Kontakter från telefon till gmail?

Permalänk
Medlem

Kontakter från telefon till gmail?

Jag har en Samsung Galaxy S I9000, och alla mina kontakter har jag sparat på telefonminnet.
Vet någon hur man synkar alla sina kontakter till sitt Gmail-konto, det som man har inlagt på mobilen?
Skulle vara skönt om telefonen skulle gå sönder/försvinner på något sätt.

Mvh Pentav

Permalänk
Permalänk
Medlem

in på kontakter. Klicka på menu knappen. import/export. sedan inport from sd card.. tror jag det var.. sedan ska du få upp gmail som alternativ.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

in på kontakter. Klicka på menu knappen. import/export. sedan inport from sd card.. tror jag det var.. sedan ska du få upp gmail som alternativ.

Vad jag fattar av era två svar så ska jag först exportera kontakter till SD-kortet (har både inbyggt och ett extra SD-kort så vet inte vilket dom menar från början) och sedan importera från SD-kortet till Gmail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Vad jag fattar av era två svar så ska jag först exportera kontakter till SD-kortet (har både inbyggt och ett extra SD-kort så vet inte vilket dom menar från början) och sedan importera från SD-kortet till Gmail?

typ ^^

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Låter lite onödigt men så länge det funkar
Och väldigt mycket lättare än att skicka en och en