Spela in ljudet från datorn går det????????????????

Permalänk
Medlem

Spela in ljudet från datorn går det????????????????

Hej

Jag har börjat recorda med Fraps ett fantasiskt program so gillas.

Jag letar efter ett program som bara spelar in ljudet från datorn har hittat coola ljud effekter som jag vill spela in. Finns det något program spelar in allt ljud från datorn. Har hittat ett program som spelar in från mikrofonen i windows men inget som spelar in ljudet från datorn.

Hjälp tack ;DD har ingen anning vart man hittar sånt här program.

Permalänk
Rekordmedlem

Audacity?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Audacity är gratis. Sen väljer du uppspelningsenheten som inspelningsenhet i inställningarna.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

DXtory - bättre än fraps och tillåter flera olika ljudsprå i samma inspelning. Vödligt lätt om man vill redigera sen.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Du måste (om du har Windows vista eller senare) aktivera Stereo mix som alternativ inspelningsenhet.
http://www.google.se/search?q=stereo+mix

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Har du ett creative-kort så finns det en "källa" som heter What-u-here.
Välj den i valfritt inspelningsprogram

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Du kan självklart spela in ljudet från datorn, dock måste du ha nåt som kallas för full duplex. Inspelning och uppspelning på samma gång. Har du tillgång till en Akai MPC 1000 så kan du sampla ljudet från datorn den vägen. Jag måste ta den vägen då jag inte kan spela in från datorn genom mitt EMU 0404 USB ljudkort.