Alla fyndtips från mellandagsrean

Google Android "Ice Cream Sandwich" och Samsung Galaxy Nexus den 19 oktober

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det från att 2.3 var släppt tills de olika tillverkarna släppte sina uppdateringar. För 19 oktober är väl då tillverkarna kan börja fila på OSet till att passa deras egna modeller? Jag vet att vissa är segare än andra men Samsung och HTC brukar vara på med att uppdatera

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Finns det någon chans att uppdateringen kommer till HTC Desire HD?

Håll inte andan. HTC är ganska dåliga att ge ut uppdateringar till sina äldre modeller. Det var ju knappt att HTC Legend fick Froyo.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Undrar om de släpps för SG i9000 och om den orkar med det.

Är tveksamt. Hoppas själv att dom släpper det till min dhd men tror inte det.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Håll inte andan. HTC är ganska dåliga att ge ut uppdateringar till sina äldre modeller. Det var ju knappt att HTC Legend fick Froyo.

Och ändå sitter jag här med 2.3.7

Skit i vad tillverkarna bestämmer att uppdatera sina enheter till. Hitta vanilla custom roms istället, Sense/TouchWiz etc. tycker jag bara är bloatware.

Permalänk
Medlem

Ehm inte på tal om de, hur är det med Optimus 2X, fortfarande ingen uppdatering. Man får sitta med gammal OS tills man ruttnar verkar det som. Men som tur finns XDA grabbar som gör custom firmware.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Mhm, när ska jag få åtminstone 2.3 till min ZTE blade?

Systemkravet för 2.3 är väl 1GHz processor?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Hur lång tid tog det från att 2.3 var släppt tills de olika tillverkarna släppte sina uppdateringar. För 19 oktober är väl då tillverkarna kan börja fila på OSet till att passa deras egna modeller? Jag vet att vissa är segare än andra men Samsung och HTC brukar vara på med att uppdatera

Minns inte riktigt hur lång tid det tog, Dock så har man Samsung eller Htc så kan man räkna med att det inte kommer att ta allt för lång tid.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av Hwergelmer:

Exakt! Ice Cream eller inte Ice Cream till SGS2, det är frågan.

Givetvis, tvivlar på att som skulle släppa en lur med 2.3 och sen inte uppdatera den öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Android i ett nötskal. Ett år gammal telefon fick en uppdatering, and thats it!
Trevlig telefon men underhållet av Android är under all kritik.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Det finns inte direkt några systemkrav för Android.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pnorberg:

Det beror mest på att hårdvaran har utvecklats i en sån rasande takt att det inte går att köra nyare operativsystem på äldre telefoner. De orkar helt enkelt inte med.
Vidare är det mobiltelefontilverkarnas ansvar och inte Android.
Sen har vi ju det fina med Android och det är att det är lätt att slänga in egna uppdateringar. Om telefonen orkar med hårdvarumässigt vill säga.
Det är väl precis samma visa för alla mobiltelefoner, oavsett plattform eller?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Det förutsätter jag, annars blir det inte Samsung vid nästa mobilbyte.

Hade jag inte haft en tenta i Datastrukturer och Algoritmer senare på dagen så hade jag tittat på live-strömmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Skit i vad tillverkarna bestämmer att uppdatera sina enheter till. Hitta vanilla custom roms istället, Sense/TouchWiz etc. tycker jag bara är bloatware.

Samma här, HTC Desire.

Permalänk
Medlem

Men kommer de att bli tillgängligt för oss som har Xperia Arc och Xperia Play?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Detta är ett seglivat rykte. Android 2.3 has no minimum processor requirement

Skrivet av Pnorberg:

Detta beror väl i ganska stor grad på att telefontillverkarna envisas med att skeppa egna versioner av Android.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Det är väl mer en rekommendation vad jag har förstått. Troligtvis går det att köra på långsammare, men är anpassat/utvecklat för att köras på 1GHz och är därmed det som rekommenderas för att få en så bra upplevelse som möjligt.

Permalänk

4.6", det låter stort.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Skönt att man använder sig av CM till SGS2an. Undra hur många veckor det kommer ta för CM att gå över till ICS?

Permalänk
Medlem

Ska bli skoj med ett nytt android os. men det som jag gillar mer är att google/media INTE hypar sönder releasen, känns inte så förbannat fjantigt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

För mig ståre Galaxy Nexus vs iPhone 4S ^^ Får se vad Samsung och Google kommer med!

Jag står också i valet mellan Galaxy Nexus och 4S. Motiveringarna är olika. Fördelen med Iphone är att jag är van och är nöjd med både telefonen och IOS, men GN kan vara telefonen som får Android att lyfta sig ur problem med stabilitet och att det lär komma mer "high-end" spel i och med ICS som verkar riktigt lovande. Nackdelarna är att Iphone är begränsad när det kommer till kringliggande saker som minne och kablage m.m., men nackdelen med Galaxy Nexus är storleken på skärmen, om det nu stämmer. 4.6" känns för maffigt för en telefon, och jag tycker nästan att S2ans 4.2" är lite för stort. Å andra sidan så verkar de ju som att Galaxy Nexus kommer ha en välvd form och därför kanske ligger skönare i fickan trots sin storlek.

Aja, det ska bli intressant att se vad som presenteras den 19:e. Just nu känns det som att det blir en 4S, speciellt med tanke på vilka spel som väntas framöver, men vi får se om jag får en ändrad uppfattning

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Jag håller med till 100% men det var ju inte direkt det vi diskuterade

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Angående storlek:
Läste någonstans att Galaxy Nexus inte kommer ha knapparna där nere på framsidan som är standard, utan dessa knapparna ska finnas tillgängliga på skärmen, alltså blir skärmen större, men telefonen lär inte bli större än S2.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag står också i valet mellan Galaxy Nexus och 4S. Motiveringarna är olika. Fördelen med Iphone är att jag är van och är nöjd med både telefonen och IOS, men GN kan vara telefonen som får Android att lyfta sig ur problem med stabilitet och att det lär komma mer "high-end" spel i och med ICS som verkar riktigt lovande. Nackdelarna är att Iphone är begränsad när det kommer till kringliggande saker som minne och kablage m.m., men nackdelen med Galaxy Nexus är storleken på skärmen, om det nu stämmer. 4.6" känns för maffigt för en telefon, och jag tycker nästan att S2ans 4.2" är lite för stort. Å andra sidan så verkar de ju som att Galaxy Nexus kommer ha en välvd form och därför kanske ligger skönare i fickan trots sin storlek.

Aja, det ska bli intressant att se vad som presenteras den 19:e. Just nu känns det som att det blir en 4S, speciellt med tanke på vilka spel som väntas framöver, men vi får se om jag får en ändrad uppfattning

Angående skärmstorlek, tänk på att nexus prime kommer ha 16:9-skärm, vilket kommer göra den ungefär lika bred som en traditionell 4,2"-telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jo nog är google duktiga på hypa också, “You won’t believe what we have managed to do in this release. We see Android going gangbusters, and we don’t see anything that will stop that.” Taget från google's earnings call via swedroid.

http://www.swedroid.se/45255/googles-vd-larry-page-hajpar-ice...

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Någon som vet om ICS kommer till min HTC desire Z? Vore grymt

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

CM 8? ICS kommer väl förmodligen i slutet på året så de flesta kommer att kunna köra det då. Var väl en snarlik situation förra året med ginger bread om inte minnet sviktar.
Tror dock inte att många kommer att få ICS från tillverkarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det beror mest på att hårdvaran har utvecklats i en sån rasande takt att det inte går att köra nyare operativsystem på äldre telefoner. De orkar helt enkelt inte med.
Vidare är det mobiltelefontilverkarnas ansvar och inte Android.
Sen har vi ju det fina med Android och det är att det är lätt att slänga in egna uppdateringar. Om telefonen orkar med hårdvarumässigt vill säga.
Det är väl precis samma visa för alla mobiltelefoner, oavsett plattform eller?

Det är just det som är problemet, ZTE Blade släpptes i september 2010 med 2.1. December 2010 kom version 2.3. I April/Maj 2011 fick ZTE Blade 2.2 och verkar stanna där.
Blade har även en ren version av Android utan några lull-lull. Vilket för mig är oförståeligt varför jag inte kan bara få uppdatera min telefon och varför det ska vara så att tillverkarna ska bestämma över uppdateringarna och inte Google.
Det är Android i ett nötskal. Folk undrar om de vågar köpa Nokia N9 på grund av att de spekuleras om dåligt stöd för MeeGo, men själv känner jag att om jag köper en Android telefon så får jag räkna med att kanske få en uppdatering för att sedan hamna i skymundan och aldrig få fixat de buggar som finns. Vill jag ha mer funktioner får jag helt enkelt köpa en ny telefon.

Hittills verkar då alla WP7 telefoner få alla uppdateringar som kommer, iPhone 3GS får även iOS5

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Finns väl ROMS till zte blade som är baserad på 2.3?

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Inaktiv

SGS2 är ju bara drygt 6 månader gammal. Tror att de har förbundit sig att uppdatera i minst 18 månader.

Permalänk
Medlem

Känns ju nästan härligt att jag söp bort telefonen för några veckor sen nu, behöver ju en ny :G

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA