunder som kommit in med samma fel.

Jag kör faktiskt inte in någon återställningskopia i Iphone'arna som jag får ut, utan jag kör igång dem som nya iPhones.

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem

varför ska du få kompensation för att det är ett 'fel' på din mobil som alla andra 3gs har

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av bananfiS:

Har du ett klipp SIM-kort eller ett MICRO-SIM?

Jag har ett vanligt SIM-kort.

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

varför ska du få kompensation för att det är ett 'fel' på din mobil som alla andra 3gs har

Skickades från m.sweclockers.com

Klart att han ska ha kompensation för något som inte fungerar, iallafall pengarna tillbaka.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananfiS:

Har du ett klipp SIM-kort eller ett MICRO-SIM?

3gs har vanligt simkort.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Skrivet av bananfiS:

oj sorry, tänkte att det var en iPhone 4..

mycket märkligt fel!
har du låtit någon polare/mamma testa telefonen under längre tid och se om de har samma fel.
jag har ytterst svårt att se att det skulle vara samma fel på 3 olika telefoner..

Felet uppstod inte i någon utav lånemobilerna jag hade och det visar sig inte för någon anna i familjen.

Skrivet av M89:

Klart att han ska ha kompensation för något som inte fungerar, iallafall pengarna tillbaka.

En mobil i liknande prisklass eller pengarna tillbaka känns rimligt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Klart att han ska ha kompensation för något som inte fungerar, iallafall pengarna tillbaka.

fungera gör den men inte upp till hans förväntningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hmm
testat att göra simkortet lite tjockare så det sitter fast ordentligt (t ex en plastbit imellan kortet och hållaren) träffar nog kontakten mot telefonen bättre har för mig att det kan vara nå sånt säkerligen (är det på min gamla nokia som jag satt papper imellan där man sätter den och batteriet funkar hur bra som helst nu)
men att den tappar räckvidd var 30e sekund låter lite konstigt men det kan vara värt att testa min teori det skadar ju inte telefonen ialafall

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av jonte234:

fungera gör den men inte upp till hans förväntningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Såklart den inte uppfyller mina förväntningar/krav då jag tappar mottagningen vid telefonsamtal/sms när jag använder internet osv!

Permalänk
Medlem

Klart att du kan KRÄVA pengarna tillbaka, hade jag lätt gjort. Dock tror jag inte att du kan få ut en iPhone 4 (om de inte ligger i samma pris vill säga)

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av JewelNite:

Såklart den inte uppfyller mina förväntningar/krav då jag tappar mottagningen vid telefonsamtal/sms när jag använder internet osv!

sätt en tejpbit där man sätrer in sim kortet. det är ett problem för ganska många som jag har träffat och det löser sej om man bara sätter dit en tejp bit:)

Skickades från m.sweclockers.com