Google Android "Ice Cream Sandwich" och Samsung Galaxy Nexus den 19 oktober

Permalänk
Medlem

Ni som tycker de går segt för era telefoner att uppdateras. Hint sök på google ditt telefons namn och android version du vill ha.
Så kan du fixa det själv.
Det kanske blir på tyska eller nått skummt, men bara dra ner ett keyboard med svenskt ordbok så är de löst.
Been there done that:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

Det är väl mer en rekommendation vad jag har förstått. Troligtvis går det att köra på långsammare, men är anpassat/utvecklat för att köras på 1GHz och är därmed det som rekommenderas för att få en så bra upplevelse som möjligt.

Nej. 2.3 fungerar t ex alldeles utmärkt på HTC Hero. Telefonen känns snabbare än nånsin.

Skrivet av Sir_Poisonblade:

CM 8? ICS kommer väl förmodligen i slutet på året så de flesta kommer att kunna köra det då. Var väl en snarlik situation förra året med ginger bread om inte minnet sviktar.
Tror dock inte att många kommer att få ICS från tillverkarna.

Verkar bli CM9 eftersom 8 skulle ha blivit honeycomb.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pnorberg:

Det är just det som är problemet, ZTE Blade släpptes i september 2010 med 2.1. December 2010 kom version 2.3. I April/Maj 2011 fick ZTE Blade 2.2 och verkar stanna där.
Blade har även en ren version av Android utan några lull-lull. Vilket för mig är oförståeligt varför jag inte kan bara få uppdatera min telefon och varför det ska vara så att tillverkarna ska bestämma över uppdateringarna och inte Google.
Det är Android i ett nötskal. Folk undrar om de vågar köpa Nokia N9 på grund av att de spekuleras om dåligt stöd för MeeGo, men själv känner jag att om jag köper en Android telefon så får jag räkna med att kanske få en uppdatering för att sedan hamna i skymundan och aldrig få fixat de buggar som finns. Vill jag ha mer funktioner får jag helt enkelt köpa en ny telefon.

Hittills verkar då alla WP7 telefoner få alla uppdateringar som kommer, iPhone 3GS får även iOS5

För att om Google skulle styra över uppdateringarna skulle även de vara mer eller mindre tvugna att stå för hårdvaran och då hade vi haft en affärsmodell som ser ut som Apple och det vill inte Google.
Tycker du inte att ZTE sköter sig så kan du slänga in 2.3 själv, något Apple inte erbjuder.
Fast att jämföra med Windows 7 är lite lurigt eftersom de inte har gjort några riktigt så stora uppdateringar.
Apple har tre modeller att skriva ett OS för i dagsläget. En fjärde kommer kanske snart. Hur många modeller av Androidtelefoner finns det?
Som sagt, Android är öppet och vill du ha en senare version så är det inte så svårt att slänga på en senare version själv.
Meego är nog ingen höjdare att satsa på längre.
Gillar du inte Androids affärsmodell så finns ju alltid Apple eller Blackberry.
Samtidigt är ju hela konceptet med att kunna uppdatera till nu mjukvara rätt nytt för telefoner. När alla hade vanliga dumma telefoner så fick man vad man köpte och ville man ändra mer än bakgrundsbild och ringsignaler fick man vackert köpa en ny telefon.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

För att om Google skulle styra över uppdateringarna skulle även de vara mer eller mindre tvugna att stå för hårdvaran och då hade vi haft en affärsmodell som ser ut som Apple och det vill inte Google.
Tycker du inte att ZTE sköter sig så kan du slänga in 2.3 själv, något Apple inte erbjuder.
Fast att jämföra med Windows 7 är lite lurigt eftersom de inte har gjort några riktigt så stora uppdateringar.
Apple har tre modeller att skriva ett OS för i dagsläget. En fjärde kommer kanske snart. Hur många modeller av Androidtelefoner finns det?
Som sagt, Android är öppet och vill du ha en senare version så är det inte så svårt att slänga på en senare version själv.
Meego är nog ingen höjdare att satsa på längre.
Gillar du inte Androids affärsmodell så finns ju alltid Apple eller Blackberry.
Samtidigt är ju hela konceptet med att kunna uppdatera till nu mjukvara rätt nytt för telefoner. När alla hade vanliga dumma telefoner så fick man vad man köpte och ville man ändra mer än bakgrundsbild och ringsignaler fick man vackert köpa en ny telefon.

Ah där kom det "Gillar du inte det så köp något annat".
Jag delar en synpunkt som jag anser vara väldigt negativt med Android, ser inget positivt med att låta användarna vänta på uppdateringar som kom för snart ett år sedan. Det är bara ologiskt, speciellt med tanke på att det gäller en telefon som har blivit väldigt populär. Detta anser jag både vara ZTE och Googles fel och jag ska inte behöva sätta in det själv, det ska vara en uppdatering.

WP7 har haft 2-3 mindre uppdateringar och en stor, Mango. Nu förbereder bara operatörerna för att lansera Mango till olika länder. Klart mycket smidigare och få en uppdaterad telefon oavsett märke.

Vill nu Google köra på den gamla affärsstilen så får dem göra det, däremot så förlorar dem kunder som jag, som inte har någon större lust och hålla på med customfirmwares och bråka med uppdateringar. Varav jag ändå ska byta nu till WP7 just på grund av att jag är less efter att ha ägt två Android telefoner och knappt få ta del av nya versioner av Android.

Se, din mentalitet för MeeGo är att det är ingen idé och satsa på, precis som jag sa, vilket får mig och undra varför man överhuvudtaget ska köpa en telefon med Android om telefonen inte får hänga med i utvecklingen av operativsystemet efter endast ett år på marknaden. Nokia N9 har iaf support till 2015.

Tro mig, jag vet att det finns miljoner med Android telefoner. Men skiter fulla fan i det, jag är här för att kritisera det fragmenterade systemet Android har vars telefonmodeller blir uteblivna på grund av just det. Aldrig bra och låta aktiva produkter som har tillgång till nätet och förbli ouppdaterade.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Jag delar en synpunkt som jag anser vara väldigt negativt med Android, ser inget positivt med att låta användarna vänta på uppdateringar som kom för snart ett år sedan. Det är bara ologiskt, speciellt med tanke på att det gäller en telefon som har blivit väldigt populär. Detta anser jag både vara ZTE och Googles fel och jag ska inte behöva sätta in det själv, det ska vara en uppdatering.

Google's upgift är att utveckla Android som operativsystem och se till att nya versioner finns tillgängligt, sen är det tillverkarens uppgift att fixa med "drivrutiner" och annat så att deras hårdvara fungerar med senaste versionen.
Inte gnäller man på Microsoft för att det senaste grafikkortet inte fungerar perfekt ur box i Win 7 utan tillverkaren för tillhandhålla drivrutiner.
Vissa budget tillverkare har förmodligen inte mycket att vinna på att lägga tid på att fixa den nya versionen och skippar...

Sen är det ju upp till dig att välja tillverkare efter hur du tycker de har skött sig eller säger sig kommer sköta sig. Men att gnälla på Google som BARA ser till att det finns mer alternativ för tillverkarna tycker jag är fel, då de sköter sin uppgift.

Men Android är ett öppet operativsystem och det finns alla möjligheter att själv uppgradera sin telefon om nu inte tillverkar hindrar detta med lås som inte har blivit knäckta.

Citat:

WP7 har haft 2-3 mindre uppdateringar och en stor, Mango. Nu förbereder bara operatörerna för att lansera Mango till olika länder. Klart mycket smidigare och få en uppdaterad telefon oavsett märke.

Vill nu Google köra på den gamla affärsstilen så får dem göra det, däremot så förlorar dem kunder som jag, som inte har någon större lust och hålla på med customfirmwares och bråka med uppdateringar. Varav jag ändå ska byta nu till WP7 just på grund av att jag är less efter att ha ägt två Android telefoner och knappt få ta del av nya versioner av Android.

Se, din mentalitet för MeeGo är att det är ingen idé och satsa på, precis som jag sa, vilket får mig och undra varför man överhuvudtaget ska köpa en telefon med Android om telefonen inte får hänga med i utvecklingen av operativsystemet efter endast ett år på marknaden. Nokia N9 har iaf support till 2015.

Tro mig, jag vet att det finns miljoner med Android telefoner. Men skiter fulla fan i det, jag är här för att kritisera det fragmenterade systemet Android har vars telefonmodeller blir uteblivna på grund av just det. Aldrig bra och låta aktiva produkter som har tillgång till nätet och förbli ouppdaterade.

När det gäller Android så är det som sagt tillverkarna som bestämmer om uppdateringarna till skillnad från WP7 och IOS, Du har testat en tillverkare, det finns flera, men passar inte modellen dig finns ju alternativen därute.

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amuthir:

Google's upgift är att utveckla Android som operativsystem och se till att nya versioner finns tillgängligt, sen är det tillverkarens uppgift att fixa med "drivrutiner" och annat så att deras hårdvara fungerar med senaste versionen.
Inte gnäller man på Microsoft för att det senaste grafikkortet inte fungerar perfekt ur box i Win 7 utan tillverkaren för tillhandhålla drivrutiner.
Vissa budget tillverkare har förmodligen inte mycket att vinna på att lägga tid på att fixa den nya versionen och skippar...

Sen är det ju upp till dig att välja tillverkare efter hur du tycker de har skött sig eller säger sig kommer sköta sig. Men att gnälla på Google som BARA ser till att det finns mer alternativ för tillverkarna tycker jag är fel, då de sköter sin uppgift.

Men Android är ett öppet operativsystem och det finns alla möjligheter att själv uppgradera sin telefon om nu inte tillverkar hindrar detta med lås som inte har blivit knäckta.

När det gäller Android så är det som sagt tillverkarna som bestämmer om uppdateringarna till skillnad från WP7 och IOS, Du har testat en tillverkare, det finns flera, men passar inte modellen dig finns ju alternativen därute.

Jag gnäller om drivrutinerna inte funkar, som när jag installerade senaste radeon drivrutinerna till mitt gamla HD4830 så buggade allt rejält. Tror du jag var glad?

Alltså, ni upprepar något som alla redan vet, jag skriver bara VAD JAG FINNER VARA VÄRDELÖST OCH IRRITERANDE OCH MENINGSLÖST. är det så svårt och höra någon kritisera något som man inte tycker om?
Verkar som det, börjar seriöst undra vilket läger som är värst...

Förövrigt om du läst vad jag skrivit så har jag ägt två Android telefoner och båda är från olika tillverkare, HTC och ZTE och båda är väl sålda telefoner, Wildfire och Blade. Wildfire var 2500kr i sjön, Blade var betydligt bättre telefon men BÅDA blir gamla Symbian telefoner som stannar i utvecklingen, oavsett om det är upp till tillverkaren eller inte. Detta är ett system som är värdelöst från början. Ni kanske tycker det är ok och köpa en telefon per år för att få den senaste mjukvaran, men till skillnad från er så vill jag gärna ha en telefon som jag kan ha i två-tre år utan att den känns allt för omordern.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Jag gnäller om drivrutinerna inte funkar, som när jag installerade senaste radeon drivrutinerna till mitt gamla HD4830 så buggade allt rejält. Tror du jag var glad?

Alltså, ni upprepar något som alla redan vet, jag skriver bara VAD JAG FINNER VARA VÄRDELÖST OCH IRRITERANDE OCH MENINGSLÖST. är det så svårt och höra någon kritisera något som man inte tycker om?

Förövrigt om du läst vad jag skrivit så har jag ägt två Android telefoner och båda är från olika tillverkare, HTC och ZTE och båda är väl sålda telefoner, Wildfire och Blade. Wildfire var 2500kr i sjön, Blade var betydligt bättre telefon men BÅDA blir gamla Symbian telefoner som stannar i utvecklingen, oavsett om det är upp till tillverkaren eller inte. Detta är ett system som är värdelöst från början. Ni kanske tycker det är ok och köpa en telefon per år för att få den senaste mjukvaran, men till skillnad från er så vill jag gärna ha en telefon som jag kan ha i två-tre år utan att den känns allt för omordern.

Men det som alla försöker få fram är att det inte är ANDROIDS fel att dina telefoner inte blir uppgraderade, det finns nyare versioner där ute.
Utan det är TILLVERKARNAS fel, i ditt fall HTC och ZTE. Jag kan hålla med om att tillverkarna har varit allt annat än bra på att uppdatera sina telefoner, men mig så påverkar det inte så mycket då jag själv lägger in senaste Android version på min telefon.
Men i takt med att användare börjar ledsna på dåliga uppdateringar så kommer antagligen de skärpa sig, det är ju konsumenterna som bestämmer riktningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Aldrig bra och bra, de flesta som faktiskt köper en ZTE skiter nog fullständigt i om det kommer uppdateringar hit och dit ändå! De har en superbillig smartphone och är nog glada över det!

You cant always get what you want!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Köper man en blade/wildfire får man skylla sig själv.

Google släpper Android AOSP koden, sen är det upp till respektive tillverkare att porta den till sina lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Du är ju bra go i huvudet. Det är fortfarande inte Androids fel att tillverkarna inte uppdaterar drivrutinerna. Du rättfärdigar ditt argument med att du också blir arg när drivrutinerna till ditt grafikkort inte fungerade? Ok att du kritiserar, men du måste ju ha ordentliga argument. Har du inte det så nog fan bered dig på att du kommer få höra om det.

Billigaste telefonen med Windows Phone 7 på prisjakt (från seriös butik och där telefonen är i lager) kostar dessutom över 3000 kr, du jämför här denna med en telefon för 1500 spänn. Är det rimligt?

Permalänk

Jag tycker ni borde postat de nyare ryktena om hårdvaran som säger:

Exynos 4212 1.5 ghz
Potentiellt PowerVR SGX543MP2 (samma som i iPad2 och förmodligen 4s)

Detta stämmer ganska bra överens med SGS2 LTE HD som verkar vara samma telefon fast med GB Touchwiz.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Skrivet av oscarstegland:

Jag tycker ni borde postat de nyare ryktena om hårdvaran som säger:

Exynos 4212 1.5 ghz
Potentiellt PowerVR SGX543MP2 (samma som i iPad2 och förmodligen 4s)

Detta stämmer ganska bra överens med SGS2 LTE HD som verkar vara samma telefon fast med GB Touchwiz.

Exynos har Mali 400 gpu, men klockad @400Mhz isf för 267Mhz som i Exynos 4210. Hur som, @400Mhz är den i nivå med SGX543. 4212 tillverkas dessutom i 32nm, :):)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

Du är ju bra go i huvudet. Det är fortfarande inte Androids fel att tillverkarna inte uppdaterar drivrutinerna. Du rättfärdigar ditt argument med att du också blir arg när drivrutinerna till ditt grafikkort inte fungerade? Ok att du kritiserar, men du måste ju ha ordentliga argument. Har du inte det så nog fan bered dig på att du kommer få höra om det.

Billigaste telefonen med Windows Phone 7 på prisjakt (från seriös butik och där telefonen är i lager) kostar dessutom över 3000 kr, du jämför här denna med en telefon för 1500 spänn. Är det rimligt?

Han skriver ju att han vet att det inte är androids fel i princip, eftersom han skiter i vilket egentligen.

Klart man klagar när det inte står rätt till, sen kan man ju kanske försöka förstå varför det är som det är..

Hans argument har jag i alla fall uppfattat, och är väldigt förståeligt att han tycker som han gör.. Vet dock inte vad du menar med att han ska vara på bered på att höra om det? Skall man få ta kritik när man kritiserar android-marknaden? Nu var du rolig, nu kan du gå hem..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

För mig ståre Galaxy Nexus vs iPhone 4S ^^ Får se vad Samsung och Google kommer med!

Inte ens nåt att fundera på, Apple ligger efter redan innan kommande Nexus

Skrivet av havoc:

Jo nog är google duktiga på hypa också, “You won’t believe what we have managed to do in this release. We see Android going gangbusters, and we don’t see anything that will stop that.” Taget från google's earnings call via swedroid.

http://www.swedroid.se/45255/googles-vd-larry-page-hajpar-ice...

Och Apple hypear inte sönder sina saker och media från världens alla hörn ger dom helsidor i 1 vecka innan typ?
Och vad kommer Apple med, en telefon som inte skiljer sig från mängden, för.. ja, 1 år sen

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Du får ju undersöka telefon och tillverkare innan du köper. ZTE kan jag inte mycket om, men HTC är inte direkt kända för att släppa många uppdateringar.

Hur tror du att en budgetmobil ska kännas modern i tre år? Köper man budget (inget fel med det) så kan man inte vänta sig uppdateringar. Jag tvivlar dessutom starkt på att varken wildfire eller blade skulle kännas moderna med uppdateringar. I den prisklassen får man inte bra prestanda helt enkelt.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amuthir:

Men det som alla försöker få fram är att det inte är ANDROIDS fel att dina telefoner inte blir uppgraderade, det finns nyare versioner där ute.
Utan det är TILLVERKARNAS fel, i ditt fall HTC och ZTE. Jag kan hålla med om att tillverkarna har varit allt annat än bra på att uppdatera sina telefoner, men mig så påverkar det inte så mycket då jag själv lägger in senaste Android version på min telefon.
Men i takt med att användare börjar ledsna på dåliga uppdateringar så kommer antagligen de skärpa sig, det är ju konsumenterna som bestämmer riktningen.

Skrivet av Tommy_h:

Aldrig bra och bra, de flesta som faktiskt köper en ZTE skiter nog fullständigt i om det kommer uppdateringar hit och dit ändå! De har en superbillig smartphone och är nog glada över det!

You cant always get what you want!

Skrivet av thereal_twisted:

Köper man en blade/wildfire får man skylla sig själv.

Google släpper Android AOSP koden, sen är det upp till respektive tillverkare att porta den till sina lurar.

Skrivet av Murpie:

I grund och botten är det Google/Androids fel. Google har valt och lämna över uppdateringarna till tillverkarna och detta tycker jag är ett dåligt system från början, som jag nu upprepat flera gånger om.
Ni kanske inte tycker att det är så dåligt, men jag gör det. Oavsett vad ni än säger.
Spela roll om jag köper en telefon för 1000kr eller en för 5000kr. Buggar och säkerhetshål finns och dessa tycker jag är Googles uppgift och se till så att användarna får uppdaterade telefoner. Även om kanske inte jag skulle få 2.3, men så länge jag och andra konsumenter kunde få 2.2.x.x.
Att Svenssons inte bryr sig om uppdateringar så gör dem det i slutändan. Det kan bli väldigt riskabelt och ha en ouppdaterad telefon i ett oskyddat nätverk och vi har ju nu fått höra i så många år hur osäkert och hur lätt det är och få virus i Windows? Android är på väg och bli mobilernas Windows och det nya Symbian.

Vi lever inte längre i ett samhälle där telefonen endast är en telefon, utan vi kan använda oss av personliga uppgifter för sköta t.ex. om våran ekonomi.
Nu kommer säkert någon svara "Ja men är man så dum och använder sig av personlig information i ett öppet nätverk får man skylla sig själv!".
Delvis ja, men då Svensson kommer alltid vara Svensson så finns alltid riskerna där, plus ibland finns det akuta ärenden.
Attackerna riktas mer och mer mot mobila produkter. Så oavsett om det är en dyr telefon eller inte så är det väldigt dumt och inte få uppdateringar. Jag sätter skulden på både tillverkarna samt Google och ändras inte detta så finns det en chans att fler till slut slutar köpa Android telefoner.

Google borde dela upp sin mobila avdelning till billiga telefoner och dyra telefoner vars operativsystemet sköts på olika sätt. Dvs. ett "billigt" Android (2.x.x.x) och ett "dyrt" Android (4.x.x.x) plus sätta mer press på tillverkarna att om de ska sälja Android telefoner så måste de se till så konsumenterna får uppdateringar, oavsett telefon.

Drog inte Google in alla företag som tillverkar telefoner med Android till ett möte var de kom överens om att alla telefoner skulle underhållas i åtminstone 18 månader?
Ah, hitta det:
http://androidandme.com/2011/05/uncategorized/google-partners...

köper jag en billig telefon förväntar jag mig inte att prestandan eller kvalitén ska vara på topp, likaväl, köper jag en billig dator förväntar jag mig inte att jag ska kunna spela BF3 eller att skalet ska vara gjort i ett mer stryktåligt material men i datorvärlden, oavsett tillverkare och dator, så får alla den senaste uppdateringen.

Skrivet av el_genius:

Du får ju undersöka telefon och tillverkare innan du köper. ZTE kan jag inte mycket om, men HTC är inte direkt kända för att släppa många uppdateringar.

Hur tror du att en budgetmobil ska kännas modern i tre år? Köper man budget (inget fel med det) så kan man inte vänta sig uppdateringar. Jag tvivlar dessutom starkt på att varken wildfire eller blade skulle kännas moderna med uppdateringar. I den prisklassen får man inte bra prestanda helt enkelt.

Jag måste fråga, hur ska jag veta om någon av tillverkarna kommer tilldela mig uppdateringar av telefonen när jag köper en telefon som nyligen släppts på marknaden?

Resten, se ovan.

Visa signatur

Permalänk

Om de första mobilerna som stödjer ICS *inte* lever upp till de hyfsat högt ställda förväntningarna, lovar ni då att kapa Google/HTC/Samsung/Motorola whatever jäms med fotknölarna så forumet här på Sweclockers nästan smälter av bitterhet, ilska och indignation?

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Om de första mobilerna som stödjer ICS *inte* lever upp till de hyfsat högt ställda förväntningarna, lovar ni då att kapa Google/HTC/Samsung/Motorola whatever jäms med fotknölarna så forumet här på Sweclockers nästan smälter av bitterhet, ilska och indignation?

Dvs som "alla" gjorde med Iphone 5?
And we all know that story, first we .... then we loled

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Jo men nu är det så att även om de första modellerna som kommer skulle visa sig inte leva upp till förväntningarna så kommer det ganska snart nya modeller, då en Androidtelefontillverkare inte kan sälja en några månader gammal telefon för oförändrat pris och efterfrågan på grund av konkurrens på den marknaden.

Med Apple får ju användarna av deras produkter vänta ett och ett halvt år till innan de kan få något nyare än Iphone 4(s).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

I grund och botten är det Google/Androids fel. Google har valt och lämna över uppdateringarna till tillverkarna och detta tycker jag är ett dåligt system från början, som jag nu upprepat flera gånger om.
Ni kanske inte tycker att det är så dåligt, men jag gör det. Oavsett vad ni än säger.
Spela roll om jag köper en telefon för 1000kr eller en för 5000kr. Buggar och säkerhetshål finns och dessa tycker jag är Googles uppgift och se till så att användarna får uppdaterade telefoner. Även om kanske inte jag skulle få 2.3, men så länge jag och andra konsumenter kunde få 2.2.x.x.

[MASSA TEXT]

Jag måste fråga, hur ska jag veta om någon av tillverkarna kommer tilldela mig uppdateringar av telefonen när jag köper en telefon som nyligen släppts på marknaden?

Resten, se ovan.

Google kan omöjligen hålla alla olika varianter på lurar i alla länder med olika operatörer uppdaterade. För att det ska funka så hamnar vi nånstanns där Ios är, och vill man det så är det bättre att välja Ios direkt.

Vill du veta att du får uppdateringar garanterat, köp en google nexus lur

Alternativt välj en lur som har officiellt stöd från cyanogenmod, har du en blade så är det bara att köra in CM7. Det blir en helt ny lur!

http://www.cyanogenmod.com/devices

Permalänk
Medlem

Google kan omöjligen hålla alla olika varianter på lurar i alla länder med olika operatörer uppdaterade. För att det ska funka så hamnar vi nånstanns där Ios är, och vill man det så är det bättre att välja Ios direkt.

Vill du veta att du får uppdateringar garanterat, köp en google nexus lur

Alternativt välj en lur som har officiellt stöd från cyanogenmod, har du en blade så är det bara att köra in CM7. Det blir en helt ny lur!

http://www.cyanogenmod.com/devices

Microsoft kan omöjligen hålla alla olika varianter på datorer i alla länder med olika operatörer uppdaterade.
Eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Microsoft kan omöjligen hålla alla olika varianter på datorer i alla länder med olika operatörer uppdaterade.
Eller?

Detta är dock inte samma sak.. x84 är x86.. de olika ARM-CPUerna skiljer sig på så stora sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Detta är dock inte samma sak.. x84 är x86.. de olika ARM-CPUerna skiljer sig på så stora sätt.

Det är bara en dålig ursäkt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Det är bara en dålig ursäkt.

Nej, en telefon är en helt annan sak. Olika operatörer har olika krav osv, lägg ner.

Permalänk
Medlem

Nej, en telefon är en helt annan sak. Olika operatörer har olika krav osv, lägg ner.

Kom med ett exempel som skulle beröra tillverkarna på olika sätt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Kom med ett exempel som skulle beröra tillverkarna på olika sätt.

Som du vet så kräver varje modell en egen ROM för att funka, med anpassade drivrutiner för varenda liten pryl/funktion. Det är inte bara som windows, är det x86 kompatibelt så är det bara att tuta och köra.

Hade det vart enkelt så hade dom gjort det för längesedan, om du sitter på nån kunskap som google och övriga inte gör så är det bara att bidra på http://source.android.com/

Permalänk
Entusiast

Som du vet så kräver varje modell en egen ROM för att funka, med anpassade drivrutiner för varenda liten pryl/funktion. Det är inte bara som windows, är det x86 kompatibelt så är det bara att tuta och köra.

Hade det vart enkelt så hade dom gjort det för längesedan, om du sitter på nån kunskap som google och övriga inte gör så är det bara att bidra på http://source.android.com/

Sen har dessutom de flesta tillverkarna ett eget GUI som de måste porta operativet till.

Tror jag ska köra Android Vanilla nästa gång jag köper telefon.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Sen har dessutom de flesta tillverkarna ett eget GUI som de måste porta operativet till.

Tror jag ska köra Android Vanilla nästa gång jag köper telefon.

Japp. Jag kör custom rom utan allt bloat, i princip är det bara att byta launcher, man vill ju anpassa UI't som man själv vill ha det.

Vill man va säker på uppdateringar är det en bra idé att välja en lur som har officiellt stöd från cyanogenmod, då kommer oftast uppdateringarna några veckor efter att google släpper dom.

Permalänk
Entusiast

Japp. Jag kör custom rom utan allt bloat, i princip är det bara att byta launcher, man vill ju anpassa UI't som man själv vill ha det.

Vill man va säker på uppdateringar är det en bra idé att välja en lur som har officiellt stöd från cyanogenmod, då kommer oftast uppdateringarna några veckor efter att google släpper dom.

Det ser snyggt ut. Ska lägga det på minnet. Hoppas dock att min Hero håller ett år till eller nåt. Som student har jag inte riktigt lust att slänga ut massa pengar på nya telefoner hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det ser snyggt ut. Ska lägga det på minnet. Hoppas dock att min Hero håller ett år till eller nåt. Som student har jag inte riktigt lust att slänga ut massa pengar på nya telefoner hela tiden.

Hero har officiellt cm stöd, rekommenderas! Det gör en enorm skillnad mot orginal rom, det är väl fortfarande 2.1 eller 2.2 i hero?

Iaf, cm7 är 2.3.7 och garanterat myyyycket snabbare än htc orginal.

http://www.cyanogenmod.com/devices/htc-hero-gsm