Apple lanserar Iphone 4S och Ios 5

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar Iphone 4S och Ios 5

Apples nytillträdde vd Tim Cook presenterar två efterlängtade nyheter inför den samlade världspressen, uppdaterade Iphone 4S och operativsystemet Ios 5.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Presskonferansen var en besviklese, fast Siri verkar väldigt grymt! Rättså rejäla uppgraderingar från 4an! Tyvärr inget jag kommer inskaffa. Synd att det kom inget om iPhone 5.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Sämre batteritid Annars en trevlig nyhet för de som planerar ett inköp av en Iphone.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Siri var väl den enda roliga nyheten, inte så jätteimponerad efter 18 månader dock.

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem

Känns som att 4an får leva kvar i min ägo ett tag till i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Hade faktiskt hoppats på mer än så här, men visst 4S kommer säkert sälja som smör i vilket fall som helst

Själv blev jag sugen på att testa på en WP7-mobil nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Sämre batteritid

Känns som ett steg bakåt :/

Fattar verkligen inte varför dem envisas med att göra saker så förbannat tunna!? Kan lova att inte en kotte kommer tycka den är bekväm att ha i handen utan supermjukt silikonskydd eller liknande...3G/3gs är mysiga att hålla i dock

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Sämre batteritid

Ja, och det är inte lite heller. 100h mindre.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

och iphone 4s ligger långt efter vilcken somhelst andorid phone i samma prisklass och ingen 4G är nog det största WTF av allt och HSDPA+ räknas som 3g-turbo här i svergie som har funnits hur länge nu?

iphone är nu bara en status symbol

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett iphone 5 så som ryktena beskrev den... Får bli android istället Känns som om iphone 4s inte kommer upp i samma nivå som de senaste android telefonerna.

Permalänk
Medlem

199$ för 16Gb modellen med 24mån abonnemang? Det är ju ynka 1267Kr i dagsläget, stämmer verkligen detta?

Visa signatur

// X

Permalänk
Hedersmedlem

Helt ointressant uppdatering. Kan lika gärna fortsätta att använda min 3GS, den fungerar fortfarande bra plus att den är snyggare. Gillar inte 4:ans kantiga utseende, hade denna kommit med en ny design hade jag dock funderat.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Ingen höjdare direkt. Nu har Google Nexus Prime och ICS runt hörnet. Och Microsoft har börjat rulla ut Mango uppdateringen. Kan bli tufft för Apple faktiskt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag som hade väntat så länge efter en iphone 5 men men.... som SuperSverker sa, behöver ju inte vara så jälva tunn, inte så att man märker att en mobil är tjockare än den andra....

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-modify:

199$ för 16Gb modellen med 24mån abonnemang? Det är ju ynka 1267Kr i dagsläget, stämmer verkligen detta?

+ moms

Sen kan man ju undra hur stort pålägget är på abbet.

Tråkig uppdatering som inte känns vad den borde varit så här 1½ år efter 4ans lansering. Finns inte direkt några jättestora fördelar att hämta för en 4a eller till och med 3GSanvändare.

Permalänk
Medlem

Väntar nog tills 5:an kommer innan jag köper en ny. Min 4:a ser ut att duga ett tag till.

Permalänk
Musikälskare

Säga vad man vill men Apple kan göra mobiler

Väntar på nästa gen dock, om man nu har pengar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på mer, men det kommer ändå bli en 4S förmodligen. Trött på min 3GS och gillar inte android:(

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

4s känns som win8 för stationer. Helt onödigt

Permalänk
Medlem

Not amused, not impressed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-modify:

199$ för 16Gb modellen med 24mån abonnemang? Det är ju ynka 1267Kr i dagsläget, stämmer verkligen detta?

Stämmer. Samma pris som Iphone 4 när den kom, så ska du köpa den obunden får du nog räkna med 6kkr.

Permalänk
Medlem

Ni glömde markera standbytiden som en change btw den borde väl ha en gul tab på med.

Sen är det ju en WORLD PHONE och den har en app som gör att vi kan skicka fysiska brev från telefonen, 14 nya klockor!
Tror jag köper 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rich:

Helt ointressant uppdatering. Kan lika gärna fortsätta att använda min 3GS, den fungerar fortfarande bra plus att den är snyggare. Gillar inte 4:ans kantiga utseende, hade denna kommit med en ny design hade jag dock funderat.

Jag känner likadant och kommer vänta med att införskaffa en iPhone (gillar inte mindre batteritid) och hoppas på iPhone 5 istället.:)^^

Här är mer information för de som är nyfikna.:) Där kan ni följa andra länkar från bloggar och Live uppdateringar (som inte är live nu) om iPhone 4S:

#11434356 :)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ingen höjdare direkt. Nu har Google Nexus Prime och ICS runt hörnet. Och Microsoft har börjat rulla ut Mango uppdateringen. Kan bli tufft för Apple faktiskt.

frågan är ju om inte de flesta som köper iphone endast köper den för att den e just en iphone?
MAC säljer ju som smör trots att de finns bättre och billigare altenativ

jag kan ha fel dock

Permalänk
Avstängd

Bluetooth 4!! 50m räkvidd och 1Mbit/s istället för 0,7Mbit/s 15mW istället för 30mW 6ms latency o.s.v Känns bra inför framtiden, även om jag fullstädigt skiter i Ifånen Bara status sak för pryl-bögar...Android däremot, de är mumma de Fast båda har börjat bli dyra så I will wait...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

+ moms

Sen kan man ju undra hur stort pålägget är på abbet.

Med moms: 1583Kr.
Känns fortfarande sjukt lågt, jag menar, vad ligger en 4:a på idag om man köper den utan abonnemang? 6000?

Edit: Glöm det, såg rSon's inlägg nu

Visa signatur

// X

Permalänk

Hade hoppats på att ersätta min trasiga lur med en iphone 5, får väl se om det är värt att införskaffa den nya modellen, köpa en vanlig "4a" eller en ny android lur.

Permalänk
Medlem

Även om jag är en Androidfanboy så är jag väldigt besviken på detta, väntade mig en iPhone5 med nya "cutting edge" saker...
Siri verkar ju awesome men resten? Känns som om de fortsätter med att bara uppgradera det inre så kommer folk inte att stanna hos Apple för evigt..

Permalänk
Medlem

Fanns det ingen angivelse på batteritiden med 4g arkiverat?

Ursäktar om det gör det och jag ställer en onödig fråga men jag läste bara tabellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Stämmer. Samma pris som Iphone 4 när den kom, så ska du köpa den obunden får du nog räkna med 6kkr.

Försök med 8 000:-...