Valve avslöjar Counter-Strike: Global Offensive

Permalänk
Medlem

Slutade spela CS när 1.0 kom ut.
Kommer dock fortfarande ihåg när en patch släpptes till half life och gubbarna i cs vaggade fram svävandes med benen i spagat, då cs fortfarande var en mod till half life.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Ja, ett riktigt fail hade det varit om dom införde xp och levlar, fy fan.

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Avstängd

CS? Otroligt fult och förmodligen väldens genom tiderna största Noob spel ! Fungerar antagligen att köra på en P2 300mhz med Quake2 grafik i software render! Ett spel som stannat i tiden och perfekt för folk som lägger pengarna på annat än en dator från 2000 talet haha

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Thewiruz:

CS? Otroligt fult och förmodligen väldens genom tiderna största Noob spel !

Fult, ja, men nej inte världens noob spel, det måste väl ändå vara cod modern warfare 2?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FLAXMANNEN:

Fult, ja, men nej inte världens noob spel, det måste väl ändå vara cod modern warfare 2?

Ja efter COD MW spårade det ur,Eller egentligen innan det! MW3 lär ha mycket att sätta emot när BF3 kommer eller inte!? Bara grafikmässigt ligger ju COD efter några år men som sagt det är iof inte det som gör spelet bra.Alltid kul med bra grafik men prioriterar en del saker före det.

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Jag spelade cs från beta 4.0. Var det 1999? Egentligen tycker jag det fortfarande är bra men synd att det bara är ryssar som spelar public (verkar det som). Tänker verkligen inte spela clanspel igen, i något spel. Har inte tid att schemalägga spelande. Men poängen är att jag tycker CS är bra som det är, önskar bara att lika många fortfarande skulle slöspela det. (med source var det inte så bra).

EDIT:

Skrivet av Dr.Mabuse:

Har inte xbox men nog tycker jag det ser ut som CS och inte CZ: http://www.gamespot.com/xbox/action/counterstrike/review.html ?

Jag köpte en begangnad xbox med en polare en gång i tiden och med den följde Counter Strike, utan CZ. Men spelade det aldrig, bara Halo och Forza spelades för de hade split screen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Entusiast

Jag sätter mina pesos på att han var den där killen som aldrig lärde sig och alltid blev snipprad och skrek "jaevla awp boeg!!111#%¤#¤&T#"...

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Thewiruz:

Ja efter COD MW spårade det ur,Eller egentligen innan det! MW3 lär ha mycket att sätta emot när BF3 kommer eller inte!? Bara grafikmässigt ligger ju COD efter några år men som sagt det är iof inte det som gör spelet bra.Alltid kul med bra grafik men prioriterar en del saker före det.

Nej, jag tycker faktiskt det första mw var och är fortfarande väldigt kul att spela! Men cod serien är väldigt överskattad!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

CS? Otroligt fult och förmodligen väldens genom tiderna största Noob spel !

Fult kan jag förstå att du tycker men ett noob spel, på vilket sätt menar du då?

Skrivet av soderkvist:

Jag spelade cs från beta 4.0. Var det 1999? Egentligen tycker jag det fortfarande är bra men synd att det bara är ryssar som spelar public (verkar det som). Tänker verkligen inte spela clanspel igen, i något spel. Har inte tid att schemalägga spelande. Men poängen är att jag tycker CS är bra som det är, önskar bara att lika många fortfarande skulle slöspela det. (med source var det inte så bra).

Public är ganska slött, folk är så fega att dö och behöva vänta runda ut så dom flesta sitter med AWP i ett hörn. Spelar man PCW är det sjukt roligt. Spelade Source i 2 år före 1.6 men nu tycker jag att det är tråkigt.Går inte att haxa, skotten går spikrakt, hitboxen är helt fel... finns ingen känsla i spelet.

Synd att folk bara tänker på grafiken

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Fult kan jag förstå att du tycker men ett noob spel, på vilket sätt menar du då?

Public är ganska slött, folk är så fega att dö och behöva vänta runda ut så dom flesta sitter med AWP i ett hörn. Spelar man PCW är det sjukt roligt. Spelade Source i 2 år före 1.6 men nu tycker jag att det är tråkigt.Går inte att haxa, skotten går spikrakt, hitboxen är helt fel... finns ingen känsla i spelet.

Håller med om att public kunde vara slött men jag kommer nog aldrig mer spela något annat än public i något spel, är bara sugen ibland på att spela det för old times. Umgås inte med någon som skulle vilja spela nu för tiden heller tror jag. Vanliga cs har fortfarande bra känsla, som du säger.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

hmm..

Snälla satsa på pc-spelarna istället för konsol. Valv tappa mig och nästan alla mina kompisar när source kom. Gör inte detta till en blunder också. Håller tummarna för att det kan finnas lite 1.6 känsla i denna version. Eller något som får oss riktiga cs nördar att leva för!

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Så nästa generations konsoler kommer 2012

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör 1,6 till ett bra spel?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Håller med om att public kunde vara slött men jag kommer nog aldrig mer spela något annat än public i något spel, är bara sugen ibland på att spela det för old times. Umgås inte med någon som skulle vilja spela nu för tiden heller tror jag. Vanliga cs har fortfarande bra känsla, som du säger.

Spelar man tex på Brutalcs servrarna brukar det vara ordning. Man behöver inte spela PCW så seriöst heller, bara lira nån match lite nu och då.

E sporten i cs är däremot fruktansvärt dåligt sen Spawn och Heaton slutade, kolla bara på SK vs Mtw som hade final på DH. Inte konstigt att SK vann, dom har ju köpt alla bra spelare

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vad är det som gör 1,6 till ett bra spel?

Finns en känsla, vilket inte är i närheten av vad dagens spel har
Vapnena som finns, Något jag hatar med dagens spel är bazooka och granaterna som finns på colten i COD spelen.
Skadan man tar är bra i cs 1.6, blir man skuten i COD så är det bara gömma sig i 2 sekunder sen har man fullt liv
Skjuta genom väggar
Grafiken i cs 1.6, Quake, minecraft tycker jag är mycket skönare än nyare grafik
Skotten går inte spikrakt, vilken enligt mig är roligare

Är såklart en smaksak

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hojte:

Bara dom gör det så att e-sporten får en ny fps shooter att spela. Finns ju egentligen inget mer än 1.6 och quake som fps i esporten

Fps som e-sport när det gäller pc har tonat ner en del (imo), men finns ett par serier som är aktuella inom konsoll. Brodern tävlar i Halo på xbox. Själv klarar jag inte av att sikta på konsol, men har heller inte gett det en ärlig chans.

Skrivet av lang666:

Så nästa generations konsoler kommer 2012

Det vet vi inte mycket om än men dom kanske väntar på besked dom med eller så vet dom mer än oss. Förmodligen så blir det en portning från pc till konsoll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad är det som gör 1,6 till ett bra spel?

Fokuset på rå skill och balans.
Det som 'alla' moderna FPS titlar totalt dumpat och fyllt istället med massa trams som perks och killstreaks.

Det är konsollernas fel (konsollernas fel) konsollernas fel (konsollernas fel)...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Lite kul att lyssna på alla ungar som gnäller "CS 1.6 har dålig grafik". Buhu. Det är känslan och enkelheten som gör CS så bra! Visst, det är gammalt, men spelkänslan är unik. Source är inte CS. Känslan är helt annorlunda, vapnen saknar rekyl, dåligt gjorda banor etc. Ingen jag känner som växte upp med CS som HL1-mod gillar det nya.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Om det inte kommer hattar till spelet så är jag inte intresserad.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Finns en känsla, vilket inte är i närheten av vad dagens spel har
Vapnena som finns, Något jag hatar med dagens spel är bazooka och granaterna som finns på colten i COD spelen.
Skadan man tar är bra i cs 1.6, blir man skuten i COD så är det bara gömma sig i 2 sekunder sen har man fullt liv
Skjuta genom väggar
Grafiken i cs 1.6, Quake, minecraft tycker jag är mycket skönare än nyare grafik
Skotten går inte spikrakt, vilken enligt mig är roligare

Är såklart en smaksak

Skjuta genom väggar är ju ett riktigt lyft från tidigare spel, vissa väggar borde kulorna inte gå igenom iofs.

Det största som förstör dagens spel tycker jag är dessa hitmarks, hade varit riktigt nice utan dem (vilket CS:GO borde vara) och att det inte ploppar upp info om vem som dödat vem. Man ska ju inte veta om fienden är död eller inte när man såg han genom dörren och sköt

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Skrivet av nictim:

Skjuta genom väggar är ju ett riktigt lyft från tidigare spel, vissa väggar borde kulorna inte gå igenom iofs.

Det största som förstör dagens spel tycker jag är dessa hitmarks, hade varit riktigt nice utan dem (vilket CS:GO borde vara) och att det inte ploppar upp info om vem som dödat vem. Man ska ju inte veta om fienden är död eller inte när man såg han genom dörren och sköt

Skjuta genom 2 meters väggar låter ju bara fel men på något sätt passar det till cs, att dom tog bort det från Source är bara fel.

Vem som dödar vem står väl i alla spel vad jag vet, killcam kan däremot vara jobbigt om man är på ett bra ställe. Alla speltillverkare idag tänker bara på grafiken vilket är synd, det ända spelet jag sett på senare år som har skön grafik är Minecraft

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Valve gör spelet så det måste ju bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Så nästa generations konsoler kommer 2012

Det rör sig om tafflig terminologi som sen blir förstörd av svensköversättningen.

Dom säger "...and deliver it to gamers on the PC as well as the next gen consoles and the Mac."

Spelbranschen överlag kallar fortfarande 360 och ps3 för "next gen consoles", även om det blir mindre och mindre vanligt.
Sen är detta hopplöst direkt-översatt till svenska med "nästa generation spelkonsoler".

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Finns en känsla, vilket inte är i närheten av vad dagens spel har
Vapnena som finns, Något jag hatar med dagens spel är bazooka och granaterna som finns på colten i COD spelen.
Skadan man tar är bra i cs 1.6, blir man skuten i COD så är det bara gömma sig i 2 sekunder sen har man fullt liv
Skjuta genom väggar
Grafiken i cs 1.6, Quake, minecraft tycker jag är mycket skönare än nyare grafik
Skotten går inte spikrakt, vilken enligt mig är roligare

Är såklart en smaksak

Jag spelade det en hel del själv förr, men jag har glömt bort vad som var bra med det. Därav min fråga
Får nog ta och testa det igen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag spelade det en hel del själv förr, men jag har glömt bort vad som var bra med det. Därav min fråga
Får nog ta och testa det igen

Bara att starta spelet och börja spela

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Bara att starta spelet och börja spela

Om det vore så lätt.. Glömt bort mitt acc/lösenord för längesen ^^

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Om det vore så lätt.. Glömt bort mitt acc/lösenord för längesen ^^

Synd. Kostar 10 euro och är lätt värt 10 gånger mer

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

hehe, tycker verkligen inte ALLS det påminner om stilen från CS.
Det är inte bara fast-motion som gjorde CS så bra.
Känslan i när man skjuter, känslan av hur skotten färdas, pricksäkerheten och allt sånt där.
Jag har aldrig varit med om ett spel där jag känt mig så sammankopplad med vapnet jag styr.
Inget kommer i närheten.

Men jag tycker inte det är kul längre, folk är i regel för bra och spelar för seriöst att jag inte kan slöspela det längre och eftersom jag spelar så lite så blir jag så dålig att det går åt för mycket tid åt att bara sitta och vänta.

Just nu är jag mer inne på Team Fortress 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har inte xbox men nog tycker jag det ser ut som CS och inte CZ: http://www.gamespot.com/xbox/action/counterstrike/review.html ?

jasså isåfall rekomenderar jag att du startar upp 1.6 går in på Dust 2 väljer T går mot B
och sen lika med CZ och jämnför med den här bilden http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2003/xbox/counte... som du så fint själv länkade till jag tror du kommer bli ytterst besviken.

med tanke på att jag spelade CS i över 8 år så känner jag igen texturerna ganska rejält det där är CZ inte 1.6 och det är lika hela vägen igenom.
det är CZ texturer det är CZ modeller. enda som är lika är "karaktärerna" som dom flyttat över från CZ till 1.6 för att fixa en hitbox bug
(så här ser dom riktiga 1.6 player modelsen ut http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRKfixILeQVdfJ5pfEWl1... )

så jag är ledsen att säga det men ditt minne och dina ögon sviker dig.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

1.6 är bra.
CZ är dåligt.
Source är sämre.

Förmodligen klämmer sig GO mellan 1.6 och CZ.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14