Permalänk
Medlem

Trasigt grafikkort

Hej! Ett av mina grafikkort har slutat fungera, datorn vägrar starta när det är inkopplat. Grafikkortet är ett HD6950 som är cirka 4 månader gammalt och köpt på inet.se. Det jag undrar är hur jag skall gå tillväga?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kontakta Inet för rma?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Glömt PCI-E kablarna? Kör du crossfire när du säger "ett av mina grafikkort"? :/ Beskriv lite tydligare. Annars kontaktar du som sagt Inet.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem

Jag kör två stycken xfx hd6950 i crossfire och nej jag har inte glömt koppla in pci-e kablarna. Har fungerat felfritt sen jag köpte grafikkorten fram tills idag när bara datorn tvär dog när jag läste aftonbladet. Datorn vägrade starta, när jag tryckte på power-knappen så snurrade cpu-fläkten ett kvarts varv typ. Plockade ut ramminnen och grafikkorten och datorn gick igång. Kopplade sedan in komponenter efterhand och testade starta och det gick bra fram tills att jag kopplade in grafikkort nummer två, datorn vägrar starta.

Mvh Calle

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/support <--- Det är vad du ska göra.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Så skicka ett mejl till inet och förklara situationen? Tack för svaren!

Mvh Calle

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, du gör en felanmälan och sedan bara följa instruktionerna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||