Permalänk
Medlem

Bluescreen 0x00000116 enbart av XBMC

När jag använder XBMC och försöker se på film så tar det inte lång tid innan jag får bluescreen med 0X00000116. Datorn fungerar utmärkt i övrigt när jag spelar eller kollar 1080p filmer i vlc. Men så fort jag försöker använda xbmc så får jag bluescreen. Det funkade perfekt när jag laddade in mitt bibliotek å ställde in allting rätt men så fort jag ska kolla på film så händer det. Har de senaste drivrutinerna från ati och som sagt så fungerar allt annat. Använder ett XFX Radeon HD6950. Har provat allt jag hittat på internet men vore mycket lättare om det gick att hitta en specifik lösning. Bifogar bild från bluescreen.

http://imageshack.us/photo/my-images/194/bildptm.jpg/

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

När jag använder XBMC och försöker se på film så tar det inte lång tid innan jag får bluescreen med 0X00000116. Datorn fungerar utmärkt i övrigt när jag spelar eller kollar 1080p filmer i vlc. Men så fort jag försöker använda xbmc så får jag bluescreen. Det funkade perfekt när jag laddade in mitt bibliotek å ställde in allting rätt men så fort jag ska kolla på film så händer det. Har de senaste drivrutinerna från ati och som sagt så fungerar allt annat. Använder ett XFX Radeon HD6950. Har provat allt jag hittat på internet men vore mycket lättare om det gick att hitta en specifik lösning. Bifogar bild från bluescreen.

http://imageshack.us/photo/my-images/194/bildptm.jpg/

Det står ju i bilden, installera om grafikdrivare.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Det står ju i bilden, installera om grafikdrivare.

Men det har jag gjort, jag har provat med senaste och äldre drivrutiner men får samma problem ändå.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Men det har jag gjort, jag har provat med senaste och äldre drivrutiner men får samma problem ändå.

Prövat med driversweeper?

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Men det har jag gjort, jag har provat med senaste och äldre drivrutiner men får samma problem ändå.

Säger samma som killen under, om inte det funkar, installera om xmbc och skit i alla plugins till att börja med för att utesluta dessa.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 24mbit:

Prövat med driversweeper?

Japp, det kör jag alltid med när jag ska byta drivrutin.

Skrivet av Manneh:

Säger samma som killen under, om inte det funkar, installera om xmbc och skit i alla plugins till att börja med för att utesluta dessa.

Okej jag får ta och prova detta nu på en gång. Återkommer när jag testat lite.

Edit: Har nu provat att installera om XBMC utan att installera några plugins men blir fortfarande bluescreen.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte hittat någon lösning på problemet. Verkligen ingen som vet vad som kan åtgärda problemet? Är så svårt just att det är ett så brett problem med så mycket som kan orsaka det :/

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Avstängd

Har samma sak, fungerar inte att installera om windows 7 x64. Jag får det dock 1 gång per dag när jag bootar upp datorn.

Permalänk
Medlem

Nu har det löst sig. Installerade Catalyst 12.1 preview och nu har jag inte bluescreen längre

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flawwoo:

Nu har det löst sig. Installerade Catalyst 12.1 preview och nu har jag inte bluescreen längre

Bytte moderkort, Ram-minnet och PSU. Har också löst sig för mig. Dock hade jag cold boot bsod med samma felkod som du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Bytte moderkort, Ram-minnet och PSU. Har också löst sig för mig. Dock hade jag cold boot bsod med samma felkod som du.

Jaha okej. Skön att det löste sig iaf.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem

Det måste vara amds drivrutiner som inte gillar xbmc eller tvärtom. Har helt ny dator och får fortfarande bluescreen. Får väl vänta till nya versionen av xbmc släpps och se om det fungerar bättre.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |