Följ Black Week på SweClockers

Gigabyte HD6870 Windforce, problem i en dator men inte en annan.

Permalänk
Medlem

Gigabyte HD6870 Windforce, problem i en dator men inte en annan.

Hej.

Har ett väldigt intressant problem med mitt grafikkort. I den nya datorn så får jag gröna linjer runt objekt som rör sig snabbt eller ojämna i filmer och spel. Sätter jag över kortet i den gamla datorn så försvinner problemet. Jag har installerat samma program/drivrutiner/spel med samma inställningar men problemet uppstår bara på en av datorerna.

Har även provat installera om datorerna flertalet gånger utan något annat resultat.

Är det någon som kan ha en aning om vad det kan vara ? Börjar misstänka nätagget men känns långsökt.

Den gamla datorn är den i sign och den nya är samma config bortsett från Asus m-atx moderkort, I5 2500k, Samsung 830 64gb samt ett modulärt nätagg från samma tillverkare med samma watt.

Edit: Kan även vara röda linjer. Dock inte lika märkbart som dom gröna.

Mvh
Niklas

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | CPU: Intel 11600K | Ram: 32gb ddr4 3200mhz | GPU: RX6600 8gb | Nvme1: WD Black SN850X 1tb | Nvme2: Crucial P2 2tb | OS: Arch Linux

Permalänk
Medlem

Verkar ha något med nätagget att göra. Har provat att flytta runt anslutningarna för dom modulära kablarna och problemet är nästan borta nu.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | CPU: Intel 11600K | Ram: 32gb ddr4 3200mhz | GPU: RX6600 8gb | Nvme1: WD Black SN850X 1tb | Nvme2: Crucial P2 2tb | OS: Arch Linux