Speldator (färdigmonterad), omkring 5000:-

Permalänk
Medlem

Speldator (färdigmonterad), omkring 5000:-

Min bror är på jakt efter en dator han ska kunna lira WoW, Guild Wars 2 och liknande spel på. Det ska kunna flyta på ett bra sätt, men också funka som en "pluggdator". Har expertpanelen några tips på en prisvärd, FÄRDIGMONTERAD, dator i den här prisklassen? Om inte, vad finns det i så fall som är dyrare och funkar?
Kan man ersätta delar på en färdigmonterad dator i framtiden - den är väl plomberad på olika sätt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Att hitta färdigbyggda märkesdatorer för runt 5000kr slutar med att man får en kontorsdator. Att plocka ihop delarna på inet blir mer spelfokuserat:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/911469/ca5k

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smajlarn:

Att hitta färdigbyggda märkesdatorer för runt 5000kr slutar med att man får en kontorsdator. Att plocka ihop delarna på inet blir mer spelfokuserat:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/911469/ca5k

Är det så? Okej. Men kan man på något sätt beställa dem så att de delar man väljer blir färdigplockat ändå? (För en liten summa såklart). Har nämligen ingen runt mig som kan plocka ihop datorer... och är inte riktigt säker på att jag vill prova mig på det utan kunskapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andnel:

Är det så? Okej. Men kan man på något sätt beställa dem så att de delar man väljer blir färdigplockat ändå? (För en liten summa såklart). Har nämligen ingen runt mig som kan plocka ihop datorer... och är inte riktigt säker på att jag vill prova mig på det utan kunskapen.

Det paketet som är länkat där på Inet ingår montering.

Jag skulle rekommendera dig att följa en guide på internet och montera din dator själv (om du har tid), aldrig fel att kunna.

Permalänk
Skrivet av andnel:

Är det så? Okej. Men kan man på något sätt beställa dem så att de delar man väljer blir färdigplockat ändå? (För en liten summa såklart). Har nämligen ingen runt mig som kan plocka ihop datorer... och är inte riktigt säker på att jag vill prova mig på det utan kunskapen.

http://www.inet.se/artikel/9990250/montering-och-test-av-dato...

Det var redan inlagt i länken ovan =).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Det paketet som är länkat där på Inet ingår montering.

Jag skulle rekommendera dig att följa en guide på internet och montera din dator själv (om du har tid), aldrig fel att kunna.

Skrivet av Stromming:

Ah, tack så mycket! Men om jag köper datorn på inet med montering - blir det ändå billigare/bättre än om jag skulle köpa en dator färdigmonterad? Är detta det bästa jag kan få för de pengarna? Vad skulle ni byta ut om det är så att jag kan höja budgeten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andnel:

Ah, tack så mycket! Men om jag köper datorn på inet med montering - blir det ändå billigare/bättre än om jag skulle köpa en dator färdigmonterad? Är detta det bästa jag kan få för de pengarna? Vad skulle ni byta ut om det är så att jag kan höja budgeten?

Ja, det blir betydligt bättre från inet eftersom du där själv får specificera fokus på datorn. Som jag tidigare sa att om du har 5000kr att lägga på en märkesdator så får du en konstorsdator mer eller mindre utan grafikkort.

Jag kan inte se något mer prisvärt för pengarna, och om det är så att du har några fler kronor att lägga på datorn så hade jag gått från 6850 till en GTX 560 Ti. Det grafikkortet plus den stabila CPUn borde klara av kommande BF3 i inte allt för taskig kvalitet. Det är prisvärt om något!

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Montera en dator är dessutom mer avskräckande än svårt.

Om man sätter sig ner en fri eftermiddag med bruksanvisningen till moderkortet och lite tålamod så är det som att bygga vuxen lego

800 spänn skulle räcka till ett mycket stabilare grafikkort så det är värt att tänka över!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]