Live Coverage of Apple's "Let's Talk iPhone"!:)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Wooting 80HE
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Dock är jag nyfiken på vad iPhone's bakida är gjord av, om den är gjord av glas eller aluminium. Någon som läst något någonstans och kanske vet?!:)

Märkte ni att Steve Jobs inte var närvarande under presentationen btw. Saknar honom lite.:)

Som sagt i många livebloggar är utsidan identisk med iPhone 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Håller med dig lite grann men...

...du/ni får tänka på att det är iPhone 4S som de pratar om och lanserar. Men visst kändes inte som att de hade så mycket nytt att presentera. iPhone 5 tror jag däremot kommer bli ett snäpp vassare!:):)

Dock är jag nyfiken på vad iPhone's bakida är gjord av, om den är gjord av glas eller aluminium. Någon som läst något någonstans och kanske vet?!:)

Märkte ni att Steve Jobs inte var närvarande under presentationen btw. Saknar honom lite.:)

Glas på baksidan

Permalänk

Hehe ja detta var inte överdrivet mycket nytt. Får se hur detta ska gå. Google får ju chansen nu med Nexus Prime och ICS runt hörnet. Sen har Microsoft börjat rulla ut Mango uppdateringen nu. Spännande höst/vinter att vänta!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Som sagt i många livebloggar är utsidan identisk med iPhone 4.

Skrivet av Feeku:

Glas på baksidan

Ahh...tack grabbar!:)

Skrivet av Swedish Berserk:

Hehe ja detta var inte överdrivet mycket nytt. Får se hur detta ska gå. Google får ju chansen nu med Nexus Prime och ICS runt hörnet. Sen har Microsoft börjat rulla ut Mango uppdateringen nu. Spännande höst/vinter att vänta!

Jo som någon sa (och citerade någon under presentationen) under på Live bloggen:

-"2:38PM Sorry folks, no iPhone 5... yet....".

Så nog har vi en spännande tid framför oss, helt klart!:):)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

En hel del!

Permalänk
Medlem

Kom in på Apple store nyss, men när jag klickade på iPhone fick jag meddelande att de uppdaterade igen.
Edit: apple store funkar för mig nu

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

En hel del!

Jo den gör det, men det är för att folk - precis som denna MacEnkrona - känner sig lite besviken på att iPhone 4S inte innebär någon större förändring. MEN i framtiden när iPhone 5 släpps så kommer allt vara som vanligt avseende popularitet etc.:) Men det är rätt så stora skillnader, men kanske inte tillräckligt större skillnader för att man känner att "WOW denna iPhone mååste jag ha"-känsla.:) Däremot tror jag att iPhone 5 kommer bli lika populär som iPhone 4 om inte än populärare.:):)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jo den gör det, men det är för att folk - precis som denna MacEnkrona - känner sig lite besviken på att iPhone 4S inte innebär någon större förändring. MEN i framtiden när iPhone 5 släpps så kommer allt vara som vanligt avseende popularitet etc.:) Men det är rätt så stora skillnader, men kanske inte tillräckligt större skillnader för att man känner att "WOW denna iPhone mååste jag ha"-känsla.:) Däremot tror jag att iPhone 5 kommer bli lika populär som iPhone 4 om inte än populärare.:):)

Den kommer väl dock inte släppas förens om ett år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Den kommer väl dock inte släppas förens om ett år.

Det är förvisso sant, men här har du ett tålmodigt mynt som inte smälter av otålighet i första taget!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Det gör den alltid efter deras produktpresentationer, vore nästan konstigt om den inte gjorde det.

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk

blidde visst ingen iphone 5

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bedragaren_no1:

blidde visst ingen iphone 5

Nej det blev ju inte det.:P Lite av en besvikelse faktiskt...:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Apple vet hur man bygger upp hype iaf..

Nja, det är ju inte Apple i första hand som bygger upp hype och förväntningar, utan det gör ju folk själva. Apple säger ju ingenting i princip innan lanseringen, utan det är folks egna fantasier och förväntningar som tar av upp i det blå i månader i förväg, för att helt koka över i samband med lanseringarna. Tacka fan för att många då blir besvikna oavsett hur mycket Apple kommer med i de nya modellerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tony-Avesta:

Nja, det är ju inte Apple i första hand som bygger upp hype och förväntningar, utan det gör ju folk själva. Apple säger ju ingenting i princip innan lanseringen, utan det är folks egna fantasier och förväntningar som tar av upp i det blå i månader i förväg, för att helt koka över i samband med lanseringarna. Tacka fan för att många då blir besvikna oavsett hur mycket Apple kommer med i de nya modellerna.

Jag håller med dig i början, men avseende ditt uttalande: "(...)Tacka fan för att många då blir besvikna oavsett hur mycket Apple kommer med i de nya modellerna.(...)", så är det ju helt enkelt så att folk gör en prognos (en del säkert både sämre och bättre beroende på vem som gör prognosen:P) utifrån vad Apple har lagt in i föregående modeller och när det visar sig stämma så är det väl rätt så självklart (?) att folk blir besvikna?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Den kommer väl dock inte släppas förens om ett år.

Här är en länk som (med en relativt bra gissning) spekulerar i när iPhone 5 kan komma att dyka upp i Sverige:

http://cityshoppa.se/iphone-5-%E2%80%93-allt-du-behover-veta/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fixoon:

Kom in på Apple store nyss, men när jag klickade på iPhone fick jag meddelande att de uppdaterade igen.
Edit: apple store funkar för mig nu

Lite fler länkar:

http://www.mobil.se/nyheter/bast-och-samst-med-iphone-4s-1.48...

http://www.mobil.se/nyheter/siri-hor-vad-du-sager-1.487765.ht...

http://www.mobil.se/nyheter/bildspel-nyheterna-i-iphone-4s-1....

http://www.mobil.se/nyheter/det-ar-nytt-i-nya-iphone-4s-1.487...

http://www.mobil.se/nyheter/iphone-4s-till-sverige-28-oktober...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!