De bästa programmen till Android

Permalänk
Medlem

De bästa programmen till Android

hej jag har nyss köpt en Android mobil Samsung Ace och nu
undrar jag vilka program jag ska ladda hem som kan vara bra
eller bara roliga att ha. det är min första smart phone
jag skulle gärna vilja testa gps:en på något sätt

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Gps:en kan med fördel testas med google maps, som troligen redan finns installerat.

Permalänk
Medlem

ok vad bra, jag har inte fått telefonen än men jag ska testa det när jag får den

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

"Android appar du inte klarar dig utan"

Permalänk
Skrivet av tcntad:

"Android appar du inte klarar dig utan"

Apps für n00bs/r00kis

flertalet av dessa apps som finns i det tråden skulle jag verkligen inte använda

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

kolla swedroid isf sweclockers ett tips bara.

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av quattro-2.6:

Apps für n00bs/r00kis

flertalet av dessa apps som finns i det tråden skulle jag verkligen inte använda

Nej låt bli då:)
Tänkte bara tipsa dig om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lemon3:

hej jag har nyss köpt en Android mobil Samsung Ace och nu
undrar jag vilka program jag ska ladda hem som kan vara bra
eller bara roliga att ha. det är min första smart phone
jag skulle gärna vilja testa gps:en på något sätt

om du lyssnar mycket på musik så är equalizer en app
angry birds och blast monkeys och stupid zombies är kul att hålla på

Permalänk
Medlem

hej tack för svaren jag har gått igenom dom och testat
får inte gpsen att funka riktigt dock den verkar ha svårt för att hitta på exakta punkten

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

ok det gick bättre när jag gick ut på balkongen och testade

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lemon3:

ok det gick bättre när jag gick ut på balkongen och testade

Japp, GPS inomhus är sällan särskilt användbart iallafall :).

Den app jag absolut haft mest skoj med är "Turf".

Kolla in www.turfa.se alternativt klicka på någon länk i min signatur för lite mer inblick.
Beroendeframkallande.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

tack för tipset, har aldrig hört talas om turf tidigare men det verkar som det finns i min stad också
så jag ska testa det

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Beror på vad du har för behov

Connectbot - En SSH-klient
Wordfeud - lira alfapet mot andra online
poweramp - bästa musikspelaren enl mig
andchat - bra IRC-klient
alarmdroid - bättre alarmfunktion än SonyEricssons inbyggda (vet inte va Samsung har)
Tower raiders 2 - riktigt skoj tower defense spel
SMHI väder - bra app för att kolla vädret, om man litar på SMHI
Prisjakt - priskoll och streckkodsscanning
Photoshop ES - räcker för enklare redigering av dina foton med kameran
SEB - bankapp för att flytta pengar med
Taskkiller - en app för att stänga av andra appar så de inte slukar batteri
Ficklampa - om din telefon har en kameralampa kan du använda denna som ficklampa
XBMC Remote - styr din HTPC med mobilen
AndFTP - FTP-klient
Remote Transmission - styr dina torrents om du använder Transmission hemma
Sveriges Radio - streama radio
Winamp - Halvkass musikspelare men bra för att streama shoutcast-strömmar
Endomondo, Runkeeper, Sportstracker, Cardiotrainer - alla dessa hjälper vid utomhusträning. Beräknar hastighet, sträcka, brända kalorier osv och lägger upp det på nätet på din profil. Om du vill kan du dela med dig dina träningsrundor till andra.

Sen två självklara:
DIF Fotboll - nyheter om Djurgården fotboll
DIF matchen - när nästa fotbolls- eller hockeymatch är.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club