Få iPhone 4 som kompensation?
Jag köpte en iPhone 3gs i juni 2010 och sammanlagt lämnat in den på service tre gånger. Samma fel uppstår igen, och nu kräver jag kompensation.
Lämnade in den 1a gången: Enhet utbytt på garanti.
Lämnade in den 2a gången: Enhet utbytt på garanti (backrep, 3 mån garanti).
Lämnade in den 3e gången: Enhet utbytt på garanti (backrep på förra gången (läs 2a gången)).
Felet: Jag tappar all täckning i cirka 10-20 sekunder, sedan kommer täckningen tillbaka. Det händer varsomhelst, närsomhelst och oavsett om jag har 3g på/av.
När jag fick ut den nya enheten, en 3gs, så sade kvinnan i Telia-butiken här i Övik att visar sig samma fel igen så ska jag få en kompensation av något slag. Hann inte använda 3gs'n i mer än någon dag innan felet visade sig igen. Jag gick då in till Telia-butiken och fick SIM-kortet utbytt, men felet började visa sig igen samma dag.
Jag kommer att bege mig in till Telia-butiken imorgon och kräva en kompensation för att felet fortfarande uppstår. Det jag tycker är en rimlig kompensation är en iPhone 4. Eftersom en uppgradering i minnesutrymmet på en 3gs innebär att jag fortfarande har en 3gs. Och det är en 3gs som jag har och det är den modellen som krånglar för mig. En ekonomisk kompensation, t ex sänkning på månadsfakturan, innebär att felet fortfarande kommer att vara kvar. Det enda rimliga är då en uppgradering av modell, dvs att jag bör få en iPhone 4 som kompensation.