Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shimonu:

Är det som för mig att när man haft det stressigt ett bra tag och sen har man inget och göra så sitter ändå en ångestkänsla kvar och man undrar vad man har glömt att göra?

Ja, ungefär så. Nu har jag kopplat av med http://yooouuutuuube.com/v/?width=192&height=120&yt=xdsHQoQ4z... sedan 10.15. Stackars små ettor som satt och pluggade i samma lokal.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CCWarlock:

Ja, ungefär så. Nu har jag kopplat av med http://yooouuutuuube.com/v/?width=192&height=120&yt=xdsHQoQ4z... sedan 10.15. Stackars små ettor som satt och pluggade i samma lokal.

Ajaj, känns som skulle kunna fastna vid den ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Ja, ungefär så. Nu har jag kopplat av med http://yooouuutuuube.com/v/?width=192&height=120&yt=xdsHQoQ4z... sedan 10.15. Stackars små ettor som satt och pluggade i samma lokal.

Minns min tid vid LTH, i samma sekund jag gick ur tentasalen så släppte allt.
Sen startade jag med min pappas bästa studietips, "Töm och glöm"!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Jag måste bort från Perstorp. ASAP.
Tur att man pluggar i Hässleholm.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Förstår dig exakt :).
Har du tappat nå muskler då?
Det var det ända jag tappade :'(

Nja, några dagars undernäring hinner man som tur är inte tappa direkt mycket muskler. Men teoretiskt sett så borde jag iaf ha tappat lite. Jag har ju även missat en del träningstillfällen...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Trevliga nyheter på jobbet. Blir Karlstad hela nästa vecka, tjänsteresa. Någon form av drifttagning/utcheckning i en för mig ny sorts anläggning.

Nya erfarenheter samt välbehövlig extrainkomst i form av traktamente. Varje krona behövs just nu så det är bara bra! Får också möjlighet att hälsa på syrran i Västerås som ska pressa ut en unge vilken dag som helst här framöver! Skoj! Morbror Nightcrawl wohoo

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Ont i axlarna efter att ha stått och arbetat med händerna över huvudet hela dage.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bränt upp elektronik för 35k på jobbet, fått parkeringsbot, min leasingbil är en vecka försenad till, och jag tappade laptopen i golvet nyss så nu har jag en 3cm lång repa i skärmen. YEEEEEHAAAW bästa dagen evåååååååår!

Det konstiga är att jag slutade bry mig efter parkeringsboten. Inte alls arg eller sur, bara uppgiven. Tur att lyxfällan börjar om 10m så man kan känna sig som en vinnare igen

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Drömde inatt om att någon hade installerat Windows 95 på min dator, vafalls liksom?!

Allmänt seg, skoltrött och sur på det mesta utan större anledning, typ en helt vanlig vardag.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av RetarDeD:

Bränt upp elektronik för 35k på jobbet, fått parkeringsbot, min leasingbil är en vecka försenad till, och jag tappade laptopen i golvet nyss så nu har jag en 3cm lång repa i skärmen. YEEEEEHAAAW bästa dagen evåååååååår!

Det konstiga är att jag slutade bry mig efter parkeringsboten. Inte alls arg eller sur, bara uppgiven. Tur att lyxfällan börjar om 10m så man kan känna sig som en vinnare igen

Uff.. jobbigt. En kollega brände lite annan elektronik häromdagen för en större stumma xxx xxx kr typ

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Uff.. jobbigt. En kollega brände lite annan elektronik häromdagen för en större stumma xxx xxx kr typ

Heh, jag antar att ni har koll på konceptet säkringar?

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Uff.. jobbigt. En kollega brände lite annan elektronik häromdagen för en större stumma xxx xxx kr typ

Det hade varit ok om det hade varit vår egen elektronik, men nu var det en kunds. Skulle kalibrera hans förstärkare, men det slutade med att jag dödade den istället. Jävla Tyskar.. deras fel att skicka med fel adaptrar Här har vi betalat 65k EUR för utrustningen så är det första jag gör att döda en stackars 8-kanalare.

De tog på sig att felet var deras, men vad hjälper det mig när jag har en sur kund på halsen?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Drömde inatt om att någon hade installerat Windows 95 på min dator, vafalls liksom?!

Jobbig dröm eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jobbig dröm eller?

Kan man lugnt säga! Började typ med att hela datorn och skärmen blinkade rött som på en instrumentpanel i en gammal rymdfilm när allt håller att gå åt skogen, lyckades reboota och jaha, Windows 95... Var faktiskt en av de "läskigare" drömmarna, skum känsla efteråt.

Mår du bättre nudå?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Kan man lugnt säga! Började typ med att hela datorn och skärmen blinkade rött som på en instrumentpanel i en gammal rymdfilm när allt håller att gå åt skogen, lyckades reboota och jaha, Windows 95... Var faktiskt en av de "läskigare" drömmarna, skum känsla efteråt.

Mår du bättre nudå?

Uscha, vad jobbigt det måste vara med en sådan dröm!

Jag mår faktiskt bra nu. Verkar som att jag kan äta det mesta nu igen. Var på återbesök idag på sjukhuset och ska lämna in lite fler avföringsprover så man vet att jag är fri från skiten.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Haft migrän hela dagen. Började redan runt 03:00 :(.

Över till något annat. Helt säker på att jag köpte med mig en ny tandborste i förrgår från livsmedelsbutiken, men varfan är den nu!?

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Över till något annat. Helt säker på att jag köpte med mig en ny tandborste i förrgår från livsmedelsbutiken, men varfan är den nu!?

Du kanske slängde den nya och behöll den gamla?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Får man skriva här om man snarare är besviken/förtvivlad?

Jag får inte ordning på mitt bredband trots att förutsättningarna är de rätta med avstånd/utrustning osv, i all förtvivlan kom jag att tänka på att man lanserar ny teknik för internet alltid i storstäderna som i regel redan har massor med möjligheter till snabbt internet, medan man skiter totalt i oss som bor i mindre städer/samhällen. Skanova vill inte lägga pengar på kopparnätet (vilket kanske iofs är förståeligt) men man vill heller inte lägga pengar på annan teknik såsom fiber. Jag vet att teleoperatörerna håller på att bygga ut 4G nätet för fullt men detta kan aldrig mäta sig mot en fast förbindelse oavsett hur snabbt det blir. Är marknaden verkligen så dålig att man inte alls vill satsa på att bygga ut fiber i de mindre städerna/samhällena? Visst kostar det pengar men man bör ha i åtanke att det har alldeles säkert kostat en massa pengar att bygga kopparnätet en gång i tiden.

Mycket funderingar och tankar men ville mest skriva av mig lite.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk

Jag är en lycklig ponny i en regnbågsvärld! :3

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av razorblade86:

Visst kostar det pengar men man bör ha i åtanke att det har alldeles säkert kostat en massa pengar att bygga kopparnätet en gång i tiden.

Lite skillnad på då och nu.

Förr: -Visst kan väl allmänheten ha nytta av en telefon i varje hus. -Jo. -Bra, då fixar vi det.

Nu: -Om jag investerar en massa pengar i fiber som skulle vara bra för allmänheten, får jag tillbaka minst 100% inom ett kvartal. -Högst troligt nej. -Då kan det vara.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

lättare att sälja en tjänst man kan ta med sig och inte vara låst i flera år.

Dvs folk idag vill bara surfa aftonhoran och ta med sig sitt mobila 'bredband' istället så hade de kunnat hitta och göa så mycket mer där hemma och ökat husets värde med det de invensterar i princip. den fasta månades kostnanden är där ändå.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Haft så förbannat ont i högra ögat hela kvällen. Svider och det rinner. Är säkert röd och svullen också...
Inte bättre av att man ska ha skittråkigt i helgen heller -.-

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Whisky idag, god mat och bishops arms imorgon, oktoberfest på lördag, rollspel på söndag. Laddade dagar!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av razorblade86:

Får man skriva här om man snarare är besviken/förtvivlad?

Jag får inte ordning på mitt bredband trots att förutsättningarna är de rätta med avstånd/utrustning osv, i all förtvivlan kom jag att tänka på att man lanserar ny teknik för internet alltid i storstäderna som i regel redan har massor med möjligheter till snabbt internet, medan man skiter totalt i oss som bor i mindre städer/samhällen. Skanova vill inte lägga pengar på kopparnätet (vilket kanske iofs är förståeligt) men man vill heller inte lägga pengar på annan teknik såsom fiber. Jag vet att teleoperatörerna håller på att bygga ut 4G nätet för fullt men detta kan aldrig mäta sig mot en fast förbindelse oavsett hur snabbt det blir. Är marknaden verkligen så dålig att man inte alls vill satsa på att bygga ut fiber i de mindre städerna/samhällena? Visst kostar det pengar men man bör ha i åtanke att det har alldeles säkert kostat en massa pengar att bygga kopparnätet en gång i tiden.

Mycket funderingar och tankar men ville mest skriva av mig lite.

Nåja.. kan lugna dig med att 75% av stockholmarna inte heller har tillgång till fiber heller.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Bleh, klockan ringde 11 idag, då hörde jag att den jobbiga delen av familjen var hemma, så jag somnade om och sov till 16. Inte så bra...
Hitta ett jobb och flytta ut kanske

Skrivet av nidas:

Nåja.. kan lugna dig med att 75% av stockholmarna inte heller har tillgång till fiber heller.

Jag tror många skulle behöva se världen (Sverige) på riktigt. Jag har fiber och jag bor i en "håla", men det är ju för att de lokala företagen pushat hårt på det, Telias fiber blev inte tillgängligt förrän på senare tid.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Bleh, klockan ringde 11 idag, då hörde jag att den jobbiga delen av familjen var hemma, så jag somnade om och sov till 16. Inte så bra...
Hitta ett jobb och flytta ut kanske

Jag tror många skulle behöva se världen (Sverige) på riktigt. Jag har fiber och jag bor i en "håla", men det är ju för att de lokala företagen pushat hårt på det, Telias fiber blev inte tillgängligt förrän på senare tid.

beror på hur man ser på saken, såg för typ 8-10 år sen ett inslag på landet runt eller vadfan det var som visade att öronmärkta pengar för fiberutdragningen i landet hade sett till en campingplats ute i ingenstans i nordvästra norrland hade fiber medans utrullningen i Stockholm i princip stog still.. man kan ju anse det rent marknadsekonomiskt mer korrekt att börja där det bor många och sen jobba sig utåt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Bleh, klockan ringde 11 idag, då hörde jag att den jobbiga delen av familjen var hemma, så jag somnade om och sov till 16. Inte så bra...
Hitta ett jobb och flytta ut kanske

Pfft, skaffa ett jobb lokalt i stan!

Det har jag gjort iaf! Nu börjar vuxenlivet, upp 8 på måndag morgon etc..

Men varför hade du ställt klockan från första början?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Pfft, skaffa ett jobb lokalt i stan!

Det har jag gjort iaf! Nu börjar vuxenlivet, upp 8 på måndag morgon etc..

Men varför hade du ställt klockan från första början?..

upp 8? Lyx....

Själv går man upp måndagar 04,55 jobbar till 19 snåret.
sen tis - tor 06 - 19 +-

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

upp 8? Lyx....

Själv går man upp måndagar 04,55 jobbar till 19 snåret.
sen tis - tor 06 - 19 +-

Oj!:O Men vad händer på fredag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Oj!:O Men vad händer på fredag?

Ledig

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |